2025-02-15, 12:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Men alltså. Detta börjar verkligen bli parodiskt. Nu slåss Mjällby och DIF om någon mittback från finska ligan. Bosse säger att "han har en “god bild” av ivorianen."

Cisse heter han och spelar alltså i Honkoparaas förra klubb KuPS.... 😂
Ja, det pratades ju om att Djurgården skulle leta på en högre hylla, en hylla dom inte kunde nå innan. Här ser vi det, dom slåss med Mjällby om både Cissé och Marques.
Citera
2025-02-15, 12:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Fast Bosse får oproportionerligt mycket beröm. Kim&Tolle trollade fram massa pengar från ecl med medioker trupp. Vad gäller Bergvall hade vilken mupp som helst kunnat kapitalisera på honom med all den mediala draghjälpen.

Att truppen är såhär felbyggd trots den finansiella ställning DIF nu nått är ofattbart svagt.

Bosse är väcken. Även om inte han själv eller dom närmast sörjande förstått det ännu.
Ja alltså Sidled är Sveriges bästa sportchef överlägset.
Absolut att ”båtfolket” håller Bosse som en helig graal man inte kritiserar, och att KoT som jag vet att delar av min bekantskapskrets var rejält trött på och ville ha bort också förenklade. Det går väl inte att komma ifrån att 2015-2019 gjordes det bra smarta billiga värvningar där många hade en positiv utveckling. Med KoT fortsatte vad jag uppfattar denna strategi och de lyckades verkligen med att få helheten att vara större än de enskilda delarna (vilket blir intressant att se hur d blir nu). Finndell spelade 0 minuter första 3 eller 4 åren och sedan blev han väldigt bra. Samma med en spelare som Elias Andersson som man skulle avskriva som flopp. Jag tror du gör det för lätt för dig att enkom peka på KoT som nyckeln till detta; Bosse har ju de facto värvat spelarna. Hur samarbetet sett ut? Ingen aning. Är Samuel Dahl som alla missade en produkt av scouting (kopplat till tränare och spelidé) eller tränarna? Svårt att säga.
Senast redigerad av Fred Friendly 2025-02-15 kl. 12:45.
Citera
2025-02-15, 13:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Det här är inget hån men är Aik inte ganska felbalanserade? Både i form av antal spelare på vardera position samt utlänningskvoten?
Har för mig att Berntsen sagt mer eller mindre att det har varit ett problem att hitta svenska spelare som är tillräckligt bra för AIK. Skadorna på akademispelarna som ska utmana om startplats hjälper inte direkt situationen heller.
Citera
2025-02-15, 14:42
Medlem
Londons avatar
Citat:
Fast Bosse får oproportionerligt mycket beröm. Kim&Tolle trollade fram massa pengar från ecl med medioker trupp. Vad gäller Bergvall hade vilken mupp som helst kunnat kapitalisera på honom med all den mediala draghjälpen.

Att truppen är såhär felbyggd trots den finansiella ställning DIF nu nått är ofattbart svagt.

Bosse är väcken. Även om inte han själv eller dom närmast sörjande förstått det ännu.

Haha, det är alltså KoT förtjänst att vi har runt en halv miljard i tillgångar? Så jag ska läsa det?

Trots att en (iof fantastisk) Div-1 tränare fick ut mer av truppen i höstas

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ja alltså Sidled är Sveriges bästa sportchef överlägset.
Absolut att ”båtfolket” håller Bosse som en helig graal man inte kritiserar, och att KoT som jag vet att delar av min bekantskapskrets var rejält trött på och ville ha bort också förenklade. Det går väl inte att komma ifrån att 2015-2019 gjordes det bra smarta billiga värvningar där många hade en positiv utveckling. Med KoT fortsatte vad jag uppfattar denna strategi och de lyckades verkligen med att få helheten att vara större än de enskilda delarna (vilket blir intressant att se hur d blir nu). Finndell spelade 0 minuter första 3 eller 4 åren och sedan blev han väldigt bra. Samma med en spelare som Elias Andersson som man skulle avskriva som flopp. Jag tror du gör det för lätt för dig att enkom peka på KoT som nyckeln till detta; Bosse har ju de facto värvat spelarna. Hur samarbetet sett ut? Ingen aning. Är Samuel Dahl som alla missade en produkt av scouting (kopplat till tränare och spelidé) eller tränarna? Svårt att säga.

Slidled, aka den dålige från Bjärred, har haft ett ekonomiskt försprång som inget konkurrensverk hade godkänt. De dagarna är snart helt förbi.
Citera
2025-02-15, 14:58
Medlem
Alltså, den eller de klubbar som ska sälja offensiva spelare till AIK kan salta prislappen REJÄLT. Fanns det inte ens nån talangfull anfallare från p19 eller nåt att slänga in i anfallslinjen? Det var ju helt tomt.
Nu var det iofs den mäktiga rödvita tikitaka-maskinen från Värmland som var på besök igår, men att ställa upp med 5-4-1 och hoppas på att lösa det med långskott och långa inkast var väl att vara försiktiga i underkant.
Citera
2025-02-15, 14:59
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha, det är alltså KoT förtjänst att vi har runt en halv miljard i tillgångar? Så jag ska läsa det?

