• 1
  • 2
2025-02-16, 12:21
Medlem
Neksnors avatar
Jag tycker att Apple verkar ha ganska vettiga butiker. Jag har ingen aning om hur mycket de säljer, men som showroom funkar de bra. Jag skulle tro att en del företag kommer att ha kvar butiker, men där butikerna kanske inte har något lager att tala om. Gå dit, titta, fråga, köp där eller online, få grejerna levererade.
Ikea har (hade?) något liknande, bland annat på Kungsgatan i Göteborg.
Citera
2025-02-16, 23:04
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag tycker att Apple verkar ha ganska vettiga butiker. Jag har ingen aning om hur mycket de säljer, men som showroom funkar de bra. Jag skulle tro att en del företag kommer att ha kvar butiker, men där butikerna kanske inte har något lager att tala om. Gå dit, titta, fråga, köp där eller online, få grejerna levererade.
Skulle inte motsatsen kunna bli att hyrorna i city går ner istället. Fast... de som hyr ut hoppas ju på att något annat kommer in: SOC-kontor, restaurang eller evenemangs / turistfälla?

Nya nischer och produkter som inte existerar idag?

Jag har sett att hår och nagelbutiker samt E-ciggaretthak ökar i omfattning i många städer likt kaniner.
Citera
2025-02-16, 23:20
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Skulle inte motsatsen kunna bli att hyrorna i city går ner istället. Fast... de som hyr ut hoppas ju på att något annat kommer in: SOC-kontor, restaurang eller evenemangs / turistfälla?

Nya nischer och produkter som inte existerar idag?

Jag har sett att hår och nagelbutiker samt E-ciggaretthak ökar i omfattning i många städer likt kaniner.
Det som kommer försvinna tror jag huvudsakligen är varulager, sådant kan finns vid Stadens yttre ringled. Alltså utanför ringleden där ICA Maxi med vänner håller till.

E-cigg handlar om att det är smidigt att kunna köpa sitt "knark" direkt. Nagelsalongerna misstänker jag kan ha ett samband med polisens arbete mot sexhandel inom thaimassagen. Pengarna ska in och går det inte att suga kuk så får man fila naglar. En och annan blåst bärplockare hamnar säkert också i nagelbraschen. Hårbranschen verkar mest handla om Menamän i 30-årsåldern som rakar varandra. Verkar överetablerat.
Citera
2025-02-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor

Kan bli så för vissa produkter, men rent generellt så tror jag mer på stora lagerbutiker. Allt finns att få direkt om man så önskar samtidigt som de har infrastruktur och kapacitet att möta beställningar från internet med snabba leveranser.

Däremot så kan det bli lite svårt behålla de små butikerna inne i centrum och just de kanske görs om till showrooms.
Citera
2025-02-28, 16:08
Medlem
brianmolkos avatar
Just ja alla butiker blir grill(förintelse)restauranger, ät aldrig grillat på restaurang, se säger de säljer SVENSKT kött men de grillar köttbiten till förintelse ändå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in