2010-03-20, 01:39
Medlem
Något som är riktigt jävla surt är att spontanköpa något klädesplagg som sedan bara blir liggandes. Man kanske bara använder den max några gånger. Kändes helt rätt vid köptillfället men efter ett tag så kommer man på andra tankar. Någon som känner igen sig? Vill inte ens tänka på hur mycket pengar det är jag lagt på kläder som jag sedan inte använt något speciellt..
Citera
2010-03-20, 01:40
Bannlyst
Jag fick p-böter i Malmö en gång. Inte mycket att klaga på kanske.
Förutom att lappen var på tusen spänn - för att jag stod 17 cm för nära ett övergångsställe.
Och att det skedde på julafton.
Jag träffade på lapplisan och frågade om hon inte tänkt på att det var jul.
- Visst ja! God Jul sa hon och flabbade.
Citera
2010-03-20, 01:41
Medlem
Har några saker jag kommer på direkt.

1. Köpte en halsduk för 2000 kr och går tillbaka till affären några dagar senare och då är det 50% rabatt på den. Hade dock inte kvittot kvar.

2. Hittade ett par jeans som kostade 700 kr på rea. Betalade och åkte hem och ser sedan att mitt konto har debiterats med ordinarie pris som var 4500 kr.

3. Var i Rom en gång och allt bagage hade kommit på villovägar så man var ju tvungen att köpa det nödvändigaste tills dess att bagaget kom tillbaka. Jag skulle ha en tandborste och en tandkräm och fick betala 120 kr för dessa....
Senast redigerad av Trader90 2010-03-20 kl. 02:08.
Citera
2010-03-20, 01:57
Medlem
djduvas avatar
Har flyttat och var tvungen att addressändra (så klart), glömde dock att betala avgiften på 195 kr. DÅ fick man förseningsavgift på 50 kr. =/

Sen vill man ju slå ett slag för att radiotjänst ska läggas ner. Inför reklam på 1:an och Co. Då slipper vi alla "pejlare", som dessutom inte ens existerar. De knackar ju bara på! Det är ju lite svår att pejla in ngt som bara tar emot signaler och inte sänder...eller?
Citera
2010-03-20, 01:58
Medlem
Budapest 2006.

Kommer in på en random klubb med 2 kompisar. Efter 3 min har vi 4 ungerska sexiga tjejer kring oss. 20 min senare måste vi betala 450 euro för en champagne som vi inte ens har smakat på, eller beställt själva.

Det var 450 euro eller brottning med Anabola- Zoltan, Bandi och Lazslo till AC/DC Back in black
Citera
2010-03-20, 02:00
Medlem
djduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
Budapest 2006.

Kommer in på en random klubb med 2 kompisar. Efter 3 min har vi 4 ungerska sexiga tjejer kring oss. 20 min senare måste vi betala 450 euro för en champagne som vi inte ens har smakat på, eller beställt själva.

Det var 450 euro eller brottning med Anabola- Zoltan, Bandi och Lazslo till AC/DC Back in black

HAHAha, fyfan va skönt....tänk dig en face plant till riffet i början av låten! =D
Citera
2010-03-20, 02:12
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0rd3n
Du vet väll att om du tappar en flaska köpt på bolaget utan att ha öppnat den kan du gå dit med resterna (halsen med den oöppnade korken intakt) och få en ny.

sant?

OnT:
måste varit en gång på krogen efter jag vunnit en viss summma pengar, bjöd hela mitt kompisgäng även några tjejer som "tiggde" vid oss, slutade över 10 000:- iallafall
Citera
2010-03-20, 02:19
Medlem
Ogdens avatar
Gick och köpte en massa brittisk fudge i lösvikt med min kompis. Bitarna hade sjukt hög densitet, vägde säkert ett halvt kilo och var kompakta som fan. Hade man langat en bit i bakhuvudet på någon hade det garanterat orsakat medvetslöshet.
Eftersom jag hade ovanligt mycket pengar just då tyckte jag inte 90 spänn var så farligt. Visst, dyrt som fan, men vi skulle ju få en massa god fudge.

Bara det att den inte var god någonstans. 90 spänn åt helvete
Citera
2010-03-20, 02:20
Medlem
semiretarderads avatar
Första bodagen i Stockholm, parkerar utanför huset i mörkret på kvällen. Visar sig i dagsljus vara en lastzon, kostade även 500 kronor* att få veta det. Parkerade lite längre bort, betalade för ett dygn. Visar sig 4 timmar senare att jag står för nära en korsning. Hade faktiskt för mig att det var en gräns på några meter men det stod 3 andra bilar lika nära i denna fyrvägskorsning, vi hade alla fått en bot 900 kronor* var för det. En fick till och med ytterliggare 3 stycken innan den försvann från platsen.

Samma bil som ovan hade jag köpt en månad tidigare för 10 lakan, får körförbud på besiktningen veckan efter. Går till fots ifrån besiktningen och dagen efter är den stulen... Jag åker kollektivt nuförtiden.

*Jag minns ej dem exakt värdena, något i denna stil dock.
Citera
2010-03-20, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
3500 som jag fick betala tillbaks för att försäkringskassan uppenbarligen inte kan räkna ut hur mycket man ska få i bostadsbidrag trots att man uppdaterar sina inkomstutgifter.

6000 kr här. Just betalat in. Två år sedan jag hade bostadsbidrag.
Citera
2010-03-20, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVanCleef
Haha, 11 000 för att undersöka ett kattskrälle. Du kunde fått en ny katt för en tia istället

11000 är väll inget fick betala 20 000 här...Dock var det operation för katten också
Senast redigerad av lawrenceee 2010-03-20 kl. 02:36.
Citera
2010-03-20, 02:29
Medlem
Köpte en pizza för 625 kr, Pizzan 25kr (öppnings erbjudande) Parkeringsbot 600..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in