2025-02-14, 20:47
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
+

Vilka friheter pratar du om här som folket enligt dig, själva skulle överge?
Friheten att bli censurerad?
Friheten till att bli utsatt för "cancel"?
Friheten att få noll för sina skattepengar?
Friheten att få rösta till ingen nytta?

Vad svamlar du om?
Friheterna i att vara medborgare i ett land där även oförmögna människor har möjligheter att, via en onyanserat rättvis och skattefinansierad skolgång, sjukvård, bostads- och arbetsmarknad, som individer, kunna blomstra och därmed gynna sitt samhälle. En gång så kallades det för the american dream.

Elitens elit styr nu landet mer än någonsin. Står man inte på listan så kommer man heller inte att släppas in.
Citera
2025-02-14, 20:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Ja, det handlar om mediers oberoende och deras relation till USA:s regering, särskilt när det gäller den statliga finansieringen. Musks och Trumps kritik riktar sig mot hur mainstreammedia kan påverkas eller styras av ekonomiska intressen kopplade till statliga bidrag eller avtal. Trump och hans administration ifrågasätter integriteten hos stora mediaorganisationer, där man menar att externa ekonomiska krafter kan få dem att vinkla rapportering för att tillgodose vissa intressen. Inget är nytt men det behöver tydliggöras för vissa aktivister.
Med tanke på hur oerhört populärt det är bland väljarna att Trump och Musk exponerar och stoppar detta bedrägeri mot skattebetalarna är det bara en tidsfråga innan Demokraternas talespersoner får order uppifrån att sluta gnälla och tramsa och istället börja stötta dessa revisioner och besparingar. Vi hör redan hur liberala influencers undrar vad fan deras representanter håller på med som motsätter sig detta.

Så snart den kommande omsvängning sker kommer idioter och papegojor som tex Devili (somverkar galnare för varje inlägg) tystna i frågan och börja gnälla över något annat - förmodligen Ryzzland eller så sker en skjutning de kan fokusera på. Det är tydligt att de behöver en väg ur debaklet utan att tappa ansiktet.
Citera
2025-02-14, 20:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Friheterna i att vara medborgare i ett land där även oförmögna människor har möjligheter att, via en onyanserat rättvis och skattefinansierad skolgång, sjukvård, bostads- och arbetsmarknad, som individer, kunna blomstra och därmed gynna sitt samhälle. En gång så kallades det för the american dream.

Elitens elit styr nu landet mer än någonsin. Står man inte på listan så kommer man heller inte att släppas in.
Du menar att det är något de hade under demokraterna? Konstigt att de röstade bort det. Måste bero på hjärntvätt. Alla som inte håller med är sektmedlemmar.
Citera
2025-02-14, 20:55
Medlem
Citat:
Det låter ju asbra. De senaste 20+ åren så har USA verkligen cementerat sin plats som västvärldens kulturella, politiska och militära influens nummer ett. Att folket nu själva överger sina egna rättigheter och friheter inför en extremkonservativ och populistisk politisk rörelse bryr jag mig egentligen inte om.

Däremot så oroar jag mig om vem som kommer härnäst, för min egen del.
Ja, gud vad "hemskt" med "populism" och ge folk vad de vill ha, klart vänsterextrema statsanställda ska gå fortsätta ösa pengar över transföreställningar i Irland och Serbien.. "extremkonservativ", wow ja verkligen konservativt jämfört med Irak eller egypten.. idiot.
Citera
2025-02-14, 21:03
Medlem
acid marias avatar
Citat:
+

Vilka friheter pratar du om här som folket enligt dig, själva skulle överge?
Friheten att bli censurerad?
Friheten till att bli utsatt för "cancel"?
Friheten att få noll för sina skattepengar?
Friheten att få rösta till ingen nytta?
Friheten att bli avväpnad?
Friheten att utsättas för utegångsförbud och tvångs-injektioner?

Vad svamlar du om?

Och friheten att arbeta 5-6 dagar i veckan för att försörja sig och sedan betala skatt som går till att underhålla somaliska familjer med tio barn och samtidigt finansiera en säsong av Sesame Street i Irak m.m.
Citera
2025-02-14, 21:15
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du menar att det är något de hade under demokraterna? Konstigt att de röstade bort det. Måste bero på hjärntvätt. Alla som inte håller med är sektmedlemmar.
Nej, jag identifierar mig inte med de amerikanska demokraterna.
Alla väljare kan inte hantera internet och dess sociala medier.

Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ja, gud vad "hemskt" med "populism" och ge folk vad de vill ha, klart vänsterextrema statsanställda ska gå fortsätta ösa pengar över transföreställningar i Irland och Serbien.. "extremkonservativ", wow ja verkligen konservativt jämfört med Irak eller egypten.. idiot.
Populism är till för den breda och svaga massan som röstar reflexmässigt och emot sitt egna bästa.
Se exempelvis hur du svamlar om irrelevanta ämnen och missar helheten.
Citera
2025-02-14, 21:34
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Och friheten att arbeta 5-6 dagar i veckan för att försörja sig och sedan betala skatt som går till att underhålla somaliska familjer med tio barn och samtidigt finansiera en säsong av Sesame Street i Irak m.m.
Så underbart att de riktigt tunga skatteutgifterna tas itu med först.

Den här transparensen som egentligen bara är kort kommunikation via sociala medier är verkligen en frisk fläkt. Precis så här motarbetas korruptionen! Stäng ner myndigheter och regleringsorgan som hindrar de rikaste från att våldföra sig på samhället ännu mer.
De som motsätter sig detta skall antas vara kommunister.
Senast redigerad av 5549 2025-02-14 kl. 21:38.
Citera
2025-02-14, 22:19
Medlem
Ärligt talat så undrar jag hur länge Trump kommer låta Musk hållas? Han har säkert någon typ av hållhake på honom med tanke på hur mycket pengar som pumpats in - men två narcissister klarar sig inte så länge i samma rum. Musk fjollar runt i sin svarta MAGA-keps och leker president, låter sin son kleta snorkråkor på Trumps skrivbord i tv och kommer med pinsamma utspel. Det kommer skära sig mellan dem så småningom, det är jag bergsäker på. Vem som stupar först är jag inte lika säker på. Det är en töntig men intressant tid vi lever i.
Citera
2025-02-14, 22:19
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Så underbart att de riktigt tunga skatteutgifterna tas itu med först.

Den här transparensen som egentligen bara är kort kommunikation via sociala medier är verkligen en frisk fläkt. Precis så här motarbetas korruptionen! Stäng ner myndigheter och regleringsorgan som hindrar de rikaste från att våldföra sig på samhället ännu mer.
De som motsätter sig detta skall antas vara kommunister.

Det verkar handla om både mindre och större summor skattepengar.

1,9 miljarder dollar har återhämtats efter att ha varit felplacerade på grund av bristande process. Det är Department of Housing and Urban Development & DOGE som har samarbetat.

https://doge.gov/
Citera
2025-02-14, 23:05
Medlem
Huttleris avatar
Citat:
Ingen läser köpta lögnfabriker som politico. Speciellt inte efter de senaste avslöjandena.

Det är sant, men det var artikeln Independent använde som underlag. Det var därför jag länkade till deras artikel. Det kändes som att det var tillräckligt för att visa att det är en storm i ett vattenglas.
Senast redigerad av Huttleri 2025-02-14 kl. 23:26.
Citera
2025-02-14, 23:14
Medlem
Huttleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, tack och lov hann det inte ske nåt. Än har de inte hittat nåt men förundersökning pg.

Krause:"briefly an error" och ordval som misstag är illa i sig.
Det är som att ge vem som helst access till USAs statskassa utan säkerhetsprövning.

Vem stoppade och varför uppdagades detta?

1. Namn på DOGEs anställda mörkas av Musk.

2. Media uppdagade dock att Elez var rasist och promotar politik som vill häva civil rights act och främjar Eugenik.

3. Media kom med uppgift att Elez hade källkod och inte enbart läsläge.

4. I stort sett samma veva i lämnades stämning och en domare fattade beslut.

Det kan mycket väl visa sig vara något allvarligt. Jag läste bara artikeln Independent själva länkade till i sin artikel och när Satan läser bibeln bättre än Independent läser underlaget för sina nyheter ville jag bara ge lite mer fakta.

Vi får se vad som kommer fram när förundersökningen är klar.

Du borde kanske själv ha klickat på länken i deras artikel och varit lite mer källkritisk?
Senast redigerad av Huttleri 2025-02-14 kl. 23:17.
Citera
2025-02-15, 06:49
Medlem
Elon Musks DOGE-webbplats har visat sig vara osäker eftersom vem som helst kan redigera den. Istället för att använda statliga servrar hämtar den data från en öppen databas, vilket redan har lett till att skämtmeddelanden lagts in. Sajten påstår sig vara en officiell regeringssida men verkar slarvigt uppbyggd och dåligt hanterad. Trots Musks påståenden om transparens har sidan varit tom sedan lanseringen och uppdaterades nyligen med inlägg från DOGE:s X-konto.

https://doge.gov/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in