Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Fast Bosse får oproportionerligt mycket beröm. Kim&Tolle trollade fram massa pengar från ecl med medioker trupp. Vad gäller Bergvall hade vilken mupp som helst kunnat kapitalisera på honom med all den mediala draghjälpen.
Att truppen är såhär felbyggd trots den finansiella ställning DIF nu nått är ofattbart svagt.
Bosse är väcken. Även om inte han själv eller dom närmast sörjande förstått det ännu.
Haha, det är alltså KoT förtjänst att vi har runt en halv miljard i tillgångar? Så jag ska läsa det?
Trots att en (iof fantastisk) Div-1 tränare fick ut mer av truppen i höstas
Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Ja alltså Sidled är Sveriges bästa sportchef överlägset.
Absolut att ”båtfolket” håller Bosse som en helig graal man inte kritiserar, och att KoT som jag vet att delar av min bekantskapskrets var rejält trött på och ville ha bort också förenklade. Det går väl inte att komma ifrån att 2015-2019 gjordes det bra smarta billiga värvningar där många hade en positiv utveckling. Med KoT fortsatte vad jag uppfattar denna strategi och de lyckades verkligen med att få helheten att vara större än de enskilda delarna (vilket blir intressant att se hur d blir nu). Finndell spelade 0 minuter första 3 eller 4 åren och sedan blev han väldigt bra. Samma med en spelare som Elias Andersson som man skulle avskriva som flopp. Jag tror du gör det för lätt för dig att enkom peka på KoT som nyckeln till detta; Bosse har ju de facto värvat spelarna. Hur samarbetet sett ut? Ingen aning. Är Samuel Dahl som alla missade en produkt av scouting (kopplat till tränare och spelidé) eller tränarna? Svårt att säga.
Slidled, aka den dålige från Bjärred, har haft ett ekonomiskt försprång som inget konkurrensverk hade godkänt. De dagarna är snart helt förbi.