2025-02-15, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Så... allt handlar om att "locka folk"? Det finns ingen ärlighet eller genuinitet i produktionen?
Desto fler kommentarer, desto mer pengar?

Inte tusan får dom pengarna från kommentarer, vad fick du de ifrån? Han är omtyckt och folk vill kolla helt enkelt.
Tror nog inte tv4 hade trott att på ett dygn skulle den ligga i topp.
Citera
2025-02-15, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Inte tusan får dom pengarna från kommentarer, vad fick du de ifrån? Han är omtyckt och folk vill kolla helt enkelt.
Tror nog inte tv4 hade trott att på ett dygn skulle den ligga i topp.

Då är det väl på sin plats att gratulera tv4 och jockiboi? Grattis!
Citera
2025-02-15, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrdadel
Flyttade han inte till familjehemmet när han var 6? Då har även familjehemmet ett ansvar för att dom inte vant av Joakim med napp på två år?

Du förstår att barn med framförallt autism fastnar i det dom känner igen, eller hur? Att ett autistiskt barn använder napp avsevärt längre än ett barn utan autism är absolut inte ovanligt. Samma med blöja. Många barn med autism klarar inte av att sluta med detta och med tanke på att mamman bevisligen bett om hjälp pga exempelvis raseriutbrott kanske hon valde sina strider. Jag tror absolut nappen kan ha gett dessa utbrott och hon helt enkelt inte tog den striden.

Jag tror att Joakim kanske skulle ha placerats på ett korttidsboende (lss) för avlastning om det var idag. Personal som är vana med dessa diagnoser, avlastning för mamman på helgerna/veckodagarna eller liknande.

Eller anser folk att kortis är att vara en dålig mamma/pappa också? Det är många barn med autism som placeras där, just pga att om föräldrarna kört slut på sig själva när barnet är 4 år så är man inte duglig som förälder alls.

Det är absolut inte barnets(i detta fall Joakim som barn) fel. Men det är lika lite mammans fel.

Dock är min högst personliga åsikt att Joakim bör visa att han är vuxen. Han skadar sina egna barn nu istället och han borde sluta med sociala medier för det är helt klart för alla som läser vad han skriver att han inte kan hantera skoven han hamnar i. Oavsett vad man varit med om så ska man kunna ta hjälp för de man inte klarar själv som vuxen och vara mottaglig för det, faktiskt försöka och ge de en chans. Annars kanske man ska omyndigförklaras. Som vuxen myndig har du samma skyldigheter som alla andra oavsett diagnos och bakgrund.

Han slutade ju med nappen i familjehemmet när han blivit placerad där 8 år gammal. Så problemet låg nog inte i hans autismdiagnos. Hade det handlat om det hade dessa extrema utbrott att undvika kommit även där när man plockade bort nappen.
Jag har full koll på autism och det är stor skillnad på de olika autismnivåerna.
Har läst/gått ett stort antal kurser i ämnet gällande npf och barn med överlappande diagnoser.
Och din slutkläm visar precis på det jag startade mitt inlägg med, att vissa i tråden inte gör skillnad på person och den situation det handlar om.
Det är hans situation i barndomen jag syftar på, inte vem han är idag.
Citera
2025-02-15, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Han slutade ju med nappen i familjehemmet när han blivit placerad där 8 år gammal. Så problemet låg nog inte i hans autismdiagnos. Hade det handlat om det hade dessa extrema utbrott att undvika kommit även där när man plockade bort nappen.
Jag har full koll på autism och det är stor skillnad på de olika autismnivåerna.
Har läst/gått ett stort antal kurser i ämnet gällande npf och barn med överlappande diagnoser.
Och din slutkläm visar precis på det jag startade mitt inlägg med, att vissa i tråden inte gör skillnad på person och den situation det handlar om.
Det är hans situation i barndomen jag syftar på, inte vem han är idag.

Så du menar att hans situation i barndomen är skild från den person jockiboi är idag? För det är inte vad jockiboi själv slår fast. Syntax Error.
Citera
2025-02-15, 02:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Varför är jag naiv? För att jag ser att hatarna gråter här inne, folket där ute verkar gilla honom nått otroligt.
Det blev en succé för tv4 också.
Hans fans består mestadels av svagbegåvade samt barn, dom är lättledda, men så är det med dom flesta youtubers.

Normala, vuxna människor är inte "fans" av Jockeboy, normala vuxna ser igenom hans tafatta försök att påverka omgivningen.

