• 1
  • 2
2025-01-28, 13:31
Medlem
När man väljer turistmål så vill man ha valuta för sina pengar. Vladivostok kommer inte ge valuta för pengarna än möjligen upplevelsen av att ha varit någonstans där folk spontant kommer fråga varför i allsindar åkte du dit?
Citera
2025-02-14, 15:57
Medlem
Katarina1991s avatar
Hej. Jag bor i Vladivostok. Fråga bara vad du undrar om. Vladivostok är fin stad och värd att besöka nån gång
Citera
2025-02-14, 16:19
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarina1991
Hej. Jag bor i Vladivostok. Fråga bara vad du undrar om. Vladivostok är fin stad och värd att besöka nån gång

Varför bor du där?
Vad fick dig dit?
Citera
2025-02-14, 16:22
Medlem
Katarina1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför bor du där?
Vad fick dig dit?

Jag är ryska och född här. Är det konstigt lol? 😀
Citera
2025-02-14, 16:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Jag är ryska och född här. Är det konstigt lol? 😀

Nej. Varför skulle det vara konstigt?
Du skrev att vi kunde ställa frågor. Så då gjorde jag det.
Hur (och varför) lärde du dig svenska?
Citera
2025-02-14, 16:35
Medlem
Katarina1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Nej. Varför skulle det vara konstigt?
Du skrev att vi kunde ställa frågor. Så då gjorde jag det.
Hur (och varför) lärde du dig svenska?

Jag gillar Sverige, svenska språket och skandinaviska kulturen i allmänhet. Det finns mycket god pop musik från Sverige.
Och jag lärde mig svenska på egen hand.
Citera
2025-04-13, 21:18
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengo.dajorden
Lägger denna tråd under Asien då ALLA recensioner och artiklar jag läst beskriver Vladivostok, som ligger 8 flygtimmar från Moskva och 2 timmars flygtid från Tokyo, som en klar asiatisk stad med asiatisk flair.

Vladivostok ligger också 4 biltimmar från Nordkoreas gräns.

Jag vill inte diskutera kriget eller att tråden förorenas med snack om kriget.

Bortsett från att Visa, Eurocard, Paypal inte fungerar, och att AirBnb, etc är blockerad så verkar det kunna turistas helt obehindrat. Jag har tänkt mig 10 dagar där.

God nordkoreansk, japansk, kinesisk och thailändsk mat, något lägre priser än härhemma.

Skulle jag på köpet träffa en trevlig donna skulle jag inte bli ledsen. Tvärtom.

https://youtu.be/NfMtr9wD7Jw

Kom inte på tanken att nerlusa denna tråd med kriget. Hoppas att moderator rensar i det avseende.
Jag hör talas om kriget och spyr.

Kul! Jag var i Vladivostok 2016. Det var dock innan kriget och det fanns inga restriktioner på att åka dit. Staden påminner väldigt mycket om San Fransisco (jag har varit i båda). Så har du varit i San Francisco och gillar den stan kommer du garanterat att gilla Vladivostok också.
Citera
2025-04-13, 21:21
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Jag gillar tanken av att åka dit, man lär ju sticka ut som skandinavisk turist!

Trams! De flesta som bor där har europeiskt utseende, fast det ligger i Asien. Så det syns inte att du är turist. När jag var där var det dock sjukt många kinesiska turister där. De var som kalvar på grönbete och kunde verkligen inte bete sig.
Citera
2025-07-29, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Jag gillar tanken av att åka dit, man lär ju sticka ut som skandinavisk turist! Diplomat vodka hoppas jag att dom har i butikerna, det verkar vara en riktigt trevlig variant med tanke på hur den filtreras.
För många år sedan satte jag på min första ryska när jag var i Vietnam. Gala från Vladivostok, hon såg ut som en slags hybrid mellan en etnisk vit och en östasiat. En jävel på att knulla och supa, saknar tiden med henne.
Man sticker inte ut som skandinav i Ryssland, men att Du känner att Du sticker ut, Negreritv, förvånar mig inte - ryssar är i stort sett rasister.
Citera
2025-07-29, 16:15
Medlem
Citat:
Håller helt med - fram till februari 2022.
Citera
2025-07-29, 20:54
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraelaburgh
Man sticker inte ut som skandinav i Ryssland, men att Du känner att Du sticker ut, Negreritv, förvånar mig inte - ryssar är i stort sett rasister.
Jag kommer bra överens med Ryssar var jag än semestrar, detta var innan 2022. För kännedom så är jag ingen nigger, antog att du visste det.
Citat:
Jag skulle gärna åka dit, men i dagsläget blir det förmodligen problematiskt.
Senast redigerad av Negreritv 2025-07-29 kl. 20:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in