2025-02-17, 10:42
Medlem
picapicans avatar
Varför skulle Nathalie ta något helt från luften och sprida om Micke? Fattar inte vitsen med det. Någon sanning bakom borde det ligga i så fall. Vad hade hon emot Micke? Det var ju Robban som var sugen på Alida, om hon nu var svartsjuk och ville jävlas.

Robban sa ju att Adam blev extremt sur och tog illa vid sig, är det något rasistiskt det gällde? Han ser inte helt svensk ut.
2025-02-17, 10:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Varför skulle Nathalie ta något helt från luften och sprida om Micke? Fattar inte vitsen med det. Någon sanning bakom borde det ligga i så fall. Vad hade hon emot Micke? Det var ju Robban som var sugen på Alida, om hon nu var svartsjuk och ville jävlas.

Robban sa ju att Adam blev extremt sur och tog illa vid sig, är det något rasistiskt det gällde? Han ser inte helt svensk ut.

** ENBART MINA TANKAR OCH TEORIER om det hela!**

Troligtvis har Nathalie och Robban haft en liten fling men sedan har Robban ångrat sig och dragit sig ur. Gnissel uppstår och Micke fattar vad som har hänt men vill stå upp för naiva "lillebror" Robban spm inte är lika slipad som Micke att hantera detta inför Öppen ridå dvs Farmen filmas ju och så startar utfrysningen av Nathalie för hon varit jobbig med sitt kontrollbehov och inte släppt eller fattat att Robban inte vill fortsätta flingen. Då bestäms det att Andreas ska dumpa av Nathalie till Lillängen (byttes ut mot Alida som flera grabbar - iaf både Micke och Robban) är sugna på och ÄNNU surare blir Nathalie och börjar berätta vad som hänt för Amanda, som direkt skvallrar till grabbarna när hon "hamnar" på Brandstorp genom Mickes försorg. Den värsta luringen ÄR nog faktiskt Micke för han är riktigt slug och kan spelet och hanterar de flesta i gänget som sina Nickedockor ... utom Sophia. Hon lär bli en svår nöt för Micke att knäcka och styra för hon fattar också galoppen av vad Micke gör dvs manipulerar så gott som alla och kan spelet. Adam? Ja han är ju kompis med de andra grabbarna så han kanske fått sig en släng av Nathalie om han yppat något till henne - fast inget som jag sett eller hört honom säga direkt till henne. Det filmas ju inte 24/7 på alla deltagare så ingenting är omöjligt och allt berättas inte heller i deras synkar tror jag.

Detta är inget jag vet med säkerhet men som TV-tittare hittills tycker jag min teori håller rätt bra
2025-02-17, 11:58
Medlem
Jesper och Alida känner varandra sedan innan. De har jobbat på McDonald’s ihop i flera år.
2025-02-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne234
Jesper och Alida känner varandra sedan innan. De har jobbat på McDonald’s ihop i flera år.
Intressant. Berätta mera.

Vet någon något om det ekonomiska. 500.000 till vinnaren, men utgår det någon dagersättning till deltagarna. Om det är 19 deltagare får varje deltagare i "genomsnitt" 500.000/19 = ca 25.000. Som jag antar det ska betalas skatt. Inte särskilt lönsamt att ta ledigt från jobbet och övriga livet för en så pass liten belöning.
2025-02-17, 12:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Intressant. Berätta mera.

Vet någon något om det ekonomiska. 500.000 till vinnaren, men utgår det någon dagersättning till deltagarna. Om det är 19 deltagare får varje deltagare i "genomsnitt" 500.000/19 = ca 25.000. Som jag antar det ska betalas skatt. Inte särskilt lönsamt att ta ledigt från jobbet och övriga livet för en så pass liten belöning.

De får medan de deltar en mindre summa av ersättning från produktionen. Sedan vet vi inte ett dugg om de arbetar just vid tillfället = dålig eller ingen direkt inkomst just då?! Skulle de arbeta så tar de väl ut t ex betald semesterledighet om ca 5 veckor och kanske har de även gamla semesterdagar kvar att ta ut?

