2025-02-16, 21:54
Avstängd
Snyggast.i.Speedos avatar
Nexta har staplat upp frågorna som USA ställer till EU-länder i kontexten avslut på kriget.

Citat:
❓ What will the U.S. need to provide security guarantees for Ukraine in both the short and long term?

❓ Which EU countries are prepared to deploy their troops to Ukraine as part of a peaceful resolution, and in what numbers?

❓ Which third countries might agree to send troops to Ukraine, and how, where, and for how long should they be stationed?

❓ What should the U.S. and its allies be prepared for in case of an attack on the forces deployed in Ukraine?

❓ How can sanctions against Russia be intensified and the control over existing restrictions be tightened?

❓ What additional measures (armament, equipment, maintenance, etc.) can the EU undertake to bolster Ukraine’s negotiating position and pressure Russia?

x.com/nexta_tv/status/1891200879229083767
https://www.reuters.com/world/europe...nt-2025-02-16/
https://www.reuters.com/world/us-que...ty-2025-02-16/
Citera
2025-02-16, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
*** BREAKING ***

Nu vinner inte Ryssland bara på slagfältet, utan även det ekonomiska sanktionskriget. I utrikesministermötet mellan Lavrov och Rubio under gårdagen, så ämnade USA lyfta sanktionerna och normalisera relationerna. Jag antar att Ryssland kommer att återfå de frysta (stulna) 64 miljarder dollarna. Bredvid står EU-folket och gapar som fågelholkar. Vilka idioter, de begriper inte att de blivit bedragna från början av föregående USA-regim. EU får skärpa sig nu om man inte vill förvandlas till fattighjon utan inflytande i världspolitiken. Närmare bestämt i den multipolära världsordningen, Tag notis tråddeltagare, det är precis detta scenario jag målat upp för er krigsfanatiker.

https://www.youtube.com/watch?v=prY5UdJNPq8

Ja, jag hörde också att de på samma möte kom överens om att ryssarna nu ska bygga en ny pipeline. Från Murmansk till Newfoundland, så att USA kan köpa billig rysk olja och gas.
Citera
2025-02-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Ouff…!

Är det artilleri också, eller bara drönare?

Lär vara både och skulle jag tro
Citera
2025-02-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Ja, jag hörde också att de på samma möte kom överens om att ryssarna nu ska bygga en ny pipeline. Från Murmansk till Newfoundland, så att USA kan köpa billig rysk olja och gas.

Intressant eftersom avståndet är enormt.
Citera
2025-02-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Oavsett om USA vill det, så kommer EU handla hellre med USA av rena säkerhetsskäl.

Mata inte trollet, brukar man säga till Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Fyllot tror att Ryssland ska släppas in i värmen igen som att inget har hänt.

Humor i ett sådant inlägg.
Har man varit med i forumet, så vet man att ryssapologeter hävdat att vi skulle hamna i knät på USA.
Ns2, ni minns?
Olja och Gaaas. Från USA, för dyra pengar.
USA var emot Europas avtal med Ryssland.

Och nu, påstår samma folk att vi ska börja handla med Ryssland istället för….USA. På order av….USA.

Fan, det humor kring detta propagandatrick.
Citera
2025-02-16, 22:07
Medlem
Snapcounts avatar
Nya bud igen, tydligen kan Eu vara med i förhandlingarna...

Står som ny notis på NRK.
Citera
2025-02-16, 22:12
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nya bud igen, tydligen kan Eu vara med i förhandlingarna...

Står som ny notis på NRK.

Haha! Snygg manöver av Trump. Bidens skällande pudlar hoppar i extas!!!
Citera
2025-02-16, 22:20
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Humor i ett sådant inlägg.
Har man varit med i forumet, så vet man att ryssapologeter hävdat att vi skulle hamna i knät på USA.
Ns2, ni minns?
Olja och Gaaas. Från USA, för dyra pengar.
USA var emot Europas avtal med Ryssland.

Och nu, påstår samma folk att vi ska börja handla med Ryssland istället för….USA. På order av….USA.

Fan, det humor kring detta propagandatrick.
Man skulle tro att det är så galet som det lyder, men tyvärr är USA idag inte det samma USA som den gång så man vetta fan aldrig vad Trump kan ha för motiver.
Citera
2025-02-16, 22:30
Medlem
leachs avatar
Det var inte länge rysshjonen fick vara glada.

Trump says Zelensky will take part in negotiations with Russia.
https://x.com/PolymarketIntel/status...37758141640981
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status...37046208827845
Citera
2025-02-16, 22:34
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt kvällens rapport från "Reporting from Ukraine" har den ryska offensiven mot Pokrovsk fallit samman.

Man har stora svårigheter att försörja de infanteritrupper som befinner sig i Kotlyne och alla fordon som försöker sända in förstärkningar angrips, de ryzzka trupperna angrips i flanken.

Ukraina kan däremot rotera trupper ifrån fästet Pokrovsk, sänder in Bradleys och kör tillbaka medan Ryzzland istället sitter fast och tröttar ut sina styrkor.

Nå när faller Pokrovsk?

Imorgon, senast onsdag
Jag har ganska bekräftade uppgifter på att ryssarnas briljanta kniptångsmanöver runt Pokrovsk precis som allt annat ryssen företar sig är ett komplett misslyckade.

Ryssarna blir avlivade som råttor i deras nybyggda försvarsställningar.
Citera
2025-02-16, 22:37
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Att 🫵🏻 🤡. Det har jag förstått länge.
Du är välkommen åter när du har något konkret att komma med.
Jag önskar dig en god natt ✊🏻💦
Har du själv något att komma med angående om 40+11 destruerade Himars och 157 motlasttrupptransportfordon?

Du har haft ett dygn nu att ta fram var du fått de uppgifterna ifrån.
Citera
2025-02-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Man skulle tro att det är så galet som det lyder, men tyvärr är USA idag inte det samma USA som den gång så man vetta fan aldrig vad Trump kan ha för motiver.

Jag undrar mest var fan Putin är.
Mycket snack om och från alla, utom Putin.
Är Putin persona non grata?
Möten i arabvärlden.
Möten i Paris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in