2024-01-01, 11:37
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Det blev in sista festmåltid för Steffgo åtminstone med nyårsmeny med ostron och wagybiff...
......förutom oxkind som verkar gå köpa för under 250kr/kg.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/3EnLEe/tittarilska-mot-nyhetsmorgons-nyarsmeny

Idag kan ni softa framför linjära TV4 med från kl 12 Silviadokumentär, Little Fockers följt av Tjejen som föll överbord
toppat med Två timmar Nyårskarameller
(ev lite reklamavbrott).
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Tilde tar över efter Agneta - varför? På vilket sätt passar Edvin Törnblom in i det hela?

TV4 verkar befinna sig i fritt fall sedan Telia satte klorna i bolaget.

Nyårskaramellerna är ju skit. Bara reklam för TV4':s kommande program och så bögen och Tilde.
Citera
2024-01-02, 08:45
Medlem
Tv4 i 2024 vad vi vet just nu:
Nyårskaramellerna: Knappt några Bloopers alls utan mest underhållnigsprogram med en proffsig programledare som syns överallt och en fjolla som inte vet var gränserna går för hur man kan vara för mycket...

Blir ny säsong av (enligt nyårskaramellerna): Marko & Irma, Masked Singer, Bäst i test, Robinson, Fångarna på fortet, Bachelor och Bachelorette (med fjollan Edvin T som programledare) på Tv4 2024.

Kanske glömt något?

Det vi inte vet ännu ny säsong av: Big Brother Sverige, program i sommar istället för Lotta & Sommarkrysset och Idol till hösten, nämndes inget om!

Era tankar och spekulationer?
Citera
2024-01-02, 17:55
Medlem
Dom har köpt in billigt skit för att visa i stället för efter fem denna vecka. Jobbar dom inte som vanligt folk på TV4?
Citera
2024-01-06, 07:23
Medlem
Vad bror denna kris på för Tv4, är det minskade reklamintäkter?
Citera
2024-01-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NebraskaBeef
Vad bror denna kris på för Tv4, är det minskade reklamintäkter?

Jag gissar på det handlar om att ekonomin överlag är dålig.. Sen är det väl att tittare inte kollar på TV mer lika mycket så tittarsiffrorna sjunkit vilket gör de inte får in lika mycket pengar till det, gissar jag.. Detta leder till att de då får ha sparpaket.

Största anledningen till detta sparpaket gissar jag är tittarsiffrorna som dalat på Tv4, det är därför de har skrotat eller pausat så många program som de har gjort (Lets dance, Big Brother, Talang, Karl Fredrik på Österlen med mera) pga dalade tittarsiffror

Detta är min gissning iallafall
Citera
2024-01-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Jag gissar på det handlar om att ekonomin överlag är dålig.. Sen är det väl att tittare inte kollar på TV mer lika mycket så tittarsiffrorna sjunkit vilket gör de inte får in lika mycket pengar till det, gissar jag.. Detta leder till att de då får ha sparpaket.

Största anledningen till detta sparpaket gissar jag är tittarsiffrorna som dalat på Tv4, det är därför de har skrotat eller pausat så många program som de har gjort (Lets dance, Big Brother, Talang, Karl Fredrik på Österlen med mera) pga dalade tittarsiffror

Detta är min gissning iallafall
Kan va så ja, SVTär inte lika beroende av tittarsiffror då de mjölkar pengar ändå
Citera
2024-01-06, 13:59
Medlem
Citat:
Kan va så ja, SVTär inte lika beroende av tittarsiffror då de mjölkar pengar ändå

Precis! Likadant med de andra kanalerna! De ända jag vet är framförallt Tv4 som är nog värst, även Viaplay har det kämpigt just nu av någon anledning men ingen aning varför!
Tror att Tv4 måste tänka om och börja lyssna på oss tittare mer helt ärligt, vad vi vill se och ha. Jag tänker exempelvis varför inte återuppstå äldre program som fanns förr och göra nya säsonger av som Gladiatorerna, Körslaget, Sommarkrysset eller liknande än bara Fångarna på fortet eller annat skit, repris om och om igen... Man kan ibland undra vad det är för tankar dem har i huvudet
Citera
2024-01-07, 02:54
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Svt har alltid fuskat egentligen. Fram till 1987 så fick ingen annan kanal sända. Inte förran tidigt 90-tal så fick de konkurrens på riktigt . Efter det så känns det som Svt började få det kämpigare då fler skippade att betala tv avgiften och 3an,4an och 5an började ta fler och fler tittare. Sen började tv bli utsatt för utländska stremingtjänster så då blev det en 100% obligatorisk Svt skatt istället.

När alla andra kämpar och vänder på varje öre i kampen mot amazon/hbo/ netflix så kan Svt göra vad de vill och bara lägga på ett par hundra kronor på skatten ifall de känner att de behöver investera lite mer pengar.

Svt känns faktiskt mäktigare och populärare än vad de har varit på 30 år. Svtplay som "gratis" och bra uppstyrd tjänst har varit en riktig hit.
Citera
2024-01-07, 03:01
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Precis! Likadant med de andra kanalerna! De ända jag vet är framförallt Tv4 som är nog värst, även Viaplay har det kämpigt just nu av någon anledning men ingen aning varför!
Tror att Tv4 måste tänka om och börja lyssna på oss tittare mer helt ärligt, vad vi vill se och ha. Jag tänker exempelvis varför inte återuppstå äldre program som fanns förr och göra nya säsonger av som Gladiatorerna, Körslaget, Sommarkrysset eller liknande än bara Fångarna på fortet eller annat skit, repris om och om igen... Man kan ibland undra vad det är för tankar dem har i huvudet
Problemet som jag ser det är det motsatta. De behöver få fram nya typiskt svenska program som man känner att man måste se. Folk kan betala om det är något nytt och något man tycker att man inte han få i amerikansk, dansk eller brittisk form hos stremaingjättarna.

Både 4an och viasat och till viss del discovery och 5an har ju helt saknat ideer de senaste 5-10 åren. Nästan allt som man tror är modernt är från sent 00-tal eller tidigt 2010-tal.
Citera
2024-01-09, 11:30
Medlem
Kalliss avatar
Jag är sedan 20 år inte linjär, förvånades över denna artikel online: https://www.expressen.se/noje/har-dyker-nybergs-son-tom-plotsligt-upp-i-tv4-/ där Expressen näst intill haussa upp artikeln till "Ettan"...

Jag undrar två saker, dels varför, dels hur mycket fick misslyckandet kosta TV4?

Är det dråpliga även ett misslyckande för Expressen i det längre loppet? Varför publicera nått av någon som anser sig brottsoffer, inför oss som skiter i det...
Senast redigerad av Kallis 2024-01-09 kl. 11:40.
Citera
2024-01-09, 19:44
Medlem
The Beach boys avatar
Varför är det ingen som tar upp det faktum att SVT inte hade råd att ha kvar Bäst i test? Passar det inte narrativet om att TV4 är så usla så att de behöver lägga ner massa program? Det går dåligt för andra kanaler än TV4.
Citera
2024-01-23, 14:30
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Varför är det ingen som tar upp det faktum att SVT inte hade råd att ha kvar Bäst i test? Passar det inte narrativet om att TV4 är så usla så att de behöver lägga ner massa program? Det går dåligt för andra kanaler än TV4.

Lojal TV4-medarbetare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in