2025-02-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Du får väl titta och själv avgöra om det är "samma gamla trams".

Ja det är samma gamla trams. Du har kört fast.

Citat:
Jag tycker hens inlägg ovan var lite genialt.

Att du tycker ett inlägg som både påstår att rymden inte finns och att evolutionsteorin är felaktig är genialt säger det mesta. Det går inte att ta er på allvar.
Citera
2025-02-14, 15:59
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Du får väl titta och själv avgöra om det är "samma gamla trams".

Ja just det. Det är ”same old shit” avseende månlandningarna som avhandlats, och debunkats otaliga gånger i tråden. Du bara upprepar, kacklar som en senil papegoja.

Vad du TROR påverkar inte vetenskapliga fakta avseende bemannade rymdfärder. Det är ”fact an figures” som gäller, inte dina personliga vanföreställningar…

Dina påståenden (att astronauterna fortfarande lever) avseende Challenger-katastrofen (STS 51) är vidriga och fruktansvärt kränkande emot de omkomna astronauternas familjer och vänner. Du är tydligen bokstavligt beredd att gå över lik för att ”få rätt”… Fy fan!
Citera
2025-02-14, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja just det. Det är ”same old shit” avseende månlandningarna som avhandlats, och debunkats otaliga gånger i tråden. Du bara upprepar, kacklar som en senil papegoja.

Vad du TROR påverkar inte vetenskapliga fakta avseende bemannade rymdfärder. Det är ”fact an figures” som gäller, inte dina personliga vanföreställningar…

Dina påståenden (att astronauterna fortfarande lever) avseende Challenger-katastrofen (STS 51) är vidriga och fruktansvärt kränkande emot de omkomna astronauternas familjer och vänner. Du är tydligen bokstavligt beredd att gå över lik för att ”få rätt”… Fy fan!
Jag tycker det är många nya vinklar i filmen, t ex proffsfotograferna som säger att bilderna är tagna i en studio.
Även månbilens rooster tails presenteras ovanligt snyggt.
Citera
2025-02-14, 19:27
Medlem
Citat:
Jag tycker det är många nya vinklar i filmen, t ex proffsfotograferna som säger att bilderna är tagna i en studio.
Även månbilens rooster tails presenteras ovanligt snyggt.

Men det är ju samma "proffsfotografer" som vi redan har diskuterat i åratal. Så nej, det är inga nya vinklar.

Du är som en gammal LP som har hakat upp sig - samma sak om och om igen. Har du inget nytt att komma med?
Citera
2025-02-14, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Det är ju - för böveln - du själv som påstår att det är ”nya vinklar” avseende månlandningarna i filmen, du är men än lovligt korkad…
Ja jag har t ex inte sett månbilens rooster tails visas så pedagogiskt förut.

Dom flesta förstår inte problemet med rooster tails i vakuum, men det förklarades bra och pedagogiskt i filmen.
Senast redigerad av adaptern 2025-02-14 kl. 23:13.
Citera
2025-02-14, 23:48
Medlem
Alonens avatar
Citat:

Dom flesta förstår inte problemet med rooster tails i vakuum, men det förklarades bra och pedagogiskt i filmen.

Nu har du målat in dig i ett nytt hörn här i månlandningarnas tråd, eller i två nya hörn samtidigt.

Att DU inte har sett - eller förstått - ”rooster tails” i filmen förut säger ju inte att det är några nyheter.

Å HUR fan vet DU att ”de flesta inte förstår problemet med rooster tails” vad fan bygger du den slutsatsen på? Skärp dig!

Åter igen, du försöker hela tiden ta monopol på dina egna ”sanningar” - som du inte har en susning om.

Att du tycker å tror en massa skit som du fantiserar ihop har ju inte ett piss att göra med om vi varit på månen eller inte.

En PÄRLHÖNA fattar detta faktum bättre än du gör.
Senast redigerad av Alonen 2025-02-15 kl. 00:31.
Citera
2025-02-15, 00:17
Medlem
Citat:

Tvärtom det är en felaktig beskrivning av hur det fungerar. Man ser att stoftet har en ballistisk bana utan luftmotstånd och olikt vad man skulle se på Jorden.
Citera
2025-02-15, 00:54
Medlem
Citat:
Du verkar i alla fall iverkligen inte ha kollat på filmen.
Om du hade gjort det hade du sett att den innehåller mycket som inte brukas ta upp.

Jag ska väl inte behöva kommentera varenda detalj i hela filmen? Jag nämnde och förklarade några av sakerna, det borde ju gjort det ganska uppenbart att jag tittat på den eller menar du att jag ska ha gissat mig till vad den handlar om?

För övrigt är ju det mesta så dumt att det inte ens är värt att ta upp.
Citera
2025-02-15, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Tvärtom det är en felaktig beskrivning av hur det fungerar. Man ser att stoftet har en ballistisk bana utan luftmotstånd och olikt vad man skulle se på Jorden.
Nej tvärtom.
Citera
2025-02-15, 09:05
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfri

Citat:
Nej tvärtom.
Med de kunskaper du har om hur månbilens grusprut skulle bete sig på månen är det intressant att få din beskrivning av detta.
Berätta också varför det beter sig enligt din beskrivning.
Citera
2025-02-15, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Med de kunskaper du har om hur månbilens grusprut skulle bete sig på månen är det intressant att få din beskrivning av detta.
Det skulle röra sig i parabler.
Alltså INTE skapa rooster tails.
Citera
2025-02-15, 10:29
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Det skulle röra sig i parabler.
Alltså INTE skapa rooster tails.

Citat:
Antagligen känner du till hur hjulen är konstruerade, vilken effekt (hp) hjulen roterar med, månbilens vikt, mångrusets beskaffenhet, månens gravitation och månens atmosfär.
1. Vilka av dessa faktorer påverkar utseendet på grus-sprutet?
2. Beskriv mer ingående varför grus-sprutet skulle röra sig i parabler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in