2025-02-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Köpte en Loranga på 33 cl glasflaska och kan lätt konstatera att de är den godaste apelsinläsken inom Sveriges gränser. Speciellt nu sen Coca Cola valt att förstöra sin Fanta med att blanda in låtsas socker så den mer smakar fanta zero än vanlig.

Vilken tycker ni är godast? Finns de godare än Loranga? Tveksamt va.

Jag hittade en 35 år gammal hallonsoda i jordkällaren och den smakade otroligt mkt bättre än dagens hallonsoda

Så det är inte bara som man minns det att läsk smakade bättre förr

Nazityska fanta som är en förkortning av Fantazie , fantasi, smakar likadant som loranga tycker jag dock,,, numera altså
Citera
2025-02-14, 22:49
Medlem
SpicySauces avatar
Zingo är vassare. Den är något sötare än Lorangan. Bäst är dock gamla Fanta Citron om den får räknas med i tråden.

Men Loranga är god. Håller med dig.

/SS
Citera
2025-02-14, 23:20
Medlem
Loranga är bästa gula bubbeldrycken. Håller med!

Mailade, för tjugo år sedan när jag flyttade 50 mil, för få reda på var den såldes, fick svar. 😁😆
Citera
2025-02-14, 23:21
Medlem
Vad hände med Orangina, har den försvunnit från marknaden?
Citera
2025-02-14, 23:24
Medlem
Det finns ju absolut inget som smakar riktig apelsin i varken Zingo eller Loranga....
Citera
2025-02-14, 23:26
Medlem
SpicySauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 586
Vad hände med Orangina, har den försvunnit från marknaden?
Den finns på min Lidl.

/SS
Citera
2025-02-15, 01:35
Medlem
Loranga är riktigtbra, liksom zingo och orangina. Där har du topp tre.

Längesedan jag drack sockerläsk dock, försöker undvika det av hälsoskäl.
Citera
2025-02-15, 22:55
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Jag gillade fanta som barn, nu tycker jag zingo är mycket godare. Har fanta ändrat receptet?

Jag vet om att de finjusterar receptet och jag vet om att mängden apelsinjuice inte är densamma i alla länder.
Men sedan förändras ju ens smaklökar. Jag kan inte påstå att jag direkt gillade whisky och cigarr när jag var 7 år gammal. Idag är det hur gott som helst.
Citera
2025-02-18, 21:44
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag brukade dricka Loranga förr i tiden när gatuköken och pizzeriorna inte hade Fanta. Hur den smakar idag vet jag inte, då jag inte druckit den sedan 90-talet. Somliga säger att den smakar bättre än Fanta.

Hade varit intressant med en ny benchmark mellan Zingo, Loranga och Fanta, där de som dricker läsk kan göra en mer utförlig jämförelse.
Citera
2025-02-19, 19:48
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Jag brukade dricka Loranga förr i tiden när gatuköken och pizzeriorna inte hade Fanta. Hur den smakar idag vet jag inte, då jag inte druckit den sedan 90-talet. Somliga säger att den smakar bättre än Fanta.

Hade varit intressant med en ny benchmark mellan Zingo, Loranga och Fanta, där de som dricker läsk kan göra en mer utförlig jämförelse.

Jag hittar den bara på vissa utvalda stora Coop butiker och då i 33 cl glasflaska jag gissar att de är det enda den tillverkas i? Eller finns de pet flaskor med Loranga också?
Citera
2025-02-19, 21:05
Medlem
Tullamores avatar
Zingo är bäst.
Citera
2025-02-20, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Zingo är bäst.
Och du tycker den smakar som apelsin?