Slidled, aka den dålige från Bjärred, har haft ett ekonomiskt försprång som inget konkurrensverk hade godkänt. De dagarna är snart helt förbi.
Tolka det som du vill. Men om du tror att försäljningen av t ex Bergvall är något som Bosse ska ha kredd för är du helt snett på det.
Citera
2025-02-15, 15:07
Medlem
Londons avatar
Citat:
Tolka det som du vill. Men om du tror att försäljningen av t ex Bergvall är något som Bosse ska ha kredd för är du helt snett på det.

Ja, vilken sportchef som helst hade ju kunnat värva och kapitalisera på honom. Eller hur? Konstigt att ingen annan gjorde det.

Hur hamnade Bergvall i DIF? Kissen kanske? Hur hamnade Kissen i DIF?
Citera
2025-02-15, 15:10
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ja, vilken sportchef som helst hade ju kunnat värva och kapitalisera på honom. Eller hur? Konstigt att ingen annan gjorde det.

Hur hamnade Bergvall i DIF? Kissen kanske? Hur hamnade Kissen i DIF?
Ja det hade dom. Klart som fan att Kissen var starkt bidragande? Är inte Kissen och Henrik Berggren kompisar? Men det var förmodligen Super-Bo som introducerade dom för varandra? Vilken kille alltså!
Citera
2025-02-15, 15:11
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Alltså, den eller de klubbar som ska sälja offensiva spelare till AIK kan salta prislappen REJÄLT. Fanns det inte ens nån talangfull anfallare från p19 eller nåt att slänga in i anfallslinjen? Det var ju helt tomt.
Nu var det iofs den mäktiga rödvita tikitaka-maskinen från Värmland som var på besök igår, men att ställa upp med 5-4-1 och hoppas på att lösa det med långskott och långa inkast var väl att vara försiktiga i underkant.

Kanske fel klubb att salta prislappen till.

För övrigt är dif med alkisen ett luftslott sanna mina ord. 500 miljoner på banken men slåss med Mjällby om 5 miljoner spelare (+Marquez) jag anar kukrävar i mossen. Fucking Andreasson är en bättre sportchef än gnagaren. Kliv av er höga häst.
Senast redigerad av GrandiosaMexicana 2025-02-15 kl. 15:15.
Citera
2025-02-15, 15:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Har inte sidled byggt upp det pga bra sportchefer i då? Ta tinnerholm från Åtvid, Mange från Åtvid och Foppa från Sundsvall? Den aspekten tas aldrig i beaktande. Malmös 2014-lag var en produkt av bra sportchefsarbete som lett till deras ekonomiska muskler och alla jävla guld. 2025 går diskussionen som om Malmö alltid varit ekonomiskt överlägsna. Göteborg var ”likvärdiga” men misslyckades med sin satsning och historien talar sitt tydliga språk.
Citera
2025-02-15, 15:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
Har inte sidled byggt upp det pga bra sportchefer i då? Ta tinnerholm från Åtvid, Mange från Åtvid och Foppa från Sundsvall? Den aspekten tas aldrig i beaktande. Malmös 2014-lag var en produkt av bra sportchefsarbete som lett till deras ekonomiska muskler och alla jävla guld. 2025 går diskussionen som om Malmö alltid varit ekonomiskt överlägsna. Göteborg var ”likvärdiga” men misslyckades med sin satsning och historien talar sitt tydliga språk.
Malmö har ganska många riktigt dyra missar under Danne också. Särskilt på senare år. Tror inte ens deras svans här inne skulle förneka detta. Med det sagt är det imponerande att dom lyckats behålla en hanterbar kostnadskostym samtidigt som dom legat kvar i toppen i vad? 15- 20 år ish? Med detta sagt är inte dragkroken från kommunen något som ska underskattas. Deras markhyra borde generera fängelsestraff.
Citera
2025-02-15, 15:34
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ja det hade dom. Klart som fan att Kissen var starkt bidragande? Är inte Kissen och Henrik Berggren kompisar? Men det var förmodligen Super-Bo som introducerade dom för varandra? Vilken kille alltså!

Nej, det hade dem inte. Lucas hade gått rakt ut i Europa om det inte var för Kissen och det DIF Bosse varit högst bidragande till att bygga upp.

Nu var valentines igår förvisso, men älskvärd som jag är får du här en ny pojke att börja hata på

https://www.fotbollskanalen.se/gothia-cup/alexander-andersson-14-pekas-ut-som-nasta-lucas-bergvall-topp-i-europa/

Citat:

Du har en poäng där såklart. Väljer hellre att förstå hur klappusel målarn var utifrån förutsättningarna istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in