Citat:
Ursprungligen postat av
Tomtenisse14
Vilket fint inlägg, jag håller med dig.
Jag kan se den lilla pojke som söker svar och inte alls mår bra, tack & lov kom han till ett bra fosterhem men det hjälper ju inte hur hans känslor var där och då.
Jag förstår att han känner sig bortvald.
Jag har läst kommentarerna på tv4s Facebook och Instagram, ser bara positiva kommentarer och förståelse.
Lika så kommentarerna på Expressen & Aftonbladet.
Det mest sedda programmet just nu, tycker allt detta säger ganska mycket.
Härligt att det finns de som ser barnets smärta och behov. <3
Tycker att dokumentären tydligt visar på ett barn som söker uppmärksamhet och när han inte får positiv uppmärksamhet ser han till att få det på annan väg. Negativ uppmärksamhet är oxå uppmärksamhet, även om den inte är bra. Men det är svårt för ett barn att förstå.
Ser det så ofta i mitt yrke.
Och hade det handlat om som vissa i tråden vill få det att framstå som, att mamman bad om hjälp för avlastning, så hade hon jobbat på relationen och åtminstone dykt upp på tillställningar där han önskade henne under tiden han var placerad.
Istället planterade hon efteråt ännu mer dåliga känslor genom att hitta på och intala honom hur hemskt han hade det i familjehemmet. "Falska" minnen som han levt med tills han åkte dit och fick se att det inte varit som mamman sagt.
Nej usch, finns inga ursäkter till sånt tycker jag!