Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-16, 20:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
*** BREAKING ***

Nu vinner inte Ryssland bara på slagfältet, utan även det ekonomiska sanktionskriget. I utrikesministermötet mellan Lavrov och Rubio under gårdagen, så ämnade USA lyfta sanktionerna och normalisera relationerna. Jag antar att Ryssland kommer att återfå de frysta (stulna) 64 miljarder dollarna. Bredvid står EU-folket och gapar som fågelholkar. Vilka idioter, de begriper inte att de blivit bedragna från början av föregående USA-regim. EU får skärpa sig nu om man inte vill förvandlas till fattighjon utan inflytande i världspolitiken. Närmare bestämt i den multipolära världsordningen, Tag notis tråddeltagare, det är precis detta scenario jag målat upp för er krigsfanatiker.

https://www.youtube.com/watch?v=prY5UdJNPq8

I utbyte mot vadå? Ryssland slutar kriga?

Du vet att Ryssland kommer ändå fortsätta.
Citera
2025-02-16, 20:45
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Detta är oerhört glädjande, åtminstone för USA och jag hoppas EU gör samma sak så fort som möjligt!

EU har inget val. Do or die.
Citera
2025-02-16, 20:46
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så den multipolära världsordningen är att färre får inflytande? Vet du ens vad multipolär betyder?

Det innebär att fler delar den geopolitiska makten, inte bara USA. The rules based world order är finito...
Citera
2025-02-16, 20:49
Medlem
Citat:
EU har inget val. Do or die.

Ja, men förstår det det själva?

De verkar ju göra allt för att sätta sig på tvären och dra ut på lidandet så mycket det bara går...

Goda nyheter ändå!
Citera
2025-02-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ja, men förstår det det själva?

De verkar ju göra allt för att sätta sig på tvären och dra ut på lidandet så mycket det bara går...

Goda nyheter ändå!

Lidandet kunde krigshetsaren Putin stoppat för längesedan om han velat genom att inte invadera eller dra sig ur helt när han väl hade börjat.
Citera
2025-02-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
De stora massakrerna på polacker skedde väl på landsbygden och inte i Lviv (där judarna utrotades) så du har nog rätt att polackerna flyttades i hög grad efter kriget. Det var väl så att ukrainarna i huvudsak var outbildad och primitiv landsbygdsbefolkning liksom litauerna vilka ju även de hände på nazisternas utrotningspolitik.

Du verkar veta mer om egentliga Ukraina (alltså västra runt Lviv) och det är ju en sak som förvånar mig angående krigsmotstånd nu på senare tid.

Det verkar faktiskt som de folkliga demokratiska protesterna (typ offentliga möten som rapporterats från byar och småstäder)i höstas mest skedde i västra Ukraina där den mest extrema nationalismen haft sin högborg, de som av ryssar kallas "Ukro-nazis." medan de mer odemokratiska (typ elda mobiliseringsbilar vilket ju även ryssarna påstods betala för). Har du sett filmer med gatuintervjuer som numera görs i Lviv i stället för Kiev. Det är ju väldigt uppgivna röster i den här senaste. Tror du som jag att uppgivenheten är större bland civila än bland soldater? Tror du som jag att folk vågar yttra sig öppnare i västra ukraina mer än de mer ryska delarna?

Polacker (icke-judiska) utrotades inte i så jättestor utsträckning, faktiskt. Men det du kallar "det egentliga Ukraina" var före WWII det egentliga Polen, uppemot 75% av befolkningen var polacker, resten ukrainare, ryssar och judar. Men judarna utrotades av tyskarna under kriget och polackerna fördrevs av Sovjet efter kriget. Etnisk rensning, som det kallas idag. Personligt beslutad av Stalin. Men stora delar av den Ukrainska befolkningen i dagens västra Ukraina kommer faktiskt från östra Ukraina, eftersom Stalin flyttade även den Sovjetiska befolkningen västerut (man behövde ju befolka de nära nog folktomma områdena som man tog i väster), och när folket i östra Ukraina flyttades till västra Ukraina flyttade man in ryssar i östra Ukraina. En del ukrainare flyttades till och med till Königsberg för att befolka det området efter det att det tömts på tyskar.
Citera
2025-02-16, 20:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Vilka källor brukar du själv dela?

