2025-02-16, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är precis som du säger att ingen straffar någon
Men på frågan hur länge gäddor ska bli påminda om sina erfarenheter så vet ja int
Hur länge sträcker sig det kollektiva minnet?
Artikeln i sig kommer o finnas kvar så länge dumpen finns kvar

Men vad är problemet egentligen?

Om en arbetsgivare vill anställa en gädda så är det ingenting som hindrar att gäddan blir anställd och detsamma gäller gäddans vänner, partners och annat

Hur länge ska invandrare behövs straffas för att dom är invandrare?

Hur länge ska funktionshindrade behöva straffas för att dom är funktionshindrade?

Hur länge ska traumatiserade behövs straffas för sina trauman?

Att få ett jobb, bostad, vänner och partner eller ens ekonomisk trygghet är ingen mänsklig rättighet idag tyvärr

Dom har satt sig i skiten och får väll göra vad dom kan för o ta sig ur den och må bättre
Totalt verklighetsfrånvänt och som vanligt - korkat försök att vrida fokus på annat. Ja, rösträtt bör uppenbarlige lämplighetstestas i det här landet för folk som du är farliga.
Citera
2025-02-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Det jag syftade på var din totala nonchalans kring varaktigheten av en publicerings konsekvenser. "Det går över".

Vad invandrare, funktionshindrade eller traumatiserade har med detta att göra vet jag inte, men är inte förvånad över att du tar upp det istället för att göra ett försök att svara på frågan.

Vi har ett rättssamhälle just för att människor ska veta vad som gäller om de bryter mot lagen.

Om du fortfarande inte har fårstått vad problemet är så är det nog ingen idé att jag försöker ytterligare en gång att förklara det för dig.

Och jo, det är ett straff. Det görs av skälet att de vill straffa någon för en handling som de anser vara klandervärdig, men de har ingen rätt att göra det.

Jag tog upp invandrare, funktionshindrade och traumatiserade som ett sätt att sätta gäddans svårigheter i relation till andra grupper i samhället som oxo har det svårt av andra orsaker

Vad gäddorna behöver göra är att gå vidare, söka hjälp för sina problem och med tiden kommer detta att gå över

Sen kan man sätta gäddor as problem i relation till gäddorna offer och vad dom tvingas gå igenom vilket oxo är väldigt allvarligt

Till syvende och sist så är det våra politikers uppgift att se till att ens misstag, gärningar och annat har så liten påverkan som möjligt i det fortsatta livet

Det bästa hade ju vart om behovet av arbetskraft var så stort att ingen oavsett om du är en gädda, funktionshindrad, bög, invandrare, psykiskt sjuk, fd missbrukare eller annat skulle ha problem att få vare sig bostad, jobb eller annat men så ser tyvärr inte samhället ut idag

Jag hoppas du förstår var jag vill komma
Citera
2025-02-16, 15:35
Medlem
AEggkartongens avatar
Off topic men instämmer!

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Totalt verklighetsfrånvänt och som vanligt - korkat försök att vrida fokus på annat. Ja, rösträtt bör uppenbarlige lämplighetstestas i det här landet för folk som du är farliga.

Vidare kan man ju, om man nu ska bemöta det där taffliga försöket till fokusförflyttning, tillägga att det läggs en hel del offentliga medel på att göra livet lättare för just invandrare, funktionshindrade och traumatiserade, det är grupper som får visst stöd av samhället.

Jag gillar inte heller gäddor, men för jämförelsens skull så är de motsvarande insatserna för dessa ett gäng hatsekter på facebook och telegram, som ser till att så många som möjligt av gäddorna faktiskt tvingas belasta oss skattebetalare istället för att kunna försörja sig själva.
Citera
2025-02-16, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Så fruktansvärt sadistiskt att publicera efter 2 år.

De räddar inte en enda unge! De är simpelt, kriminellt slödder. Hyser ingen sympati för gäddor. Gruktansvärt beteende. Men gäddorna raserar inte liv, det gör S, P och deras bihang. Fäll varenda medlem i hela facebookgruppen för förtal och dryga skadestånd till totalt fördärvade anhöriga, barn osv. Helt jävla vidrigt att de får hålla på. Dessutom skattefinansierat genom Saras svarta pengar, sjukskrivningar etc. Se för fan till att betala era skatteskulder innan ni springer hos vården och FK och lipar om hjälp.
Slödder!

Gäddorna raserar inte liv?
Menar du allvar?

Gäddor gör oerhörd skada i samhället, det finns mångfalket domar som visar på det
Citera
2025-02-16, 15:36
Medlem
Citat:
Av olika anledningar så har inte #565 kunnat bli publicerad förrän nu men det betyder inte att dumpen inte har koll på gäddan

Vad orsakerna är vet inte jag men det är oftast (utifrån vad jag kunnat läsa i media) allvarlig psykisk ohälsa hos antingen gäddan eller dess familj och det är väll bra att dumpen har en del etiska överväganden ändå som ni andra brukar kritisera dom för att inte ha?

"Här kommer en gädda som legat i frysen jättelänge utan någon speciell anledning, det har bara blivit så."

