2025-02-15, 14:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hehe... skulle tro att dagarna där man kan slänga aluminium i en vätska och kalla det "placebo" snart är över. Man måste naturligtvis använda en helt inaktiv placebo, som exempelvis saltlösning, för att kunna avgöra vilka biverkningar som beror på den aktiva substansen i vaccinet och vilka biverkningar som beror på t.ex. aluminiumet... d'uh!!

Det är ju för fan buskis-komik på riktigt låg nivå... Stefan och Krister typ:

Stefan: -Jag har så ont i huvudet efter kräftskivan igår där det bjöds på mycket snaps!
Krister: -Jaha, du tål la inte kräftor då!
Båda: -HÖHÖHÖ!!!

Det är den logiken som används i dessa fuskstudier... PRICELESS!! 😂🤡

Jag kan inte tänka mig att amerikanska myndigheter under det nya styret, med RFK Jr. i spetsen, kommer att finansiera sådant forskningsfusk.

Du la all energi på att inte svara på något om skillnaden i intag av aluminium föreningar via föda vs intag av den samma i intramuskelär injektion hos små barn! Du vet helt enkelt inte, utan du har läst på antivaccinstollars sidor och övertygats om aluminium förening i vaccin är farligt oavsett mängd!

Nä de kommer finansiera bias pseudovetenskap som passar dessa gamla semi senila gubbar!!
Citera
2025-02-15, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Igen, igen och igen nej den beskriver en dubbelblind med placebo studie om MMR vaccin, jag har inte hävdat något annat, jag har anfört något till din målstolpes förflyttande krav på studier, jag fullständigt struntar i din juvenila förhalning att svara på den stora om studien https://www.npr.org/sections/health-shots/2019/03/04/699997613/a-large-study-provides-more-evidence-that-mmr-vaccines-dont-cause-autism som visar att MMR vaccin inte orsakar autism!!

Igen och igen och igen nej, och återigen, vilket alla utan läsförståelse och syftningsfel sjuka förstått, är en dubbelblind studie med placebo vid MMR vaccin gällande barn, något du ljög om att det fanns noll av.

Kan du komma ur ditt juvenila igen, VA!, insisterar du prokrastinering att svara om studien som jag IGEN länkat, vilket detroniserar Wakefields påståenden till en lögnaktig charlatans påhitt!!
Fejkstudie med FEJKPLACEBO!!

Självklart måste man använda en helt inaktiv placebo, som till exempel saltlösning, för att kunna avgöra vilka biverkningar som orsakas av den aktiva substansen i vaccinet och vilka som beror på andra komponenter, som t.ex. aluminium.
Citera
2025-02-15, 15:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Självklart måste man använda en helt inaktiv placebo, som till exempel saltlösning, för att kunna avgöra vilka biverkningar som orsakas av den aktiva substansen i vaccinet och vilka som beror på andra komponenter, som t.ex. aluminium.

Eftersom inget placebo användes så är det ju minst sagt larvigt att läsa dina påståenden..

Studien är en registerstudie - dvs man har studerat redan befintliga data….
Citera
2025-02-15, 15:43
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Fast nu svarar du nog på fel inlägg, eftersom den relaterar till den stora studien gällande huruvida MMR vaccin orsakar autism, genom att jämföra förekomsten av autism mellan vaccinerade och ovaccinerade över tid, handlade inget om placebo!

Aluminium salt är inte den aktiva substansen i vaccin utan är en advjuans som bidrar till en starkare immun respons.

Och avsaknaden av svar från dig angående mängd barn får i sig via födoämnen vs vid intramuskulär injektion får en pantomimföreställning att framstå som timmig!
Citera
2025-02-15, 15:54
Medlem
Citat:
Vad är det som är trams??

Vad är det i tilläggsmaterialet som ska uppmäksammas?

Citera vad som står så kan jag förklara för dig, måste se i vilken kontex du hittade det.

Miljöförstöring som ftalater mm, äldre föräldrar, har redan tagits upp i tråden otaliga gånger, utöver ökad diagnosticering.

