Citat:
Ursprungligen postat av
spliffblandarn
Hela lokals försök till karriär är en "fokusförflyttning". Sen när tog han på riktigt ansvar? Han viftar bara bort allting.
Som exempel så säger han ordagrannt idag:
"Jag ber om ursäkt för att jag publicerade den videon och ah.... gjorde det"
Videon är fortfarande kvar, så vad för video bad han om ursäkt för att han publicerade? HAHAHAH
Här är den:
https://www.youtube.com/watch?v=fCIHqGRh_RI
Hur seriöst är det? 🤣
Vad spelar det för roll gällande hans kritik emot Anjo?
Lokal kan ju ta droger och stjäla en bil idag, det gör lokal till en idiot, men det spelar ingen roll när hans kritik emot Anjo är sant/rätt/fakta.
Eller tycker du lokal har fel i sin kritik emot Anjo?
Jag kan ta några exempel där lokal haft rätt
Exempel 1
Anjo säger - varför blev A dömd för våldtäkt emot barn medans R enbart blev dömd för våldtäkt?
Lokal - det står i domen om du läser. A erkänner att han visste att offret var under 15 år. R säger att han inte visste att offret var under 15 år, och domstolen kan inte bevisa att han visste att offret var under 15 år.
Anjo - men flera av deras vänner sa att R visste att offret var under 15 år
Lokal - att folk påstår att de tror att R visste att offret var under 15 år, eller att de tycker R borde ha vetat att offret var under 15 år duger inte som bevis i domstol
Anjo har dock flera gånger tidigare visat att han har svårt att förstå vad som är bevis och inte bevis.
Exempel 2
Anjo - A ville byta försvarsadvokat inför hovrätten men nekades. Man har laglig rätt att byta försvarsadvokat om man vill.
Lokal - nej man kan inte byta försvarsadvokat bara för att man vill
En enkel googling visar att lokal har rätt
" En brottsmisstänkt har dock ingen ovillkorlig rätt att få byta offentlig försvarare. Tvärtom är utgångspunkten att den som har fått en offentlig försvarare utsedd för sig ska biträdas av den personen genom hela rättsprocessen."
Lokal har fel om mycket och har gjort mycket fel. Men i sin kritik emot Anjo har han rätt.