2025-02-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deelicious
Ett fåtal???? Snarare för dumma. Svämmar ju över av afrikaner och afghaner. Problemet är nog snarare att Umeås invandrare är för dumma för att syssla med sånt och skulle aldrig ens våga. I söder har invandrare stake iaf!

Själv bott i Umeå i 30 år men bor nu i södra Sverige så har stenkoll. uppvuxen i de ”farliga” invandrar kvarteren och fattade aldrig ens varför folk tyckte det var ”farligt” bara för att man hörde om nån 15 åring som rånade tant Agda, 74, typ 1ggr/år max. Töntar hela högen!

I stan det man väldigt få invandrare men lite mer på tex ersboda men fortfarande väldigt lite tycker jag.
Citera
2025-02-13, 22:13
Medlem
Hur kan det ens vara så locket på kring vilken restaurang som skulle sprängas? Någon måste ju veta!
Citera
2025-02-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
I stan det man väldigt få invandrare men lite mer på tex ersboda men fortfarande väldigt lite tycker jag.

Gick på universitetet i ett halvår i Umeå för 5 år sedan och då såg jag väldigt få invandrare om man jämför med tex Stockholm.
Umeå är väl en studentstad med mycket nytt och ungt folk så lär inte bli några större problem med blattar där
Citera
2025-02-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Gick på universitetet i ett halvår i Umeå för 5 år sedan och då såg jag väldigt få invandrare om man jämför med tex Stockholm.

Då antar jag att du aldrig rörde dig längre från campus än till Rött.
Citera
2025-02-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelsnopp
Då antar jag att du aldrig rörde dig längre från campus än till Rött.
Passerade ålidhem flera dagar i veckan samt brukade handla på godisaffären på ersboda så jo
Citera
2025-02-17, 21:02
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Passerade ålidhem flera dagar i veckan samt brukade handla på godisaffären på ersboda så jo

Om du menar godishuset så ligger det på Mariedal, ett väldigt vitt område i Umeå
Citera
2025-02-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovant
Om du menar godishuset så ligger det på Mariedal, ett väldigt vitt område i Umeå
Är på östra ersboda svartingarna med kryddofterna håller till..
Citera
2025-02-18, 21:39
Citat:
Ursprungligen postat av Berraberraa
Är på östra ersboda svartingarna med kryddofterna håller till..

Har inget problem med invandrare eller deras mat. Ville bara upplysa personen om att Mariedal inte är ett invandrartätt område
Citera
2025-03-08, 17:16
Medlem
Någon som har info om vilken restaurang de gällde?
Var de beskyddarpengar som de inte betalat?
Citera
2025-03-21, 15:47
Medlem
https://www.vk.se/2025-03-21/det-lag...aurangen-24179

Citat från vk

Sprängladdningarna skulle användas, vilket framkommer i chattarna, i dels en sprängning mot en pizzeria, men även mot en bil. Detta i syfte att pressa vissa personer att betala pengar, säger Thomas Forsberg.
– Det finns vissa indikationer utifrån chattarna att det skulle ske i närtid. Jag kan dock inte säga vilken pizzeria eller vilken bil eller vilka personer det i så fall skulle ha varit riktat emot. Det har inte utredningen kunnat visa, säger åklagare Thomas Forsberg.

Någon som vet vilken pizzeria det handlar om?
Citera
2025-04-04, 14:09
Medlem
Polis tog jobb hos kriminella – stoppade sprängning i Umeå

https://www.sverigesradio.se/artikel...angning-i-umea

Bomben skulle användas för att spränga en pizzeria i Umeå menar Thomas Palmgren, polisens spaningschef i Västerbotten. Infiltrationen i chattgruppen hade godkänts av en åklagare på förhand, något som är ovanligt.

Han är så iskall Thomas Palmgren Umeås stolthet. De gör verkligen ett bra jobb.

Någon som vet vilken pizzeria?
Citera
2025-04-05, 21:38
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Polis tog jobb hos kriminella – stoppade sprängning i Umeå

https://www.sverigesradio.se/artikel...angning-i-umea

Bomben skulle användas för att spränga en pizzeria i Umeå menar Thomas Palmgren, polisens spaningschef i Västerbotten. Infiltrationen i chattgruppen hade godkänts av en åklagare på förhand, något som är ovanligt.

Han är så iskall Thomas Palmgren Umeås stolthet. De gör verkligen ett bra jobb.

Någon som vet vilken pizzeria?

Brottsprovokation much?

Låter tveksamt att polisen skulle så kriminella att erbjuda polisen jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in