Att tro USA skulle vilja att EU lyfter sanktioner emot Ryssland och handla mer med Ryssland än USA...glöm det.

Detta går emot Trumps politik.
Citera
2025-02-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Att tro USA skulle vilja att EU lyfter sanktioner emot Ryssland och handla mer med Ryssland än USA...glöm det.

Detta går emot Trumps politik.

Fyllot tror att Ryssland ska släppas in i värmen igen som att inget har hänt.
Citera
2025-02-16, 20:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Fyllot tror att Ryssland ska släppas in i värmen igen som att inget har hänt.

Oavsett om USA vill det, så kommer EU handla hellre med USA av rena säkerhetsskäl.

Mata inte trollet, brukar man säga till Ryssland.
Citera
2025-02-16, 20:57
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Fakta för får eller?

Du gör dig allt för stort besvär att argumentera med mig, det går inte att bemöta eftersom det för det första är så dåligt formulerat, för det andra så använder du dig av personangrepp och för det tredje misstänker jag att du är under 18 år.

Godnatt!

Wow.
Du är på ett forum och kan inte försvara dig?
Du får svar och hänvisningar och kan inte argumentera.
Trist när man vänder på era argument.
Jag kan länka till olika delar av vad som sägs om kriget.
Du å andra sidan vill bara tramsa.

Vi tar ditt första inlägg på 2 veckor.

Ukraina förlorar, det står tom i Expressen om man orkar läsa alla snyftartiklar och med tanke på tystnaden i media under dagen antar jag att det går riktigt dåligt.
Nej, det är inte tyst i media och i München har vi hört från Europas ledare art att man stöttar Ukraina. Senast idag får vi nyheter om att Ryssland inte orkar längre vid Pokrovsk.
Men jag gissar att du bara har missat detta eller så vill inte swebbtv visa detta.

Du får gå och snyta dig och be mamma trösta, Moretex tog dig i örat och du kommer med detta inlägg.
Moretex tar ingen i örat 👂. Han upprepar sin propaganda för ca 314 gången. Inget nytt. Inget sant. Mortext vill inte ta till sig annat än alternativa fakta.

Var på väg att anmäla ditt inlägg men bättre du får svar på tal!
För vad då? Och vad bryr vi oss om vad du var på väg att göra. Gör dig fånig och anmäl. Men det kanske känns bra? När sanningen slår dig i ansiktet och förringar ditt narrativ.

Det börjar bli dags att införa både ryska och kinesiska i skolorna nu...
Är helt offtopic och ett barnsligt inlägg. 18 år?

Personangrepp?
Har jag bekräftat att du är ett klappträ?
Nej, jag glömde. Men nu vet du.

Jagheterhenrik bidrar med några av de bättre inläggen, löpande.
Problemet för ryssapologeter är att deras narrativ förringas och de hängs ut i dagen.
Citera
2025-02-16, 21:00
Medlem
Citat:
Det innebär att fler delar den geopolitiska makten, inte bara USA. The rules based world order är finito...

Vi ser att Putins dassrike är fullständigt beroende av USA för att ens få behålla den minsta lilla bit av Ukraina. Inget har förändrats, USA är fortfarande supermakten och Ryssland är skabbiga bensinmacken med ärvda kärnvapen och plats i säkerhetsrådet pga gamla meriter från sovjettiden. Putin får hoppas få några små köttben kastade till sig från Trump.
Citera
2025-02-16, 21:02
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ja, nu är det verkligen synd om Zelensky och det är då bäst att sprida ännu mer skräckpropaganda till de få som fortfarande lyssnar.

Det är dags att sluta detta synnerligen smutsiga krig nu och är vi smarta så sitter vi ner i båten och låter Trump och Putin reda ut detta på neutral mark.

Nej det verkar vara synd om dig som sitter ner och runkar ensam i din båt. Du kommer dock inte få med någon annan i ditt självömkande i båten. Det pågår ett fasansfullt krig i fria Europa där ryska barbarer invaderat ännu ett grannland. Ryssland är ensamt ansvarigt för att ha dragit igång kriget, brott mot internationella lagar, grova krigsbrott och brott mot mänskligheten. Anledningen till kriget och till att kriget fortsätter är att ryssar är avarter till människor. Om Trump kan förändra ryssarna till att bete sig som normala människor är jag den första att nominera Trump till nobels fredspris.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2025-02-16 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in