2025-02-16, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw
Handlar inte om vem som "håller med" din libcuck. Utan vem som har makten, och där är Europe en försvagad cuck-continent. Därför är det rimligt att inte låta cucksen sitta vid förhandlinsbordet eftersom de trivs bäst i cuck-stolen där det tittar på avstånd istället.
Det är väl ändå du som är cuck här, som sitter och tittar på med glädje när Ryssland knullar Europa.
Citera
2025-02-16, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
Jag är ca 30.
Endast en tönt född efter 00 slänger sig med "boomer".

Och vadå svennar?
Är du arab mitt ialltihopa?

Definiera anfalla?

Räcker det inte med kabelsabotage i östersjön, dagliga hackerattacker?

Det är nödvändigtvis inte en överskeppning av marktrupp och markinvasion som åsyftas för att beskriva hotet från ryssland.

Jag är holländare. Jag är inte född efter 2000, och säger boomer. Får du en hjärnblödning nu, din lillgamle gubbjävel?

Svenskar =/= svennar. Jag är polare med många svenskar, men hatar svennar. Det är en viss skillnad, och förstår du inte det vid det här laget så är du helt tappad. Det är du förvisso ändå, men du hajar.

Men bra, Ryssland kapar lite kablar i Östersjön, så vi sänker 17 miljarder på... flottan? IT-säkerhet? Nä, utan stridsvagnar. Perfekt svennelogik. Jävla slöseri, jävla rysshat.

Vill du slåss mot väderkvarnar tillsammans med alla andra boomers och darra över ett land som skiter i oss så står det dig fritt, men det står mig lika fritt att skratta åt dig.
Citera
2025-02-16, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saragalar

Kanske EU borde vända sig till Kina i det här läget? De är en vidrig kommunistdiktatur

Det är EU också så absolut inget problem för den installerade och ej folkvalda EU-eliten.
Citera
2025-02-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Hur ska USA få sina mineraler då, om man avslutar och ger hela Donbass till Ryssen?

Jadu, hur brukar förhandlingar gå till?
Citera
2025-02-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Europas politiker vill inte ha fre så länge Putin sitter vid makten och en del av Ukraina är ockuperat.
Det hade väl inte varit någon konst att säga till Putin att han får Ukraina. Men enligt internationell rätt är det olagligt. Sedan vill ju naturligtvis inte Europa att Ryssland skall flytta fram positionerna.
Man vet av historien att man måste mota Olle i grind. Annars kan det gå som det gjorde i andra världskriget till exempel.
Så det är ingen brist på handlingskraft. Snarare tvärt om. Man viker sig inte för en tyrann och imperialist som utan hänsyn försöker lägga under sig ytterligare mark. Varför skulle man göra det?

Är du medveten om att Putin tog Krim från Ukraina 2014 utan några nämnvärda protester från Europa?
Vill Europa ha ett fritt och odelat Ukraina måste man i så fall ordna förutsättningar för detta.
Det räcker inte att sitta paralyserad och önsketänka att det ska bli så, vilket verkligheten också visar.
Citera
2025-02-16, 18:28
Medlem
Citat:
Hur ska USA få sina mineraler då, om man avslutar och ger hela Donbass till Ryssen?

Rimligen genom att hugga in i de betydande reserver som finns i resterande delar av Ukraina...
Citera
2025-02-16, 18:29
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw
Handlar inte om vem som "håller med" din libcuck. Utan vem som har makten, och där är Europe en försvagad cuck-continent. Därför är det rimligt att inte låta cucksen sitta vid förhandlinsbordet eftersom de trivs bäst i cuck-stolen där det tittar på avstånd istället.

Skillnaden är att han njuter av att bli knullad av Putin medan vi andra blir våldtagna
Citera
2025-02-16, 18:30
Medlem
Citat:
Du har 100% koll på det såklart.

Jag vet vad sveriges befolkning vill.
Sveriges befolkning vill ha hög invandring, höga skatter och massa muslimer för det är det alla har röstat för i alla år.

När det gäller Ukrainare så går det utmärkt att flytta till Ryssland och få ryskt pass som jag förstår det. Så varför skulle i så fall någon bo kvar i Ukraina, när man bara kan ”vinna” med en gång genom att åka över gränsen?

