2019-06-17, 08:55
Bannlyst
Skadestånd 14 lakan, bara för att jag för full för att springa.

/Niggern
Citera
2019-06-17, 09:03
Medlem
Ett par blattar snodde min cykel, värd 8000kr, som jag byggt själv och låg ganska nära om hjärtat. En kontakt hade fått nys om vilka tjuvarna var. Knappast någon mening att gå till Polisen. Kontaktade blattarna och sa att jag ville köpa tillbaka cykeln för 1000kr. Ganska förnedrande, och dom skrattade säkert åt mig. Men jag var 13 år och dom var väl runt 20.
Citera
2019-06-23, 20:26
Medlem
precixs avatar
Finns det någonting mer irriterande än en p-bot?

Tror fan parkeringsböter är det vidrigaste som finns. Självklart finns det värre grejer. Men när det kommer till vardagliga situationer, finns det nog inte någonting som slår en på fingrarna hårdare än en p-bot. Hela dagen kan förstöras.

Det är som ett litet rån. Man går runt och grämer sig över allt skit man istället kunde ha gjort för pengarna. 3 stockar snus, en snygg tröja eller fan en weekend i Polen.

Har funderat ganska mycket men inte kommit fram till något. Någon som kan bräcka mig?
Citera
2024-03-20, 19:10
Medlem
1200 för att ändra en felaktig bokstav i mitt namn och 650 för att jag glömt att checka in
Citera
2024-03-23, 17:58
Medlem
cosmic_dancers avatar
Onödig bot för att jag varit dumsnål och plankat. En taxiresa på 1000 kronor då vi missat sista tåget hem från grannstaden.
Citera
2024-03-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av precix
Tror fan parkeringsböter är det vidrigaste som finns. Självklart finns det värre grejer. Men när det kommer till vardagliga situationer, finns det nog inte någonting som slår en på fingrarna hårdare än en p-bot. Hela dagen kan förstöras.

Det är som ett litet rån. Man går runt och grämer sig över allt skit man istället kunde ha gjort för pengarna. 3 stockar snus, en snygg tröja eller fan en weekend i Polen.

Har funderat ganska mycket men inte kommit fram till något. Någon som kan bräcka mig?

Vet att inlägget är gammalt, men det var det första jag tänkte på när jag såg trådstarten. Var riktigt jävla förbannad när jag fick det då jag hade betalt och lagt biljetten i rutan, ändå fick jag böter och på överklagan fick man ett hånfullt svar om att de minsann kontrollerat ytterst nogrannt, och mitt bildbevis på biljetten som skickats in i efterhand kunde de tyvärr inte ta hänsyn till.
Senast redigerad av Camarosmurfen 2024-03-29 kl. 21:09.
Citera
2024-04-26, 21:22
Bannlyst
Jag tycker det är jättesurt att betala skat. Varför måste jag försörja Muhamed, Abdullah, Hassan och Ali?
Citera
2025-02-14, 23:42
Medlem
Blev påkommen med att trycka ut en rejäl korv efter en 70is brännvin, några öl och en falafelrulle. Skedde i ett hörn i gamla stan. Givetvis var det två poliser. Kostade mig 1500, men det var iofs bättre än att skita ner mig. Surt som fan känder det dock.
Citera
2025-02-15, 00:30
Medlem
VillageOblivias avatar
När jag beställde en raritet till elgitarr från en säljare i USA. Gitarren i sig kostade 63000 kr, vilket jag var helt med på och ser som en fullt rimlig kostnad för en Travis Bean. Dock ville UPS i samma veva ha lite drygt 18000 kr i tullkostnader, och den fakturan kändes som ett riktigt rövknull att betala.
Citera
2025-02-15, 01:18
Medlem
Puffgeckos avatar
14 000:- i böter för 2 gram hasch.
Citera
2025-02-15, 01:26
Medlem
SpicySauces avatar
P-böter är värst.

Jag betalar hellre skadestånd eller restskatt eller vad som helst. Men p-böter är särskilt vämjeligt och vidrigt. Man känner sig alltid oskyldigt anklagad - och (ibland är man det också!)

/SS
Citera
2026-06-09, 14:57
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpicySauce
P-böter är värst.

Jag betalar hellre skadestånd eller restskatt eller vad som helst. Men p-böter är särskilt vämjeligt och vidrigt. Man känner sig alltid oskyldigt anklagad - och (ibland är man det också!)

/SS

Helt befängd konstruktion dedär, rena fantasisiffror tar de ochså.

Var på besök hos tandläkarn i sumpan här om veckan, hade lyckats ställe mig på en last plats (som endast är en lastplats 2h varje tisdag) och det hade ju jag givetvis missat. Stod där i cirkus 20 minuter och jag fick 1300 kr i böter rakt av. Bara sådär. Ett fucking rån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in