Förstår inte riktigt din poäng, det var många som gillade Hitler också.
Citera
2025-02-15, 02:36
Medlem
Citat:
Vilket fint inlägg, jag håller med dig.
Jag kan se den lilla pojke som söker svar och inte alls mår bra, tack & lov kom han till ett bra fosterhem men det hjälper ju inte hur hans känslor var där och då.
Jag förstår att han känner sig bortvald.

Jag har läst kommentarerna på tv4s Facebook och Instagram, ser bara positiva kommentarer och förståelse.
Lika så kommentarerna på Expressen & Aftonbladet.
Det mest sedda programmet just nu, tycker allt detta säger ganska mycket.

Härligt att det finns de som ser barnets smärta och behov. <3
Tycker att dokumentären tydligt visar på ett barn som söker uppmärksamhet och när han inte får positiv uppmärksamhet ser han till att få det på annan väg. Negativ uppmärksamhet är oxå uppmärksamhet, även om den inte är bra. Men det är svårt för ett barn att förstå.
Ser det så ofta i mitt yrke.
Och hade det handlat om som vissa i tråden vill få det att framstå som, att mamman bad om hjälp för avlastning, så hade hon jobbat på relationen och åtminstone dykt upp på tillställningar där han önskade henne under tiden han var placerad.
Istället planterade hon efteråt ännu mer dåliga känslor genom att hitta på och intala honom hur hemskt han hade det i familjehemmet. "Falska" minnen som han levt med tills han åkte dit och fick se att det inte varit som mamman sagt.
Nej usch, finns inga ursäkter till sånt tycker jag!
Citera
2025-02-15, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Fast nu är gubbjäveln Joakim 40 år gammal. Han måste inse nån gång att han har ett större ansvar mot de små han ynglat fram än han har mot sina halvbröder och alla andra bakåt. Det räcker nu. Han är som sagt 40 år!

När ska det ta slut annars tänker han? När han är 60 år och bortglömd som influencer?

Hans mamma har inget incitament till att "kriga" och ge sig in i nån jävla internet-fight. Jag kan nog förstå henne lite ändå. Hon lämnade bort Joakim för hon inte klarade av honom. Det är ett misslyckande som förälder men hon insåg hon var tvungen att skicka iväg honom för att rädda resten av familjen. Och idag har hon en familj med söner och döttrar där ingen ställer upp på Joakims bild av hur allt varit.

Jocke vill in i den familjen och härja, men han är inte välkommen.

Så trauma försvinner bara för att man kommer till en viss ålder?
Coolt, du har precis löst ett av samhällets stora problem. Man behöver bara fylla 40 så ska trauman ha försvunnit av sig självt.
Citera
2025-02-15, 02:41
Medlem
Citat:
Härligt att det finns de som ser barnets smärta och behov. <3
Tycker att dokumentären tydligt visar på ett barn som söker uppmärksamhet och när han inte får positiv uppmärksamhet ser han till att få det på annan väg. Negativ uppmärksamhet är oxå uppmärksamhet, även om den inte är bra. Men det är svårt för ett barn att förstå.
Ser det så ofta i mitt yrke.
Och hade det handlat om som vissa i tråden vill få det att framstå som, att mamman bad om hjälp för avlastning, så hade hon jobbat på relationen och åtminstone dykt upp på tillställningar där han önskade henne under tiden han var placerad.
Istället planterade hon efteråt ännu mer dåliga känslor genom att hitta på och intala honom hur hemskt han hade det i familjehemmet. "Falska" minnen som han levt med tills han åkte dit och fick se att det inte varit som mamman sagt.
Nej usch, finns inga ursäkter till sånt tycker jag!

"Barnet" är 40 år gammal.
Citera
2025-02-15, 02:43
Medlem
Citat:
Så du menar att hans situation i barndomen är skild från den person jockiboi är idag? För det är inte vad jockiboi själv slår fast. Syntax Error.

Nej såklart att det formar den man är idag. Och förutsättningar på vägen att kunna bearbeta sånt man blivit utsatt för eller varit med om spelar oxå in.
Men det var inte vad mitt inlägg handlade om.
Citera
2025-02-15, 02:45
Medlem
Citat:
"Barnet" är 40 år gammal.

Men är du dum på riktigt? Eller är det läsförståelsen som felar?
Citera
2025-02-15, 02:48
Medlem
Citat:
Men är du dum på riktigt? Eller är det läsförståelsen som felar?

Ber om ursäkt. Men är inte jockiboi i 40-års åldern? Kanske har jag fel här?
Citera
2025-02-15, 02:54
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt. Men är inte jockiboi i 40-års åldern? Kanske har jag fel här?

Nu ja, men inte när han blev försakad som barn.
Som min ståndpunkt handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in