Citat:
Ursprungligen postat av
AEggkartongen
Det jag syftade på var din totala nonchalans kring varaktigheten av en publicerings konsekvenser. "Det går över".
Vad invandrare, funktionshindrade eller traumatiserade har med detta att göra vet jag inte, men är inte förvånad över att du tar upp det istället för att göra ett försök att svara på frågan.
Vi har ett rättssamhälle just för att människor ska veta vad som gäller om de bryter mot lagen.
Om du fortfarande inte har fårstått vad problemet är så är det nog ingen idé att jag försöker ytterligare en gång att förklara det för dig.
Och jo, det är ett straff. Det görs av skälet att de vill straffa någon för en handling som de anser vara klandervärdig, men de har ingen rätt att göra det.
Jag tog upp invandrare, funktionshindrade och traumatiserade som ett sätt att sätta gäddans svårigheter i relation till andra grupper i samhället som oxo har det svårt av andra orsaker
Vad gäddorna behöver göra är att gå vidare, söka hjälp för sina problem och med tiden kommer detta att gå över
Sen kan man sätta gäddor as problem i relation till gäddorna offer och vad dom tvingas gå igenom vilket oxo är väldigt allvarligt
Till syvende och sist så är det våra politikers uppgift att se till att ens misstag, gärningar och annat har så liten påverkan som möjligt i det fortsatta livet
Det bästa hade ju vart om behovet av arbetskraft var så stort att ingen oavsett om du är en gädda, funktionshindrad, bög, invandrare, psykiskt sjuk, fd missbrukare eller annat skulle ha problem att få vare sig bostad, jobb eller annat men så ser tyvärr inte samhället ut idag
Jag hoppas du förstår var jag vill komma