2025-02-16, 06:01
Medlem
PachaMamaKarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Förstår inte det oerhörda hat emot de som försvarar utsatta barn råkar ut för, finns det en ( hatlobby ) som vill tysta de som inte accepterar övergrepp emot barn.

Jo. Det finns en gigantisk hatlobby. Det påstås saker till höger och vänster. Om man upprepar saker tillräckligt många gånger så blir det sanning. Om Dumpen bara försvinner så kan allt återgå till det vanliga. Där Aschberg och Josefsson har makt. Där Bodström fortfarande ses som den fullkomlige perfektionen.
Citera
2025-02-16, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dom typiska sätt att reagera vid fara är antingen att man slåss, fryser fast eller flyr

Den här personen frös tydligen fast, varför det inte resulterade i en anmälan vet inte jag men personen har tydligt sagt ifrån att det där inte var okej och en person som man betalar för att hjälpa en med att bekämpa sina trauman ska inte ägna sig åt sådant

Han mådde jättedåligt av det efteråt, räcker inte det för dig att fördöma hennes agerande?
Det räcker absolut inte för att i all offentlighet rasera människans liv. Det är både sadistiskt och anarkistiskt.
Att du ställer dig bakom detta har vi redan utrett. Det är helt ok att du tycker detta är hjältedåd som räddar barn, traumatiserade och vad de nu än påstår sig rädda.
Människor som gömmer sig bakom att de räddar svaga när de förgör andra är, i min värld, inget annat än förgörande slödder.
Citera
2025-02-16, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goudreau
Finns det dokumenterat någonstans vad hon har fått in i swishningar den senaste tiden/året?
Årsredovisningen för 2023 - siffrorna för 2023. Vi väntar på 2024.
Vad hon får in privat är svårare att ta reda på. Hon blev nyligen eftertaxerad för 700k i ej deklarerade inkomster och då framgår inte hur mycket bruttot var, alltså hur mycket hon fick genom i avdrag.
Hur man än vrider och vänder på det - det rullar mycket pengar in och ut hos SN och PS.
Citera
2025-02-16, 08:59
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Om du nu vill snacka rättssäkerhet så kanske proprotionalitetsprincipen är värd att diskutera. Den är inte helt tillämplig här förstås men jag tror att det är balans mellan mål och medel du pratar om. Dumpens känslodrivna svans ägnar förmodligen inte såna funderingar en enda sekund. Det förstår de flesta av oss, men det är ofint att klumpa ihop alla som diskuterar Dumpen antingen i 1) de som har sett ljuset och värnar rättsäkerheten 2) de som lakjar på och kommenterar vilt i SoMe utan att förstå vad det egentligen handlar om. Det är ju inte så det ser ut.

Jag personligen tycker att det ur ett psykologiskt perspektiv är intressant att läsa chattloggarna. Det ger oss som sagt en inblick i hur gäddor opererar. Vilka (många gånger alldeles fruktansvärda) filmer och bilder de skickar till (vad det tror är) barn. Även till synes välfungerande män gör på det viset. Åker runt och hittar ängar där de kan "knolla" barnet osv.

Jag förstår att du tycker att gäddornas personliga lidande (och deras anhörigas) väger tyngre än att Dumpen gång på gång visar hur många gäddor som faktiskt finns där ute med motiveringen att de gör det för kollektivet barnens bästa och för att väcka debatt. Balans mellan mål och medel (typ). Inte riktigt, men det är ju där diskussionen hamnar om man förmår tänka lite. Det som är väldigt intressant är att Dumpen lockar fram så mycket känslor. Från alla håll och kanter.
För att använda Karlssons ord snömos, beskriver din välskrivna text ovan. Du upprepar dig bara faktiskt. TRÅÅÅÅKIGT! Eller som du kanske skulle skriva för att verka lite lugnt o tuff norrlandstjej med skinn på näsan: släpp sargen. Oj nu LYFTER du kanske att du inte är trådämnet, men du vet vara rapporteringsknppen finns.
Citera
2025-02-16, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det räcker absolut inte för att i all offentlighet rasera människans liv. Det är både sadistiskt och anarkistiskt.
Att du ställer dig bakom detta har vi redan utrett. Det är helt ok att du tycker detta är hjältedåd som räddar barn, traumatiserade och vad de nu än påstår sig rädda.
Människor som gömmer sig bakom att de räddar svaga när de förgör andra är, i min värld, inget annat än förgörande slödder.

Förgör andra?
Dom enda som blir "förgörda" är väll dom som väljer att ta sina liv men då är det dom själva som väljer det

Dom flesta går vidare och försöker lära sig av sina handlingar och bättra sig och med tiden så glöms deras publicering bort och dom kan leva ett rätt normalt liv

Eller tror du på fullaste allvar att gäddor som publicerades för 2-3 år sedan är lika ihågkomna idag som dom var då?

