2025-01-08, 18:09
Medlem
De skyller på minskade reklamintäkter, undra om det är hela sanningen.
Citera
2025-01-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ännu en ”pausning” av Fyran alltså. De har ju med sina program Idol, Lets Dance, Talang, Fångarna På Fortet m.fl. alla mjölkat ur dessa program för länge. Egentligen endast Förrädarna samt Bäst i Test som de budade över från SVT som är något bytt program som drar riktigt många tittare som de börjat sända de senaste 10 åren.

Känns som att det råder en feghet på Fyran där man hellre kör samma trötta format ännu en säsong hellre än att prova något nytt. Troligen för att det råder ett sådant klimt internt där man är rädd att misslyckas och att en chef som föreslagit ett program som misslyckas vet att det direkt innebär foten. Då kör de hellre ”säkra” (och övermogna) program ännu en säsong.

Glöm inte Big Brother som de också valde att lägga ner...
Citera
2025-01-11, 09:27
Medlem
Det finns enstaka fördelar med ekonomiska krisen på TV4.
Ingen kock på plats i dagens nyhetsmorgon så med titel njutningsapostel fick Steffo steka medan Jenny S hackade potatis.
Smörstekta fasanbröst och lite andra vilträtter blev det. 😘
Eftersom det var efter kl 9 blev det trappistöl i fina glas .

Har de tagit efter tsar Peter den store att dela ut titlar ev medaljer ?
... istället för bättre löner/landförläningar ?
Citera
2025-01-11, 09:32
Medlem
Mullrets avatar
TV4 är mest promotion, trams, utfyllnad och tyvärr ointressanta program.

Ser hellre på danska kanaler som inte har woke som honnörsord. Mycket bra debattprogram bl.a.

Är man helt ointresserad av trams så är faktiskt SVT helt ok.
Citera
2025-02-01, 16:27
Medlem
Det är inte ett nerlagt program utan snarare att spara pengar och välja sina strider i kväll

När SVT rullar ut vårens första avsnitt av melodifestivalen så blir det en hyfsad komedi kl 20.
Tyvärr är det 44 år sedan det utfördes våghalsiga strunts och påtalades skillnad på greker och turkar.

Göta kanal eller Vem drog ut proppen ?

iMDB: 5,8/10
Citera
2025-02-03, 01:33
Medlem
laughingducks avatar
Dom vill väl helst hålla på med tv4 play.
Å slippa dras med ”linjär” tv 🤔
Citera
2025-02-14, 22:39
Medlem
För er som ogillar Postkodmiljonären kan ni bli glada att det läggs ner, för stunden och ersätts med Deal or no deal istället, först svenska säsongen sedan 2006, denna gång med Rickard Sjöberg. Ett antal avsnitt under våren och ett antal till under hösten.
Citera
2025-02-14, 22:52
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
För er som ogillar Postkodmiljonären kan ni bli glada att det läggs ner, för stunden och ersätts med Deal or no deal istället, först svenska säsongen sedan 2006, denna gång med Rickard Sjöberg. Ett antal avsnitt under våren och ett antal till under hösten.

Det är väl bara tillfälligt? Rille kommer de behöva bära bort, precis som alla andra på TV4.
Citera
2025-02-15, 08:48
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vad härligt, då kan de ju sända nyhetsmorgon ena halvan av dagen och sen efter fem andra halvan.
För att damma av ett väldigt gammalt inlägg i tråden... Det är just det de gör nu! Fast mellan 12 och 17 heter det Nyhetsdagen!
Citera
2025-02-15, 11:33
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
För att damma av ett väldigt gammalt inlägg i tråden... Det är just det de gör nu! Fast mellan 12 och 17 heter det Nyhetsdagen!

Ungefär det jag också var inne på.
(FB) TV4 i fritt fall program efter program läggs ner
Mitt råd till TV4 är att satsa på att bli nån slags P4 i TV. Typ ett enda långt Nyhetsmorgon hela dygnet. Gäster, musik, aktualiteter, nyheter, väder osv. En TV-kanal som kan stå på i bakgrunden hemma, i väntrummet hos tandläkaren, i dagrummet på äldreboendet osv.
Citera
2025-02-17, 14:07
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Dom vill väl helst hålla på med tv4 play.
Å slippa dras med ”linjär” tv 🤔
Troligen, det verkar de flesta vilja. T.o.m. SVT är inne på den linjen, iaf enligt sin nya VD. Att det blir så snart som om "ett par år" som det står i artikeln tvivlar jag dock på.
https://news55.se/samhalle/svt-lagger-ner-bade-ettan-och-tvaan-ersatts-med-streamingtjanst/
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Ungefär det jag också var inne på.
(FB) TV4 i fritt fall program efter program läggs ner
Mitt råd till TV4 är att satsa på att bli nån slags P4 i TV. Typ ett enda långt Nyhetsmorgon hela dygnet. Gäster, musik, aktualiteter, nyheter, väder osv. En TV-kanal som kan stå på i bakgrunden hemma, i väntrummet hos tandläkaren, i dagrummet på äldreboendet osv.
Som en "tapet" likt P4 verkar TV4s nya drag funka, jag får erkänna att om jag inte har nåt att göra så har fyran stått på i bakgrunden. Man kan titta en stund och sen gå därifrån och komma tillbaka! Även det kafét jag brukar dricka fm-kaffe hade fyran på idag!
Citera
2025-02-18, 11:15
Medlem
picapicans avatar
Agneta Sjödin petas även från Bingolotto sommarkväll.

https://www.expressen.se/noje/agneta-sjodin-petas-fran-bingolotto/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in