2025-02-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Allt precis allt som Anjo kallar fakta är en förvrängd sanning eller en lögn eller en fantasi.

Nja så tror jag inte att det kan vara, vissa saker går det inte att ljuga om vilket du nog också förstår annars skulle du kunna ge flera exempel.
Citera
2025-02-14, 19:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Okej men då kanske Linnea borde separera med Chrille också för att få ett bra liv med tanke på alla misshandels historier?
Min poäng var att Therese som inte sagt ett ljud i detta drama for också illa av allt som hände.

Men vad ljuger han om? kan du berätta mer vad du anser som lögner, mycket har ju kommit från Chrille själv, hans historier om Linnea lede hit sen om det är moraliskt rätt att lägga ut det är en annan sak men utan Chrille hade det inte hänt.
Therese har suttit i lives och vräkt ur sig och haft åsikter i vloggar. Så snacka inte skit.
Citera
2025-02-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Anjo exploaterar ett våldtäktsoffer, ett barn. Det spelar ingen roll vad dokumentären kommer fram till för slutsats. Det blir ett till övergrepp. Han går ut med hennes namn till offentligheten trots att det förmodligen är maskat i fup.

Hans målgrupp är äldre barn, tonåringar och unga vuxna så både nya och gamla kompisar kommer att se dokumentären och få veta att det är hon som är offret.

Du måste ha rejäla skygglappar om du inte har förstått att många som blir utsatta för sexuella sexuella övergrepp eller våldtäkter känner en stor skam och därför inte anmäler brott.

Denna tjejen blev våldtagen av minst två personer, hon var full och det skedde i den känsligaste åldern för en tjej. Hon var 13.

Du kan nästan räkna med att den stackars flickan fick leva med vidriga kommentarer från jämnåriga under hela högstadietiden. Nu är flickan vuxen, i 20-årsåldern, har kanske börjat jobba och kollegorna är ovetandes om hennes trauma eller så har hon börjat på universitetet och har hamnat i en helt ny bekantskapskrets.

Känner du till många kvinnor som öppenhjärtigt berättar vitt och brett om hur dom blev våldtagna som barn?

Anjo som spär på tystnadskulturen och skammen. Anjo inger flickor bilden av att dom är klandervärda om dom anmäler misshandel eller våldtäkt.

Han kölhalar sånt kvinnfolk på löpande band.

Vet du om tjejen är med i dokumentären eller inte? Hon kan ju ha fått prata det vet man ju ingen som inte tagit del av den.
Citera
2025-02-14, 19:47
Medlem
Citat:
Nja så tror jag inte att det kan vara, vissa saker går det inte att ljuga om vilket du nog också förstår annars skulle du kunna ge flera exempel.

Givetvis inte om han säger att han heter Pontus har barn med mera, men annars kan du kolla på alla hans filmer om all info han berättar eller andra berättar om på hans kanaler så är det fantasier och lögner, när han kallar något för bevis är det förvrängda bevis och fantasier eller lögner. Du borde inte behöva leta så länge bland hans filmer tills du hittar något.
Citera
2025-02-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Therese har suttit i lives och vräkt ur sig och haft åsikter i vloggar. Så snacka inte skit.

Jag tittade faktiskt på Therese vloggar här om dagen när jag låg sjuk, hon nämner inte Linnea någonstans, men hennes live kan jag inte uttala mig om.
Citera
2025-02-14, 19:52
Medlem
Citat:
Givetvis inte om han säger att han heter Pontus har barn med mera, men annars kan du kolla på alla hans filmer om all info han berättar eller andra berättar om på hans kanaler så är det fantasier och lögner, när han kallar något för bevis är det förvrängda bevis och fantasier eller lögner. Du borde inte behöva leta så länge bland hans filmer tills du hittar något.

Du får gärna visa vad som är falskt och inte, svårt att avgöra kan jag tycka, en sak vet jag de där med sekten men det kom från Julia.
Citera
2025-02-14, 19:56
Citat:

Det är inte så lätt för en utomstående att faktakolla sådant Anjo påstår om t.ex. Chrippa, men t.ex. i intervjun med Cluee så finns det flera faktafel om våldtäkten Antonio ska ha begått. Bland annat påstår Anjo att det finns 3 vittnen av våldtäkten, enligt Anjo är det bara en person som sett vad som hänt och dom andra två återberättar bara vad den andra personen sett. Det är verkligen inte sant, och det framgår i förundersökningen och domen.