Ytterligare en som har svårt att förklara skillnaden i mängd aluminium förening som upptas av kroppen via intramuskelär injektion och födointag hos barn. För du har väl siffror på det.

Men trevligt att du avslutar med att använda din signatur när du avslutar!

Jag har skrivit vad det är som är trams med studien och tilläggsmaterialet.

Studien menar på att barn som inte har tagit något neurotoxin helt sonika har en högre risk att få autism än de barn som har injicerat neurotoxin, som vi vet korsar blod- och hjärnbarriären samtidigt som att autistiska barn har en avsevärt mycket högre mängd aluminium i hjärnan.

Detta innebär att studien har mängder av okontrollerade confounders som gör att resultatet är intetsägande, alternativt att du får ta och förklara mekanismerna kring hur någon som inte tar något vaccin har en avsevärt mycket högre risk för autism.

Emulgeringsmedlet i vaccin försvagar blod- och hjärnbarriären, det gör inte en fisk. Att försöka likställa mängden aluminium man får skickat till hjärnan genom att injicera spädbarn med vaccin och vad som går genom magsäcken är närmast löjeväckande.

Men lycka till att förklara detta. Tills den punkt att du lyckas göra detta, så är studien och din tes helt enkelt fel.
Citera
2025-02-15, 15:59
Medlem
Citat:
Igen, igen och igen nej den beskriver en dubbelblind med placebo studie om MMR vaccin, jag har inte hävdat något annat,
Bra, då var det avklarat. Det tog sin lilla tid. Det var väl inte så farligt att erkänna att du två gånger begick ett misstag?

Citat:
jag har anfört något till din målstolpes förflyttande krav på studier, jag fullständigt struntar i din juvenila förhalning att svara på den stora om studien https://www.npr.org/sections/health-shots/2019/03/04/699997613/a-large-study-provides-more-evidence-that-mmr-vaccines-dont-cause-autism som visar att MMR vaccin inte orsakar autism!!

Igen och igen och igen nej, och återigen, vilket alla utan läsförståelse och syftningsfel sjuka förstått, är en dubbelblind studie med placebo vid MMR vaccin gällande barn, något du ljög om att det fanns noll av.
Innan vi fortsätter, den här studien handlar enbart om MMR-vacciner. Vill du nu ändra ditt påstående till att det finns en stor dansk studie som bevisar att just MMR-vacciner inte orsakar autism?

Citat:
Kan du komma ur ditt juvenila igen, VA!, insisterar du prokrastinering att svara om studien som jag IGEN länkat, vilket detroniserar Wakefields påståenden till en lögnaktig charlatans påhitt!!
Ja, om nu din danska studie verkligen bevisar att just MMR-vacciner inte orsakar autism, så har du bevisat att Wakefield har fel.

Du vet att tre av studiens författare var anställda av (danska) Statens Seruminstitut och att studien finansierades av (danska) Novo Nordisk Foundation? Två läkemedelsjättar som tjänar storkovan på bl.a. just vacciner?

På tal om klockrena 'conflicts of interests'?
Citera
2025-02-15, 16:01
Medlem
Citat:
Fast nu svarar du nog på fel inlägg, eftersom den relaterar till den stora studien gällande huruvida MMR vaccin orsakar autism, genom att jämföra förekomsten av autism mellan vaccinerade och ovaccinerade över tid, handlade inget om placebo!

Aluminium salt är inte den aktiva substansen i vaccin utan är en advjuans som bidrar till en starkare immun respons.

Och avsaknaden av svar från dig angående mängd barn får i sig via födoämnen vs vid intramuskulär injektion får en pantomimföreställning att framstå som timmig!
Om du vill starta en tråd om aluminium i födoämnen vs intramuskulär injektion får du gärna göra det.

När det gäller vaccinstudier så är de automatiskt diskvalificerade om de använder fejkplacebo. Det säger ju sig självt att man måste använda en fullständigt inaktiv placebo, typ saltlösning, för att kunna jämföra de som tar vaccin med de som INTE tar något vaccin.

