2025-02-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Varken Aspergers (eller atypisk autism) existerar längre som diagnos sedan 2013.
Det är därför som jag skrev:
Jag tror att du här tänker på en ytterst mild form av det som brukar kallas för Asperger's syndrome.

Citat:
Förmodligen av en uppenbar anledning. Det hela blev helt enkelt för luddigt. Det finns ingen som kan bevisa att någon har "svårare" autism än den andra.
Så, du menar att din Einstein i så fall hade lika svår autism som vuxna autister som måste ha både blöja och hjälm?

Citat:
Som en mycket erfaren psykolog sade en gång:
Vem då? Och autism är fortfarande ingen "psykologisk" åkomma. Den är psykiatrisk och med en hel rad somatiska skadeverkningar beroende på hur allvarlig varianten är hos den drabbade.

Citat:
"Hur exakt kan någon avgöra om en person har "svår" autism? Vad baserar man detta på med tanke på vad autism är?"
EN stor skillnad är som sagt den mellan "typ 1" här ovan vs. övriga tre typer. Att övriga tre typer aldrig kommer att klara sig själva i samhället på egen hand utan daglig assist från anhöriga och/eller vårdpersonal.

Citat:
Det är många experter som numera anser att det inte finns någon som har "mer" autism än någon annan.
Vilka då? Namn?

Citat:
Det måste finnas en eller flera kombinationsdiagnoser som gör de negativa sakerna med autism svårare att hantera, som därmed gör att det kan klassificeras som en svårare typ av autism.
Det samtliga typer delar är ett socialt handikapp, att de har svårt att interagera socialt med medmänniskor. Utöver det så finns det allt från Krohns syndrom (magsjukdom) till stumhet till olika nedsatt muskelsinne, etc, etc. Det är väl mängden enskilda funktionsnedsättningar och dessas gravhet som utgör grunden för typindelningen, vad jag förstår.

Citat:
Autism är ingen sjukdom i hjärnan utan en personlighetstyp som har svårt med sociala sammanhang samt tänker lite annorlunda.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20456782/

https://my.clevelandclinic.org/health/articles/autism
Gäller det även vuxna autister som måste bära både blöja och hjälm till vardags, menar du?

Citat:
MEN:

Det skulle kunna vara så att vaccin gör de negativa sakerna med autism mycket värre hos vissa personer. Allt handlar ju om hur du överlag reagerar på vaccin, vilket ens DNA avgör. Detta gäller även sådana som inte har autism.
Igen. En stark genetisk predisposition innebär att det krävs mindre stressfaktorer (t.ex. vaccin) för att utveckla autism i någon form, än vad som krävs för de med en svagare dito.

Dvs, ALLA människor kan utveckla någon form av sjukdomen beroende på när, var och hur stor relevant stress från miljöfaktorer de utsätts för.

Om du läser den boken som jag länkade till så kommer du att finna att det som uppfyller kriterier för autism för första gången observerades och rapporterades runt det förra sekelskiftet och att den vetenskapliga diagnosen ställdes först på 40-talet.

Det här innebär att en eller fler miljöfaktorer som inte tidigare fanns där måste ha uppkommit under samma tidsspann, givet att gener på populationsnivå kräver minst sagt mycket längre tidsrymder för att göra skillnad.

Författarna lägger mycket riktigt fram ett övertygande 'case' för att det var kvicksilver i olika former (t.ex. thimerosal) och från olika källor som låg bakom de första dokumenterade fallen.

Gener orsakar inte epidemier.

Citat:
Detta är varför jag är vaccinmotståndare eftersom det är ingen som vet hur ett barn kommer reagera på vaccin.
Och jag menar att det i dag finns tillräckligt med studier som visar att vacciner orsakar autism + att de officiella studier som hävdar motsatsen samtliga är designade på sätt som gör det omöjligt att statistiskt detektera tillståndet och att vissa av dessa studier till och med är rena bedrägerier.

Citat:
Angående Dan Olmsted och Mark Blaxill så vet jag vilka de är. Framförallt Blaxill.

Blaxills beskrivning av sin dotter.
Och?

Citat:
Grejen är den att hans dotter kan redan ha haft autism men att hennes framtida besvär (som kanske bara hade blivit milda) blev MYCKET, mycket värre av vaccinet eftersom hon, av någon oklar anledning, fick en väldigt dålig reaktion. Det är ju trots allt ingen som vet hur vaccin påverkar en specifik individ eftersom alla är unika.
De genuina studier som finns ger en ungefärlig bild av vad det är som händer när vacciner eller andra miljöfaktorer orsakar/utlöser autism.

Men det stämmer nog det som du säger, att vacciner även kan förvärra ett medfött tillstånd av diverse autism-symtom.