Därför ifrågasätter jag mycket av informationen som kommer från Anjo på andra håll också (t.ex. Chrippa), han kan vinkla väldigt mycket av informationen han lägger ut om Chrippa för det finns inget sätt för utomstående att faktakolla det. Anjo gick t.ex. ut med att Linneas familj skulle vara med i en sekt, det är ett exempel på vad som förmodligen är en lögn, men det är svårt att bevisa det.
Senast redigerad av Brottslig 2025-02-14 kl. 20:01.
Citera
2025-02-14, 19:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tittade faktiskt på Therese vloggar här om dagen när jag låg sjuk, hon nämner inte Linnea någonstans, men hennes live kan jag inte uttala mig om.
Då har du inte sett alla helt enkelt
Citera
2025-02-14, 19:59
Medlem
Citat:
Du får gärna visa vad som är falskt och inte, svårt att avgöra kan jag tycka, en sak vet jag de där med sekten men det kom från Julia.

På vems kanal hamnade det på då? Vem är det som sprider hatet och lögnerna, och fantiserar ihop scenarion om dessa lögner och fantasier med egna ord. Samma gäller barnförhöret dagböcker och otroligt mycket mera saker, där Anjo tar något för givet och fantiserar och förvränger ihop hat till vad han tycker passar bäst för dagen.

En liten berättelse likt den du hänvisar till gör Anjo om och sprider som en sanning inför otroligt många tittare. Allt är lika dant, han har varit på ett förhör ni tex, Chrippa har bokat en grov misshandel på Anjo, är då sanningen som Anjo sprider, det finns otalt med lögner och fabler som han sprider hela tiden.

Ett annat exempel sprider han 2 timmar med förvrängd sanning och fantasier, där han än idag säger att han hade haft kvar detta på sin kanal om inte youtube tog ner det. Anjo gillar lögner och fantasier som sårar och får folk ledsna och arga.
Citera
2025-02-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Det är inte så lätt för en utomstående att faktakolla sådant Anjo påstår om t.ex. Chrippa, men t.ex. i intervjun med Cluee så finns det flera faktafel om förundersökningen som Antonio ska ha begått. Bland annat påstår Anjo att det finns 3 vittnen av våldtäkten, enligt Anjo är det bara en person som sett vad som hänt och dom andra två återberättar bara vad den andra personen sett. Det är verkligen inte sant, och det framgår i förundersökningen och domen.

Därför ifrågasätter jag mycket av informationen som kommer från Anjo på andra håll också (t.ex. Chrippa), han kan vinkla väldigt mycket av informationen han lägger ut om Chrippa för det finns inget sätt för utomstående att faktakolla det. Anjo gick t.ex. ut med att Linneas familj skulle vara med i en sekt, det är ett exempel på vad som förmodligen är en lögn, men det är svårt att bevisa det.

Detta gillar jag ett konkret svar som är trevligt dessutom, tack för de!

Det kan jag hålla med om att finns det 3 vittnen som har sett allting så borde det finnas med, jag har dock inte tagit del av fupen men ska läsa den.
Sen kan jag känna att jag måste se filmen för att kunna yttra mig för mycket.

Det där med sekten var jättekonstigt där gick han enbart på Julias info som hon hade fått av någon annan.
Vissa saker kanske är överdrivna jag vet faktiskt inte men alla saker kan inte vara fel, och det anser jag just för saker som kommit fram under tidens gång tex penningtvätt, skattebrott osv.
Citera
2025-02-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då har du inte sett alla helt enkelt

Okej men då ber jag dig skriva i vilken video hon pratar om Linnea, gärna tidstämpel också.
Citera
2025-02-14, 20:26
Medlem
Citat:
På vems kanal hamnade det på då? Vem är det som sprider hatet och lögnerna, och fantiserar ihop scenarion om dessa lögner och fantasier med egna ord. Samma gäller barnförhöret dagböcker och otroligt mycket mera saker, där Anjo tar något för givet och fantiserar och förvränger ihop hat till vad han tycker passar bäst för dagen.

En liten berättelse likt den du hänvisar till gör Anjo om och sprider som en sanning inför otroligt många tittare. Allt är lika dant, han har varit på ett förhör ni tex, Chrippa har bokat en grov misshandel på Anjo, är då sanningen som Anjo sprider, det finns otalt med lögner och fabler som han sprider hela tiden.

Ett annat exempel sprider han 2 timmar med förvrängd sanning och fantasier, där han än idag säger att han hade haft kvar detta på sin kanal om inte youtube tog ner det. Anjo gillar lögner och fantasier som sårar och får folk ledsna och arga.

Allt som stod i Chrilles papper bekräftar ju vad han sa i sin video som spelades in hos Anjo senare.
Liam M läste upp allt som var skrivet där.
Hur ser du på Liam M? (Vet att han fick dom av Anjo)

Jag har ställt en fråga om stämningen pga de Lisen berättade i hennes story hur obehagligt hon tyckte att det var, jag hade svårt att förstå varför man skulle ljuga om en sån sak.

Men var det inte YouTube som tog bort den senaste videon? vilka fler har försvunnit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in