I den danska fejkstudien jag talar om så har man ju hittat på en kategori som inte existerar... "folk som injicerar alla vacciningredienser förutom det avdödade viruset". Så jävla korkat! 🤡
Citera
2025-02-15, 16:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om du vill starta en tråd om aluminium i födoämnen vs intramuskulär injektion får du gärna göra det.

När det gäller vaccinstudier så är de automatiskt diskvalificerade om de använder fejkplacebo. Det säger ju sig självt att man måste använda en fullständigt inaktiv placebo, typ saltlösning, för att kunna jämföra de som tar vaccin med de som INTE tar något vaccin.

I den danska fejkstudien jag talar om så har man ju hittat på en kategori som inte existerar... "folk som injicerar alla vacciningredienser förutom det avdödade viruset". Så jävla korkat! 🤡
Den danska studien handlar om mmr-vacciner - de är inte avdödade.
Den danska studien är en retrospektiv data studie - ingen har tilldelats något placebo alls utan man har jämfört vaccinerade med folk som inte tagit vaccinet..…

Att du fortfarande inte förstått det eller brytt dig om att ta reda på det innan du skriver om ”fejkstudie” är ganska illavarslande - minst sagt..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-02-15 kl. 16:28.
Citera
2025-02-15, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Den danska studien handlar om mmr-vacciner - de är inte avdödade.
Den danska studien är en retrospektiv data studie - ingen har tilldelats något placebo alls utan man har jämfört vaccinerade med folk som inte tagit vaccinet..…

Att du fortfarande inte förstått det eller brytt dig om att ta reda på det innan du skriver om ”fejkstudie” är ganska illavarslande - minst sagt..
Vi talar nog inte om samma studie. Jag talar om följande danska studie där de fuskade med placebotricket.

Immunogenicity and reactogenicity following MMR vaccination in 5–7-month-old infants: a double-blind placebo-controlled randomized clinical trial in 6540 Danish infants
https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(23)00598-9/fulltext

I den danska bluffstudien står det att biverkningar av MMR VaxPro bl.a. är: Nasofaryngit, rhinorré, diarré eller kräkningar, utslag och urtikaria, feber, viral meningit, atypisk mässling, epididymit, orkit, otit, parotitit, rinit, subakut skleroserande panencefalit, regional lymfkörtelförstoring, trombocytopi, anafylaktoid reaktion, anafylaxi och relaterade fenomen som angioneurotiskt ödem, ansiktsödem och perifert ödem, irritabilitet, feberfria kramper eller anfall, ataxi, yrsel, encefalit, encefalopati, Guillain-Barré-syndrom, huvudvärk, mässling inklusonkroppsencefalit, okulära pareser, optisk neurit, parastesi, polyneurit, polyneuropati, retrobulbär neurit, synkope, konjunktivit, retinit, nervdövhet, bronkial spasm, hosta, pneumoni, pneumonit, ont i halsen, illamående, panniculit, purpura, hudförhårdning, Stevens-Johnsons syndrom, klåda, artrit och/eller artralgi, myalgi, brännande och/eller stickande av kort varaktighet på injektionsstället, allmän sjukdomskänsla, papillit, perifert ödem, blister på injektionsstället, vaskulit.

För att ta reda på om något i vaccinet kan orsaka detta måste det givetvis testas mot äkta placebo och inte nån jävla hittepå-placebo som till största delen består av samma innehåll som vaccinet det testas mot. Så jävla korkat! 🤡
Citera
2025-02-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du vet att tre av studiens författare var anställda av (danska) Statens Seruminstitut och att studien finansierades av (danska) Novo Nordisk Foundation? Två läkemedelsjättar som tjänar storkovan på bl.a. just vacciner?

Och för att vi alla ska förstå storleken på de ekonomiska intressen som finns i potten, från Wikipedia (översatt av Google):
År 2023 hade stiftelsen ett nettovärde på 1 114 miljarder DKK (167 miljarder USD), vilket gör den till den rikaste 'välgörenhetsstiftelsen' i världen. NNF äger Novo Holdings A/S, ett holdingbolag som är majoritetsaktieägare i Novo Nordisk, ett danskt läkemedelsföretag.