Citat:
En annan grej som fler och fler börjar prata om är att många som har autism idag (så kallad "svår autism") kan ha fått helt fel diagnos i tidig ålder. De kan i själva verket ha drabbats av PANS/PANDAS som läkare och psykologer sedan felaktigt sett som autism, av ren okunskap. Om man inte behandlar det tidigt så blir symtomen permanenta.

PANS/PANDAS skulle kunna vara ett resultat av MMR-vaccinen beroende på hur ens kropp reagerar.
Och på vad sätt skiljer sig PANS/PANDAS i så fall ifrån (4.) Childhood disintegrative disorder, menar du/dom?

Citat:
Eftersom vi båda uppenbarligen håller med varandra gällande vaccin (mestadels iaf )
Se ovan.

Citat:
så ser jag ingen mening med att tjafsa vidare om detta. Du får mer än gärna svara på detta inlägg men det här blir nog mitt enda svar.
Du gör som du vill.
Senast redigerad av onopono 2025-02-13 kl. 19:41.
Citera
2025-02-13, 20:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Hur tänker du nu, hur exakt motbevisar det att kombinationsvaccin inte är skadligt ?
Om de som fick kombinations vaccinet inte blev sjukare än de som fick vanliga vaccin eller placebo så är det ju uppenbarligen inte själva kombinations vaccinet som är farligt A vilket är vad Wakefield påstod (han hade ju inga problem med singelvacciner - tvärtom).

Citat:
Du har ingen aning om varför man säger att vaccin är farligt va ?
Menar tungmetall, självklart
Det vanligaste brukar väl vara att adjuvanserna skulle utlösa autism - och den absolut vanligaste adjuvansen är ju aluminium. Men aluminium är ju varken en hårdmetall eller tungmetall.

Men du har helt rätt, jag har ingen aning om varför detta påstås - det finns ju absolut inga som helst bevis för att vacciner skulle orsaka autism. Snarare verkar den ökade autismen handla om en kombination av utökad definition av autism, ökad medvetenhet om tillståndet, kraftigt ökad diagnosticering, allt äldre föräldrar etc.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-02-13 kl. 20:13.
Citera
2025-02-14, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
... Snarare verkar den ökade autismen handla om en kombination av utökad definition av autism, ökad medvetenhet om tillståndet, kraftigt ökad diagnosticering, allt äldre föräldrar etc.
Från en dotter, verksam som lärare fick jag intressant och (för mig i alla fall..) förvånande info.
Hon menar att det blivit vanligare att föräldrar faktiskt söker att få en autism-diagnos till sitt barn.
Detta skulle då bero på att barnet/familjen kan få fördelar av detta, t.ex. utökat stöd i olika form.
"Förr i världen" tror jag att en autism-diagnos kunde uppfattas som "skämmig", men det har nog vänt om...gissar

/T
Citera
2025-02-14, 12:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Från en dotter, verksam som lärare fick jag intressant och (för mig i alla fall..) förvånande info.
Hon menar att det blivit vanligare att föräldrar faktiskt söker att få en autism-diagnos till sitt barn.
Detta skulle då bero på att barnet/familjen kan få fördelar av detta, t.ex. utökat stöd i olika form.
"Förr i världen" tror jag att en autism-diagnos kunde uppfattas som "skämmig", men det har nog vänt om...gissar

/T

Barnen kan om inte annat få mer tid på prover och tentamina i skolan, vilket förstås kan upplevas som en klar fördel. Det ska även ha blivit allt vanligare att vuxna - som levt hela sitt liv som vem som helst - inser att de är autistiska när de närvarar vid sina barns utredningar och diagnosställande.
Citera
2025-02-14, 13:28
Bannlyst
Själv har jag tagit alla vaccin man fick som barn och även några i vuxen ålder, t ex vaccinet mot svininfluensan.
Men då började man ju fundera eftersom så många drabbades av narkolepsi.
Så nu är jag mer skeptisk, t ex mässlingen hade ju varenda unge när jag var ung, det var något som ansågs bra att få som barn har jag för mig.
Idag vaccinerar man väl mot mässlingen?
Citera
2025-02-14, 13:47
Medlem
Smekarn87s avatar
Börja med att försöka belägga att vaccin innehåller en högre koncentration kvicksilver än ett blåbär plockat i skogen.
Citera
2025-02-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Börja med att försöka belägga att vaccin innehåller en högre koncentration kvicksilver än ett blåbär plockat i skogen.
Hur många blåbär kan man injicera innan det blir skadligt?
Citera
2025-02-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om de som fick kombinations vaccinet inte blev sjukare än de som fick vanliga vaccin eller placebo så är det ju uppenbarligen inte själva kombinations vaccinet som är farligt A vilket är vad Wakefield påstod (han hade ju inga problem med singelvacciner - tvärtom).

