Citat:
Ursprungligen postat av
PachaMamaKarin
Jo. Det finns en gigantisk hatlobby. Det påstås saker till höger och vänster. Om man upprepar saker tillräckligt många gånger så blir det sanning. Om Dumpen bara försvinner så kan allt återgå till det vanliga. Där Aschberg och Josefsson har makt. Där Bodström fortfarande ses som den fullkomlige perfektionen.
Det känns läskigt, jag förstår problematiken med självskador bland påkomna förövare och det trauma familj, släkt och vänner utsätts för.
Förövarna själva har tydligen noll tänk hur deras närmsta kommer att drabbas.
Bodström försvarar via yrket en förövare och har gått in i den rollen till 100%
Janne J har ju själv drivit liknande agendan, förstår inte riktigt varför han tar upp kampen emot Dumpen
Aschberg har ju i många år drivit liknande upplägg likt Janne J där han konfronterat personer som i deras ögon betett sig klandervärt.
Varför väljer dessa herrar att gå emot sina tidigare strategier och upplägg, sin tidigare agenda och uppfattning.
Känns ungefär som att de blivit " frälsta " och bryter helt med sitt tidigare liv och sina gärningar.
De går ihop och bestämmer sig för att försöka sänka Dumpen, det känns som att dessa herrar kastar sten i ett glashus.
Att försöka krossa den största aktören som arbetar för att barn inte skall utsättas för sjuka vuxna personers perverterade våld.
Förstår såklart att alla organisationer skall granskas men varför vill ni krossa Dumpen totalt, kan det inte vara ok att ge input och förslag på förändringar på det ni tycker brister.
När man ser tillbaka på Aschbergs och Janne J:s uthängningsprogram så ter det sig mycket pinsamt i många stycken, nu går ni ihop och skall krossa kollegor, varför ?
Är det omoraliskt, höll ni själva på med omoralisk verksamhet, är det här ert sätt att tvätta er ?
Ursäkta mig
PachaMamaKarin att jag drog igång, jag tror att vi båda funderar på varför dessa herrar kastar sig in och försöker krossa Dumpen.