Detta är vad Dumpen själva anger. Alltså ingen psykisk ohälsa, och ännu mindre omtanke om barn.
Citera
2025-02-16, 15:40
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Gäddorna raserar inte liv?
Menar du allvar?

Gäddor gör oerhörd skada i samhället, det finns mångfalket domar som visar på det

Definiera gädda nu Bertil. En tydlig definition tack.
Citera
2025-02-16, 15:41
Medlem
Citat:
Det är precis som du säger att ingen straffar någon
Men på frågan hur länge gäddor ska bli påminda om sina erfarenheter så vet ja int
Hur länge sträcker sig det kollektiva minnet?
Artikeln i sig kommer o finnas kvar så länge dumpen finns kvar

Men vad är problemet egentligen?

Om en arbetsgivare vill anställa en gädda så är det ingenting som hindrar att gäddan blir anställd och detsamma gäller gäddans vänner, partners och annat

Hur länge ska invandrare behövs straffas för att dom är invandrare?

Hur länge ska funktionshindrade behöva straffas för att dom är funktionshindrade?

Hur länge ska traumatiserade behövs straffas för sina trauman?

Att få ett jobb, bostad, vänner och partner eller ens ekonomisk trygghet är ingen mänsklig rättighet idag tyvärr

Dom har satt sig i skiten och får väll göra vad dom kan för o ta sig ur den och må bättre

Anser du med tanke på din sista mening, att invandrare, funktionshindrade och traumatiserade hör till samma kategori som "gäddor". Du uttrycker dig än värre än vad som tidigare synts i dina åsikter. Att dessa ska Straffas på grund av utländsk härkomst etc.
Senast redigerad av totenhosen 2025-02-16 kl. 15:43.
Citera
2025-02-16, 15:47
Medlem
Citat:
Definiera gädda nu Bertil. En tydlig definition tack.

Alla som av en eller annan anledning tillåter sin sexualitet gå utöver barn är en gädda oavsett om det är genom sexchatt, dickpicks, våldtäkt, konsumering av övergreppsmaterial eller annat
Citera
2025-02-16, 15:52
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Alla som av en eller annan anledning tillåter sin sexualitet gå utöver barn är en gädda oavsett om det är genom sexchatt, dickpicks, våldtäkt, konsumering av övergreppsmaterial eller annat

Okey, den definitionen verkar skilja sig avsevärt mot den praktiska. Det är nämligen så att de som kallas gäddor är de som dumpen publicerat på sin hemsida, en term jag förstått det som att de använder istället för att svepande kalla alla för pedofiler.
En del av dessa har begått övergrepp och dylikt, vilket framgår i domar osv. En del av dem har väl dock inte gjort något av ovanstående? De har chattat med en vuxen fiskare, och är då enligt din definition inte gäddor...?

Samtidigt finns det en hel hög med folk som enligt din definition är gäddor, men som aldrig kommer att komma i kontakt med dumpen, och därmed aldrig hamna i gäddfrysen eller fiskdisken.
Citera
2025-02-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totenhosen
Anser du med tanke på din sista mening, att invandrare, funktionshindrade och traumatiserade hör till samma kategori som "gäddor". Du uttrycker dig än värre än vad som tidigare synts i dina åsikter. Att dessa ska Straffas på grund av utländsk härkomst etc.

Om det är så du tolkar det jag skrev så har du missförstått hela min poäng

Min poäng var att det finns massvis med människor i vårt samhälle som har svårigheter att ta sig frammåt pga dåliga förutsättningar och där är det politikers ansvar att göra att dom förutsättningarna ska spela sån liten roll som möjligt och det gäller gäddor precis som alla andra
Citera
2025-02-16, 15:54
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Om det är så du tolkar det jag skrev så har du missförstått hela min poäng

Min poäng var att det finns massvis med människor i vårt samhälle som har svårigheter att ta sig frammåt pga dåliga förutsättningar och där är det politikers ansvar att göra att dom förutsättningarna ska spela sån liten roll som möjligt och det gäller gäddor precis som alla andra

Okey nu menar du att våra politiker ska hjälpa gäddorna?
Citera
2025-02-16, 15:57
Medlem
Citat:
Okey, den definitionen verkar skilja sig avsevärt mot den praktiska. Det är nämligen så att de som kallas gäddor är de som dumpen publicerat på sin hemsida, en term jag förstått det som att de använder istället för att svepande kalla alla för pedofiler.
En del av dessa har begått övergrepp och dylikt, vilket framgår i domar osv. En del av dem har väl dock inte gjort något av ovanstående? De har chattat med en vuxen fiskare, och är då enligt din definition inte gäddor...?

En vuxen som utgett sig för att vara barn och som skickat ai-genererade bilder på det fiktiva barnet som gäddan fattat tycke för att på så sätt låtit sig sexualitet gå utöver barnet och därmed är personen en gädda

Hade personen inte vart en gädda så skulle hen svarat att hen inte har något som helst sexuellt intresse för barnet och så hade konversationen tagit slut där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in