Det är irrelevant. Om Ukraina befolkning vill bygga världens största hatt så är det upp til dom.
Citera
2025-02-16, 18:31
Medlem
Storstark68s avatar
Putin gillar att massmörda vithyade människor, precis som Hitler. Hatet mot Putin är enormt och detta spiller över på Trump så länge han pissar på Europa. Kalla hem ambassadörerna från Washington och kräv att USA lämnar Nato. Det räcker med terroristslödder som vill dela upp världen likt ett billigt horhus.
Citera
2025-02-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Keith Kellogg, US-regimens speciella sändebud i de stundande fredsförhandlingarna, säger att Europa INTE kommer att få en plats vid förhandlingsbordet. Detta för att han hör till den realpolitiska skolan, till skillnad från idealisterna i Europa. Han vill se resultat snarare än tramsdiskussioner.

https://www.theguardian.com/world/2025/feb/15/europe-will-not-take-part-in-us-russia-talks-ukraine-kellogg

· Förvandlas EU här till en NPC, trots att kriget sker på den egna bakgården?
· Bör ens Zelenskyj vara med vid bordet, eller är han lunchen som ska spisas?
· Borde kanske även Kina bjudas in i egenskap av realpolitisk aktör för att befästa den nya världsordningen?
Jag poppar mer popcorn och öppnar ännu en öl!

Den stora lögnen om Ukraina som "ett hyvens land" som vi ska stödja till varje pris som helst, håller på att vittra sönder!
Propagandan lät sig inte ta sig in i vita huset. Där ser man igenom förfallet europa. Ett europa som håller på att ta död på sig själva.
Det är sån förtvivlad desperationjust nu så man måste låtsas gråta..hahaha som någon djävla dålig komedi. Rent pinsamt!!!

Och så har vi då den genomkorkade godhetsknarkande svensken...suck..

Det "demokratiska" landet som upplever någon rent hysterisk "rysskräck" så till den milda grad att man snabbt utan demokratiskt val sprang in i Nato..

För USA är "kompisen" som militären vill leka med medan våra politiker drar på smilbanden..
Utan miiiinsta konsekvenstänk står man där nu med än mer kostnader..
Just nu hade det varit som allra bäst att vara neutrala eller alliansfria. Men så långt kan inte en svensk politiker tänka!
Fullständigt omöjligt när de hetsar och ryggdunkar varandra..

De drygt 70 miljarder vi till dags dato skänkt Ukraina samt en massa vapen är fullständigt bortkastat!!!

Men vi kör hellre på med ständiga nedskärnkngar och sparkrav för att så snabbt som möjligt låta landet förfalla.
Det blir så när man inte känner ansvar eller stolthet för sitt land.
Frihet och bra välstånd har aldrig varit gratis, men det tror dumsvensken.

Det är bara läsa här på FB, det kryllar av obegåvade opålästa idioter.

Nä nu ska jag dricka ölen och käka popcorn medan dumsvensken kommer med galna kommentarer..
Cheers!
Citera
2025-02-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jag poppar mer popcorn och öppnar ännu en öl!

Den stora lögnen om Ukraina som "ett hyvens land" som vi ska stödja till varje pris som helst, håller på att vittra sönder!
Propagandan lät sig inte ta sig in i vita huset. Där ser man igenom förfallet europa. Ett europa som håller på att ta död på sig själva.
Det är sån förtvivlad desperationjust nu så man måste låtsas gråta..hahaha som någon djävla dålig komedi. Rent pinsamt!!!

Och så har vi då den genomkorkade godhetsknarkande svensken...suck..

Det "demokratiska" landet som upplever någon rent hysterisk "rysskräck" så till den milda grad att man snabbt utan demokratiskt val sprang in i Nato..

För USA är "kompisen" som militären vill leka med medan våra politiker drar på smilbanden..
Utan miiiinsta konsekvenstänk står man där nu med än mer kostnader..
Just nu hade det varit som allra bäst att vara neutrala eller alliansfria. Men så långt kan inte en svensk politiker tänka!
Fullständigt omöjligt när de hetsar och ryggdunkar varandra..

De drygt 70 miljarder vi till dags dato skänkt Ukraina samt en massa vapen är fullständigt bortkastat!!!

Men vi kör hellre på med ständiga nedskärnkngar och sparkrav för att så snabbt som möjligt låta landet förfalla.
Det blir så när man inte känner ansvar eller stolthet för sitt land.
Frihet och bra välstånd har aldrig varit gratis, men det tror dumsvensken.

Det är bara läsa här på FB, det kryllar av obegåvade opålästa idioter.

Nä nu ska jag dricka ölen och käka popcorn medan dumsvensken kommer med galna kommentarer..
Cheers!

Det är så förlösande och gå in här på flashback och få läsa kommentarer som din och förstå att man inte är ensam om att genomskåda allt. Skål!
Citera
2025-02-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Det är så förlösande och gå in här på flashback och få läsa kommentarer som din och förstå att man inte är ensam om att genomskåda allt. Skål!
Tack, skål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in