Går dom vidare och inte visar sexuellt intresse för barn så kommer dom glömmas bort
Citera
2025-02-16, 11:46
Medlem
Citat:
Förgör andra?
Dom enda som blir "förgörda" är väll dom som väljer att ta sina liv men då är det dom själva som väljer det

Dom flesta går vidare och försöker lära sig av sina handlingar och bättra sig och med tiden så glöms deras publicering bort och dom kan leva ett rätt normalt liv

Eller tror du på fullaste allvar att gäddor som publicerades för 2-3 år sedan är lika ihågkomna idag som dom var då?

Går dom vidare och inte visar sexuellt intresse för barn så kommer dom glömmas bort
Atrikeln i expressen med mannen som skrev in visar att ditt påstående är ren tjurskit.
Han blev publicerad över ett årsedan. Påstår att han är glad över de och har fortfarande inte kunnat få ett jobb för någon delar hans länk.

Någon mer tjurskit du vill dra ur röven och försöka slänga på väggen för att se om de fastnar? Sluta ljug.
Citera
2025-02-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Det är våldtäkt av barn, men ingen överfallsvåldtäkt. Läs domen så förstår du att Dumpens scenarier förekommer i verkligheten.

Apropå dumpens scenarier och verkligheten.

!. Framgår åldern? (sekretess)
2.Framgåt det hur de fick kontakt? (Nej) Kan ha varit en bekants barn (finns ett vittne)
3. Framgår det att de fått kontakt på en chatt? (Nej)
4. Olämplig beröring av bröst eller kön räcker för att det ska bli våldtäkt av barn.

På vilket sätt är detta synonymt med dumpens scenarier och grova knull med barn??
Citera
2025-02-16, 13:00
Medlem
Fredagens svenska nyheter (14/2-2025) är inte helt positiva till dumpen.

Kul och snatchigt producerat
Citera
2025-02-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PachaMamaKarin
Jo. Det finns en gigantisk hatlobby. Det påstås saker till höger och vänster. Om man upprepar saker tillräckligt många gånger så blir det sanning. Om Dumpen bara försvinner så kan allt återgå till det vanliga. Där Aschberg och Josefsson har makt. Där Bodström fortfarande ses som den fullkomlige perfektionen.

Det känns läskigt, jag förstår problematiken med självskador bland påkomna förövare och det trauma familj, släkt och vänner utsätts för.
Förövarna själva har tydligen noll tänk hur deras närmsta kommer att drabbas.
Bodström försvarar via yrket en förövare och har gått in i den rollen till 100%
Janne J har ju själv drivit liknande agendan, förstår inte riktigt varför han tar upp kampen emot Dumpen
Aschberg har ju i många år drivit liknande upplägg likt Janne J där han konfronterat personer som i deras ögon betett sig klandervärt.
Varför väljer dessa herrar att gå emot sina tidigare strategier och upplägg, sin tidigare agenda och uppfattning.
Känns ungefär som att de blivit " frälsta " och bryter helt med sitt tidigare liv och sina gärningar.
De går ihop och bestämmer sig för att försöka sänka Dumpen, det känns som att dessa herrar kastar sten i ett glashus.
Att försöka krossa den största aktören som arbetar för att barn inte skall utsättas för sjuka vuxna personers perverterade våld.
Förstår såklart att alla organisationer skall granskas men varför vill ni krossa Dumpen totalt, kan det inte vara ok att ge input och förslag på förändringar på det ni tycker brister.
När man ser tillbaka på Aschbergs och Janne J:s uthängningsprogram så ter det sig mycket pinsamt i många stycken, nu går ni ihop och skall krossa kollegor, varför ?
Är det omoraliskt, höll ni själva på med omoralisk verksamhet, är det här ert sätt att tvätta er ?

Ursäkta mig PachaMamaKarin att jag drog igång, jag tror att vi båda funderar på varför dessa herrar kastar sig in och försöker krossa Dumpen.
Citera
2025-02-16, 13:52
Medlem
Citat:
Förgör andra?

Du sticker huvudet i sanden på ett motbjudande sätt. Senast i går lades det fram detaljerade personuppgifter på närstående i Gräv. Alla evt ändringar i adresser eller inneboende/samboende följs,med uppmaningar att kontakta och hålla ögonen på.
DU kanske glömmer, men tro mig när jag säger att gäddor inte får vara i fred och försöka börja om.
Sedab drämmer Dumpen till med publicering av en 2 år gammal konfrontation (565). Varna omgivningen? Vilket jävla SKÄMT!!! Har han inte varit någon fara de senaste 2 åren då??
Den här äckliga förgörelsecirkusen måste få ett stop och det omgående. Jag hoppas både S, P och ett jävla gäng fiskare får ruttna i fängelse under lång tid och leva resten av sina liv på existensminimum i en sunkig soclya!
Citera
2025-02-16, 13:56
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Förgör andra?

Grundläggande brist på empati och låg intelligens är verkligen inte en vacker kombination, men jag förstår att du är anhängare.

Noll psykologisk insikt.

Djupt tragiskt.
Citera
2025-02-16, 14:07
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordonskontroll
Fredagens svenska nyheter (14/2-2025) är inte helt positiva till dumpen.

Kul och snatchigt producerat

16:30 in, ganska roligt inslag emellanåt, 12 minuter långt, börjar med Pedo Hunting Sweden

Tycker konfrontationerna i slutet av inslaget var roligast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in