Citat:
Det är därför som jag skrev:Jag tror att du här tänker på en ytterst mild form av det som brukar kallas för Asperger's syndrome.
Citat:
Så, du menar att din Einstein i så fall hade lika svår autism som vuxna autister som måste ha både blöja och hjälm?
Förmodligen av en uppenbar anledning. Det hela blev helt enkelt för luddigt. Det finns ingen som kan bevisa att någon har "svårare" autism än den andra.
Citat:
Vem då? Och autism är fortfarande ingen "psykologisk" åkomma. Den är psykiatrisk och med en hel rad somatiska skadeverkningar beroende på hur allvarlig varianten är hos den drabbade.
Som en mycket erfaren psykolog sade en gång:
Citat:
EN stor skillnad är som sagt den mellan "typ 1" här ovan vs. övriga tre typer. Att övriga tre typer aldrig kommer att klara sig själva i samhället på egen hand utan daglig assist från anhöriga och/eller vårdpersonal.
"Hur exakt kan någon avgöra om en person har "svår" autism? Vad baserar man detta på med tanke på vad autism är?"
Citat:
Vilka då? Namn?
Det är många experter som numera anser att det inte finns någon som har "mer" autism än någon annan.
Citat:
Det samtliga typer delar är ett socialt handikapp, att de har svårt att interagera socialt med medmänniskor. Utöver det så finns det allt från Krohns syndrom (magsjukdom) till stumhet till olika nedsatt muskelsinne, etc, etc. Det är väl mängden enskilda funktionsnedsättningar och dessas gravhet som utgör grunden för typindelningen, vad jag förstår.
Det måste finnas en eller flera kombinationsdiagnoser som gör de negativa sakerna med autism svårare att hantera, som därmed gör att det kan klassificeras som en svårare typ av autism.
Citat:
Gäller det även vuxna autister som måste bära både blöja och hjälm till vardags, menar du?
Autism är ingen sjukdom i hjärnan utan en personlighetstyp som har svårt med sociala sammanhang samt tänker lite annorlunda.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20456782/
https://my.clevelandclinic.org/health/articles/autism
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20456782/
https://my.clevelandclinic.org/health/articles/autism
Citat:
Igen. En stark genetisk predisposition innebär att det krävs mindre stressfaktorer (t.ex. vaccin) för att utveckla autism i någon form, än vad som krävs för de med en svagare dito.
MEN:
Det skulle kunna vara så att vaccin gör de negativa sakerna med autism mycket värre hos vissa personer. Allt handlar ju om hur du överlag reagerar på vaccin, vilket ens DNA avgör. Detta gäller även sådana som inte har autism.
Det skulle kunna vara så att vaccin gör de negativa sakerna med autism mycket värre hos vissa personer. Allt handlar ju om hur du överlag reagerar på vaccin, vilket ens DNA avgör. Detta gäller även sådana som inte har autism.
Dvs, ALLA människor kan utveckla någon form av sjukdomen beroende på när, var och hur stor relevant stress från miljöfaktorer de utsätts för.
Om du läser den boken som jag länkade till så kommer du att finna att det som uppfyller kriterier för autism för första gången observerades och rapporterades runt det förra sekelskiftet och att den vetenskapliga diagnosen ställdes först på 40-talet.
Det här innebär att en eller fler miljöfaktorer som inte tidigare fanns där måste ha uppkommit under samma tidsspann, givet att gener på populationsnivå kräver minst sagt mycket längre tidsrymder för att göra skillnad.
Författarna lägger mycket riktigt fram ett övertygande 'case' för att det var kvicksilver i olika former (t.ex. thimerosal) och från olika källor som låg bakom de första dokumenterade fallen.
Gener orsakar inte epidemier.
Citat:
Och jag menar att det i dag finns tillräckligt med studier som visar att vacciner orsakar autism + att de officiella studier som hävdar motsatsen samtliga är designade på sätt som gör det omöjligt att statistiskt detektera tillståndet och att vissa av dessa studier till och med är rena bedrägerier.
Detta är varför jag är vaccinmotståndare eftersom det är ingen som vet hur ett barn kommer reagera på vaccin.
Citat:
Och?
Angående Dan Olmsted och Mark Blaxill så vet jag vilka de är. Framförallt Blaxill.
Blaxills beskrivning av sin dotter.
Blaxills beskrivning av sin dotter.
Citat:
De genuina studier som finns ger en ungefärlig bild av vad det är som händer när vacciner eller andra miljöfaktorer orsakar/utlöser autism.
Grejen är den att hans dotter kan redan ha haft autism men att hennes framtida besvär (som kanske bara hade blivit milda) blev MYCKET, mycket värre av vaccinet eftersom hon, av någon oklar anledning, fick en väldigt dålig reaktion. Det är ju trots allt ingen som vet hur vaccin påverkar en specifik individ eftersom alla är unika.
Men det stämmer nog det som du säger, att vacciner även kan förvärra ett medfött tillstånd av diverse autism-symtom.
Citat:
Och på vad sätt skiljer sig PANS/PANDAS i så fall ifrån (4.) Childhood disintegrative disorder, menar du/dom?
En annan grej som fler och fler börjar prata om är att många som har autism idag (så kallad "svår autism") kan ha fått helt fel diagnos i tidig ålder. De kan i själva verket ha drabbats av PANS/PANDAS som läkare och psykologer sedan felaktigt sett som autism, av ren okunskap. Om man inte behandlar det tidigt så blir symtomen permanenta.
PANS/PANDAS skulle kunna vara ett resultat av MMR-vaccinen beroende på hur ens kropp reagerar.
PANS/PANDAS skulle kunna vara ett resultat av MMR-vaccinen beroende på hur ens kropp reagerar.
Citat:
Se ovan.
Eftersom vi båda uppenbarligen håller med varandra gällande vaccin (mestadels iaf
)
)
Citat:
Du gör som du vill.
så ser jag ingen mening med att tjafsa vidare om detta. Du får mer än gärna svara på detta inlägg men det här blir nog mitt enda svar.
Senast redigerad av onopono 2025-02-13 kl. 19:41.
Senast redigerad av onopono 2025-02-13 kl. 19:41.