2025-02-15, 12:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Slind är tydligen glutenallergiker:

https://www.vg.no/sport/i/LMQPL9/andersson-broet-seierstoerken-weng-viste-gryende-vm-form

Citat:
"--- – Jeg lever, jeg synes bare litt synd på meg selv, sier Slind og ler da VG ringer lørdag formiddag.

– Jeg har vært dårlig i natt, sittet mest på do og vært kvalm og uvel. Men ikke noe feber eller oppkast heldigvis. Jeg tror det bare er at jeg har fått i meg gluten, som jeg er allergisk mot. Jeg tar ikke noe sjanse når VM nærmer seg. Er det bare denne natten, så tror jeg ikke det ødelegger noe med tanke på VM, sier hun videre.---"
Citera
2025-02-15, 12:52
Medlem
Metallharrys avatar
Linn säger att hon hoppas att hon inte åker 10 klassiskt på VM. Vill hellre åka teamsprinten förstås säger hon.
Citera
2025-02-15, 12:54
Bannlyst
Herrarnas lopp går på kanal 10, har IVO Niskanen varit på samma höghöjdsläger som damerna?
Idag vinner Calle 🤡
Citera
2025-02-15, 12:54
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Linn lägger in en ansökan om stafettplats på VM.

Kul med Ebba överst på pallen.

Frida, Ebba och Jonna är väl "givna" redan? Var rankar vi resterande? Linn ligger närmast enligt mig, sen Ribom, och Ilar på en fristilssträcka?
Citera
2025-02-15, 12:55
Avstängd
Linn skall åka sprint, teamsprint och stafett
Jonna skall åka sprint+teamsprint och stafett

10.km k Frida+ Ebba+ Moa I och Emma Ribom
Citera
2025-02-15, 12:56
Medlem
Tufft för Ilar att vara så pass duktig men intr platsa i stafettlaget.

Svahn och Sundling är självskrivna med Andersson och Karlsson.
Citera
2025-02-15, 12:56
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Frida, Ebba och Jonna är väl "givna" redan? Var rankar vi resterande? Linn ligger närmast enligt mig, sen Ribom, och Ilar på en fristilssträcka?

Min ranking, Linn, Ilar, Ribom
Citera
2025-02-15, 12:57
Medlem
Addhocs avatar
I början av loppet när Ebba tog ledningen vid första tidtagningen sa A-K ”men det brukar se ut så här för Ebba”.
Yeah right, är A-K full tänkte jag. Ebba brukar öppna något långsammare och äta sig in i loppen.

Och exakt det stod nu Ebba och sa i intervjun också. Tröttsamt när experter fantiserar ihop något själva.
Citera
2025-02-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ebba faktiskt snabbast av all sista km. Så brukar det väl inte vara? Näst snabbast var, överraskande, Maja Dahlqvist.

Maja brukar kunna ha bra avslutningar på distans som i Italien senast men då var det mer taggande länge nu var det väl Norskan som trigga igång henne på slutet
Citera
2025-02-15, 13:04
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Min ranking, Linn, Ilar, Ribom

Ilar på fristil eller aktuell på klassiskt också?
Citera
2025-02-15, 13:07
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Linn Svahn-Frida Karlsson-Ebba Andersson-Jonna Sundling

Det är upp till vallarna om det blir guld eller inte .

Ja jag skulle sagt det. Vi kan nog ställa upp med olika alternativ. Svanebo avgör hur det går.
Citera
2025-02-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
I början av loppet när Ebba tog ledningen vid första tidtagningen sa A-K ”men det brukar se ut så här för Ebba”.
Yeah right, är A-K full tänkte jag. Ebba brukar öppna något långsammare och äta sig in i loppen.

Och exakt det stod nu Ebba och sa i intervjun också. Tröttsamt när experter fantiserar ihop något själva.

fast i Ruka förra året när Ebba vann öppnade hon sten hårt och ledde från start och tappa lite mot slutet mot tvåan kanske det loppet AK tänkte på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in