Det vanligaste brukar väl vara att adjuvanserna skulle utlösa autism - och den absolut vanligaste adjuvansen är ju aluminium. Men aluminium är ju varken en hårdmetall eller tungmetall.

Men du har helt rätt, jag har ingen aning om varför detta påstås - det finns ju absolut inga som helst bevis för att vacciner skulle orsaka autism. Snarare verkar den ökade autismen handla om en kombination av utökad definition av autism, ökad medvetenhet om tillståndet, kraftigt ökad diagnosticering, allt äldre föräldrar etc.

Kombinations vaccin innehåller kvicksilver därav att han påstår att endast kombinationsvaccin orsakar problem …
Ingredienserna i vaccin ; https://www.scribd.com/document/364530199/CDC-s-Appendix-B-Pink-Book-Vaccines-ingredient-list

Som CDC komiskt nog tog bort från deras hemsida.. undra varför

Influensa vaccin i Sverige innehåller även kvicksilver

Du har rätt i att aluminium per densitet vikt emot vatten inte räknas som tungmetall, dock så när man pratar om tungmetaller så inkluderar man aluminium då det är giftigt emot nervsystemet och organen

Kan ge dig en snabb inblick
Barn under 3 har inte ett utvecklat blod och hjärn barriär vilket betyder att skulle ett barn konsumera tungmetaller ( inklusive aluminium) så har det fritt fram att binda till organ ink hjärnan.

Barn under 3 har inte en fullt fungerande lever vilket är kritiskt för att kunna rensa aluminium och andra tungmetaller ur kroppen

Oralt absorberar 0,3% detta är en studier på vuxna med fungerande lever
Så barn under 3 kommer absorbera mer dvs det finns fler orsaker till autism
Notera att konsumtion oralt av olika tungmetaller även bryter ner BLood hjärn barriären vilket gör att även vuxna kan utveckla diverse neurologiska sjukdomar
Injektion 100%

Det finns inga studier som bevisar at att aluminium som injekteras faktiskt lämnar kroppen
Den enda studien som finns leta efter Direkte biverkningar och påstod att de va säkert
Man testa varken blod organ urin eller svett att kroppen på barn gjorde sig av med aluminium

Autism är en neurologisk ” sjukdom ”
Vad tror du händer när en tungmetall binder till olika delar av hjärnan på ett barn som utbvecklas som blockerar neurologiska signaler från att sändas ?

Varför har varje studie på autistiska barn / människor haft olika tungmetaller bundet till hjärnan ?

Sen påstår folk att aluminium är ofarligt för de finns naturligt i marken vilket är felaktigt påstående
Aluminium hittad i mineralkomplex som i sig själv inte binder till vatten = 0 % biotillgänglighet

Aluminium i vaccin är vattenlösliga utbrutet ut mineralkomplex och 100% biotillgängligt

Vill du veta mer säg till orkar inte skriva mer nu
Senast redigerad av Superburkeen 2025-02-14 kl. 14:36.
Citera
2025-02-14, 14:42
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hur många blåbär kan man injicera innan det blir skadligt?

Jag gissar du kan pumpa in ett par hundra ton blåbär innan kvicksilvret blir ett problem i kroppen
Citera
2025-02-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Jag gissar du kan pumpa in ett par hundra ton blåbär innan kvicksilvret blir ett problem i kroppen
Och hur stor mängd kvicksilver innehåller "ett par hundra ton blåbär"?

Du vet att de vacciner som ingick i CDCs rekommendationer anno 1999 innehöll 200 ggr mer kvicksilver än gränsvärdet som EPA hade för tillåten mängd kvicksilver i föda/dryck?
Citera
2025-02-14, 15:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Kombinations vaccin innehåller kvicksilver därav att han påstår att endast kombinationsvaccin orsakar problem …
Ingredienserna i vaccin ; https://www.scribd.com/document/364530199/CDC-s-Appendix-B-Pink-Book-Vaccines-ingredient-list

MMR-vacciner - dvs det kombinationsvaccin som Wakefield klagade på har ALDRIG innehållit thiomersal - dvs kvicksilver.

Kvicksilver används överhuvud taget inte i barnvaccinprogrammet - sedan 1993 i Sverige och sedan 2001 i USA.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/fragor-och-svar/vacciner-och-sakerhet/
https://www.cdc.gov/vaccine-safety/about/thimerosal.html

Citat:
Du har rätt i att aluminium per densitet vikt emot vatten inte räknas som tungmetall, dock så när man pratar om tungmetaller så inkluderar man aluminium då det är giftigt emot nervsystemet och organen
Nej aluminum är en lättmetall.
Citera
2025-02-14, 16:24
Bannlyst
Vet man på ett ungefär hur många det var som fick narkolepsi av svin-vaccinet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in