2025-02-14, 15:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Köpte en Loranga på 33 cl glasflaska och kan lätt konstatera att de är den godaste apelsinläsken inom Sveriges gränser. Speciellt nu sen Coca Cola valt att förstöra sin Fanta med att blanda in låtsas socker så den mer smakar fanta zero än vanlig.

Vilken tycker ni är godast? Finns de godare än Loranga? Tveksamt va.

Blir Zingo för mig också, hög halt av fruktjuice (8%) i motsats till 0,4% i Loranga. Allra bäst är dock Tuborg Squash, som finns hos City Gross
Citera
2025-02-14, 15:37
Medlem
Godaste apelsinläsken var Banco Bryggeriets Valencia, jag har testat alla andra nämnda här,
Citera
2025-02-14, 15:40
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Jaffa blodapelsin var godast på sin tid!
Vad hände med Jaffa? Minns den gröna var god också.
Citera
2025-02-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Jaffa blodapelsin var godast på sin tid!

+1

Men RIO är inte så pjåkig.
Citera
2025-02-14, 16:32
Medlem
Sant det nog. Loranga och mazarin är nog en av mina favoritcombos.
Senast redigerad av HayabusaMannen 2025-02-14 kl. 17:05.
Citera
2025-02-14, 17:28
Medlem
Giant Squids avatar
San Pellegrino såklart
Citera
2025-02-14, 17:56
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Nästa gång du är i Italien, prova Fanta där.
Den har betydligt mer apelsinjuice och är bra mycket godare.

Jag gillade fanta som barn, nu tycker jag zingo är mycket godare. Har fanta ändrat receptet?
Citera
2025-02-14, 17:59
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Jag gillade fanta som barn, nu tycker jag zingo är mycket godare. Har fanta ändrat receptet?

Fanta har som jag skrev i ts blandat in låtsas socker och sänkt sockermängden. Numera kallar dom den Fanta low calorie. Riktig vidrig. Allt för tjäna mer pengar. Dom hade redan en äcklig Zero variant vi önskade inte en till.
Citera
2025-02-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Köpte en Loranga på 33 cl glasflaska och kan lätt konstatera att de är den godaste apelsinläsken inom Sveriges gränser. Speciellt nu sen Coca Cola valt att förstöra sin Fanta med att blanda in låtsas socker så den mer smakar fanta zero än vanlig.

Vilken tycker ni är godast? Finns de godare än Loranga? Tveksamt va.

Ja - den är godast OM man kan konsten att vara förnöjsam.

La Galvanina (San Pelligrino även om jag inte tycker den är tillräckigt god) Lurisia, Tomarcho, Polara
Ulodag Frutti Extra. Det finns flera.
Citera
2025-02-14, 18:29
Medlem
DoktorNos avatar
Krönleins utgåva av Loranga är riktigt bra och går att köpa i 33cl glasflaska. Den innehåller lite apelsinjuice även om det inte är mycket. Annars är det inte ofta jag handlar apelsindricka.

Vasas Rio är också ganska god men de faller lite på att de säljer drickan i petflaskor.

Fanta har varit odrickbart i många år.

Bästa apelsinläsken jag druckit har jag inte smakat på väldigt många år. Mormor bodde granne med bryggeriet i Sollefteå och deras SYD-apelsin var fanimej oslagbar. Deras Trocadero var också nåt som dagens Troca inte är i närheten av.
Citera
2025-02-14, 20:39
Medlem
San Pellegrino såklart.
Citera
2025-02-14, 20:49
Medlem
Studsbolls avatar
Det finns bara Zingo. Och Fanta är numera så äckligt att jag får avsmak bara av att ta själva namnet i min mun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in