Okej jag vill också ge mig in i gissningsleken kring vad Nathalie kan ha ”hittat på” om Mikael. Om jag förstod rätt har han enligt Nathalie pratat om Amanda på ett visst sätt, och det hör eventuellt ihop med övriga kommentarer hon sagt om hur ”kåta alla killarna är där”. Något av det Mikael påstås ha sagt har alltså potential att ställa till det även på utsidan.
Min kvalificerade gissning är att Mikael vid något skämtsamt tillfälle sagt på ett ungefär (om Amanda): ”Jag gillar att hon ser ung ut. The younger the better”
Det låter inte helt orimligt att han faktiskt kan ha uttryckt sig så, skämtsamt, men givetvis menat unga vuxna. När Nathalie sedan tar det ur sin kontext och adderar dramatik blir det problematiskt.
Oerhört märklig säsong… väldigt färglösa människor och nästan noll drama. Även en ganska oproffsigt genomförd produktion. Sett spoilers för nästkommande avsnitt i avsnittet innan, tävlingarna och upplägget känns mer oseriöst än vanligt och klippningen är stundtals oerhört skum.
Dock är det ju betydligt mer intressant att följa spelet utanför programmet. Har exempelvis lyssnat på realitytopp podcast. Där sägs det bland annat:
Alida säger att hon inte var intresserad av Robert ”första dagen de sågs”. Tolkade det som att det uppstår nån flirt senare i säsongen. Får man spoila på det sättet?
Amanda säger att Nathalie fick lämna p.g.a det som hon sagt om Micke. Att det skulle varit någonting som potentiellt hade kunna förstöra hans liv om det kom ut. Vad skulle hon kunna ha sagt som skulle kunna ge såna konsekvenser? Enda rimliga jag kan tänka mig är att hon skulle anklagat honom för pedofili eller liknande. Någon som vet vad hon sa om Micke (i avsnittet är det tjafset sjukt diffust)? I podden sa hon även att det som Nathalie sagt om Micke inte stämde.
Amanda säger också i podden att hon och Micke inleder en relation på farmen. Återigen, sjukt skumt att det är tillåtet att spoila på det sättet… Relationen ska ha fortsatt även efter inspelningarnas slut, men hon ska ha avbrutit för att han betett sig knepigt på något vis. Någon som har mer info kring hur han ska ha varit knepig och varför hon dumpade honom?
Hörde även Amanda antyda att Robert, Micke och Nathalie skulle haft trekant. Vad är sanningshalten i det? Stämmer ryktet att hon ligger i skilsmässa och är detta vänsterprassel orsaken till det?
Överlag sjukt mycket roligare att följa efterspelet av programmet än att kolla på det. Sjukt sömnpiller med färglösa människor som sagt. Hoppas Niklas vinner. Unnar honom pengarna.
Hade de trekant i storbondestugan? Vems är podden du lyssnat på? Amandas, eller gästar hon den?
Micke pratar ju om triangeldrama, så han får väl ihop det med Amanda också då.
Gutta tror att man kokar målarfärg, nä färg det var nått som redan fanns när vi människor vandrade in på jorden
Hur står det till med geografikunskaperna hos deltagarna? både Marika och Adam upplever att grisar kan förväxlas med dinosaurier, att se en livs levande sugga det är som att färdas 30(0000) år bakåt i tiden, dom har helt missat att dinosaurier är ett modernt byggmaterial i t.ex höghus
Svårt att veta om detta är någon typ av komik eller vad du vill få sagt.
Överlägsen och väntad utgång av kampen. Men i övrigt ett ganska sömnigt avsnitt. Alltid märkligt att folk inte kan följa Vincents instruktioner och klara sina uppdrag.
Hur gammal är Amanda som visar sin kameltå i tid och otid? Hennes ordförråd är verkligen häpnadsväckande, "sjukt asså HAHAHA". Hon verkar riktigt störd med sitt garv hela tiden och IQ som en badboll.
Varför sitter hon och Robban och ältar hela tiden om Nathalie på Youtube? De verkar ju helt besatta av henne. De behöver inte tjata om samma saker hela tiden i sina videor, vi har egna ögon att se med. Helvete, vilket pladdrande, "asså så sjukt liksom", "helt sjukt". Har de inga jobb att gå till? Vad vill de med detta? Sitta i 30 minuter och dra samma saker om och om igen.
Amanda framstår som 15 år och han som 20. Vilka tragiska figurer!
Är jag ensam om att känna att produktionen inte har en jävla aning om vad dom håller på med den här säsongen? Dvs ingen plan - manus osv. Känns så sjukt ad hoc allting.
Just det! Finns ju alltid ett färdigt manus deltagarna ska läsa igenom och hålla sig till.
Dumt att dom glömde det denna säsong.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!