Från 2016 till 2022 delade stiftelsen ut mer än 4,5 miljarder USD i anslag för forskning, innovation, behandling, utbildning, humanitära och sociala ändamål. År 2023 delade Novo Nordisk Foundation ut anslag värda 9,1 miljarder DKK (ca 1,33 miljarder USD) och betalade ut 5,8 miljarder DKK (cirka 0,84 miljarder USD).
Värt ca 1,1 biljoner danska kronor, således.

Och här är siffrorna från läkemedelsjätten Novo Nordisk, också från Wikipedia:
Novo Nordisks börsvärde översteg BNP för Danmarks inhemska ekonomi 2023, och det är det högst värderade företaget i Europa. Intäkterna 2023 var 33,724 miljarder USD.
1. Värt mer än hela Danmarks inhemska BNP (2023).

2. Hela Europas högst värderade företag, alla kategorier.

Här ska vi lita på en vaccin-studie finansierad av sagda läkemedelsjättes majoritetsägare, menar allas vår "kjellkritisk" (oh, the irony)?

På tal om att bita den hand som föder dig?
Citera
2025-02-15, 17:34
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Bra, då var det avklarat. Det tog sin lilla tid. Det var väl inte så farligt att erkänna att du två gånger begick ett misstag?

Innan vi fortsätter, den här studien handlar enbart om MMR-vacciner. Vill du nu ändra ditt påstående till att det finns en stor dansk studie som bevisar att just MMR-vacciner inte orsakar autism?

Ja, om nu din danska studie verkligen bevisar att just MMR-vacciner inte orsakar autism, så har du bevisat att Wakefield har fel.

Nej tog ingen tid alls, om du istället för att låta dina hjärnceller snurra runt i tombolan och läst (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.) där jag förklarade att jag länkade fel och jag har sedan försökt få dig att fatta det men i semi senila inlägg verkar du inta ta in det utan tjatar om dina juvenila målstolpar försök!

Jag behöver inte ändra något för jag har inte påstått något annat, här har du andra uppgifter, eller är det dina grava läsförståelse som lägger fällben för dig? Den visar att Wakefield hade fel, MMR ger inte ökad risk för autism.

(FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.) skrev jag redan att du påpekat finansieringen, just det ja du har problem med läsförståelse.

Detta är ytterligare ett inlägg där du inte kan svara på om den danska studiens resultat, utan inlägg efter inlägg slingrar du dig som en mask i näbben på en höna!
Citera
2025-02-15, 17:44
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Jag har skrivit vad det är som är trams med studien och tilläggsmaterialet.

Studien menar på att barn som inte har tagit något neurotoxin helt sonika har en högre risk att få autism än de barn som har injicerat neurotoxin, som vi vet korsar blod- och hjärnbarriären samtidigt som att autistiska barn har en avsevärt mycket högre mängd aluminium i hjärnan.

Detta innebär att studien har mängder av okontrollerade confounders som gör att resultatet är intetsägande, alternativt att du får ta och förklara mekanismerna kring hur någon som inte tar något vaccin har en avsevärt mycket högre risk för autism.

Emulgeringsmedlet i vaccin försvagar blod- och hjärnbarriären, det gör inte en fisk. Att försöka likställa mängden aluminium man får skickat till hjärnan genom att injicera spädbarn med vaccin och vad som går genom magsäcken är närmast löjeväckande.

Men lycka till att förklara detta. Tills den punkt att du lyckas göra detta, så är studien och din tes helt enkelt fel.

Jasså var då?? Enda jag sett är rent svammel utan svar!

Fast nu lägger du din bias på att så fort vaccin innehåller aluminium salt är det per se neurotoxin, så därför ber jag dig i så fall förklara varför det är detta via intramuskelär injektion ger detta än vid intag via födoämnen, om det nu är så skrattretande är det ju enkelt med din stora kunskap att förklara detta.

Eller är slutet av ditt nick väldigt beskrivande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in