Har de dessutom halvdålig lön så blir 500 000kr ut i vinst minus skatt rätt bra betalt. OM de vinner och de inte är högavlönade.
2025-02-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamvardsilke
Podden heter ”Realitytopp”. Amanda var gäst. Hon sa det inte rakt ut. Det var min tolkning.

Jag tolkade det som att hon verkligen inte förnekade 3kanten. Sen berättade Amanda att hon och Micke har haft en relation efter farmen och att hon bodde hos honom till oktober då hon valde att lämna pga hans sätt att vara på vid diskussioner och dem har ingen kontakt alls idag.
Micke ser förövrigt ut som Beevis and Butthead gubbarna. Enormt huvud och smal axlar och liten tunn kropp. Han har fått väldigt mycket tv tid de senaste avsnitten…
2025-02-17, 13:13
Medlem
Angående ryktet om Micke:
Andreas sade att han hade blivit väldigt upprörd om Nathalie sagt samma sak om honom.
Adam sade att det hon gjort är oförlåtligt.
Och nu påstår Robban och Amanda att det är p.g.a. det Nathalie sade, som hon tvingades lämna och att produktionen valt att inte ta med vad som sagts, för att det skulle kunna påverka Mickes liv utanför negativt.

Det får ju ändå en att tänka på ganska grova anklagelser och man kan inte låta bli att fundera.
Är det våldtäkt? Sexuellt ofredande? Vad skulle det annars kunna vara?
2025-02-17, 13:48
Medlem
Jag hörde på en TikTok live att Herr Robert och Miss Amanda satt och skröt om att de båda blev gripna på deras ”farmen fest” de hade på Stureplan i lördags. Jag misstänker innehav av pulver. Eller vad tror ni?
2025-02-17, 14:50
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Angående ryktet om Micke:
Andreas sade att han hade blivit väldigt upprörd om Nathalie sagt samma sak om honom.
Adam sade att det hon gjort är oförlåtligt.
Och nu påstår Robban och Amanda att det är p.g.a. det Nathalie sade, som hon tvingades lämna och att produktionen valt att inte ta med vad som sagts, för att det skulle kunna påverka Mickes liv utanför negativt.

Det får ju ändå en att tänka på ganska grova anklagelser och man kan inte låta bli att fundera.
Är det våldtäkt? Sexuellt ofredande? Vad skulle det annars kunna vara?
Sex med getterna?
2025-02-17, 15:21
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Jag tolkade det som att hon verkligen inte förnekade 3kanten. Sen berättade Amanda att hon och Micke har haft en relation efter farmen och att hon bodde hos honom till oktober då hon valde att lämna pga hans sätt att vara på vid diskussioner och dem har ingen kontakt alls idag.

Jag har för mig att man fick se i en preview för veckans avsnitt att Micke pratade någonting om att Alida inte var intressant längre, så antar att han skiftat fokus till Amanda istället?
Det är ju också ganska intressant att Amanda inte har någon kontakt alls med honom, men verkar vara bästis och bundis med Robert. Är han och Micke fortfarande vänner? Blir ju väldigt märkligt om Robert är jättetight med dem bägge, men att de har brutit med varandra helt.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet3707
Jag hörde på en TikTok live att Herr Robert och Miss Amanda satt och skröt om att de båda blev gripna på deras ”farmen fest” de hade på Stureplan i lördags. Jag misstänker innehav av pulver. Eller vad tror ni?

Skulle inte förvåna mig ett dugg med tanke på hans tidigare (pågående?) missbruk. Tänker att det är en väldigt trashig sak att skryta om dock. Kan förstå det när det kommer till henne för hon är ju ändå såpass ung, men han är ju snart 40 år. Patetiskt.
2025-02-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet3707
Rock'n roll!
2025-02-17, 16:25
Medlem
lunarluddes avatar
Hoppas Micke eller Marika eller Jesper tar hem allt.

Alida har jag inte mycket för, kör på dubbelspel och känslor hos andra människor, verkar skum, hoppas hon åker ut men tror tyvärr hon går långt då hon kommer slippa tävla har jag en känsla av.

Fattar inte vad folk har emot Micke i tråden? han jobbar stenhårt och deltar i allt, en riktig "Farmare" enligt mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in