2025-02-14, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Börjar fundera på om det ens är sant att han hade setts till på skolan innan.

Sett 3st artiklar idag om att han har synts till i både kyrkor, skolan och även cyklat runt i örebro flera gånger med vapenfodral på ryggen.

Börjar låta mer och mer som hittepå från folks sida för att få en glimt i media.

Känns som att folk börjar skapa minnen.
Citera
2025-02-14, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Såg nu på tv 4 fd kriminal kommisarie bosse åström som säger ” man kan döda flera för att dölja 1 mord ”
Intressant tyckte jag

Så spekulativt det kan bli.

Samtidigt ska vi inte spekulera enligt samma media.
Citera
2025-02-14, 14:54
Medlem
Svår att ta på allvar. Skämtade om att han kunde ge programledarna en lapp med med motivet efter intervjun.
Han leder ett program om Kalla fall på tv4:s true crime kanal.
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Nu har jag inte sett intervjun, men om han (den fd kriminalaren) vet anledningen, förklarade han den oxå?
Eller satt han bara i tv och snackade skit som så många andra brukar göra för att få sin 15seconds of fame?
Senast redigerad av Kortisol 2025-02-14 kl. 15:06.
Citera
2025-02-14, 14:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Jag förstår att föräldrarna inte vill exponera sig. Offren i dådet är inte direkt vita svenskar som har släktingar med värsta våldskapitalet...
Det vet nog föräldrarna om.

Vilka av offren menar du har släktingar "med värsta våldskapitalet"? Var har du fått det ifrån? Det är taget från luften...och lägger skuld på offren.

Jag uppfattar flera av offren som hårt arbetande personer, en del dessutom pluggade och samtidigt hade barn/familj. Det är ingen lätt uppgift.

Det troligaste är väl att gm:s föräldrar just nu är i chocktillstånd för vad som har hänt, sorg över hela tragedin. De är också offer på det vis att det enbart är gm som har valt detta hemska sätt att ta ut sina bedrövelser på helt oskyldiga människor.
Citera
2025-02-14, 14:55
Medlem
Citat:
Att lägenheten ska vara uppsagd är en trådsanning, det är ingen som vet någonting gällande detta.

Jag vet har aldrig påstått det heller. skriver som sagt att jag bara spekulerar
Citera
2025-02-14, 14:55
Avstängd
Citat:
Vet inte vad det har för betydelse men skåpets utförande verkar stämma överens med 2011 modell.
Nyare modeller ser inte riktigt likadana ut runt handtaget.

Tillägg: Vet inte exakta produktionsåren för just den modellen.

Om det hade varit ett relativt nytt skåp så hade det inte varit lika sannolikt att han ärvt det. Om det är från året du uppskattar så antar jag att han köpt/fått/ärvt det i samband med att han tog jägarexamen.
Citera
2025-02-14, 14:56
Medlem
Svår att ta på allvar. Skämtade om att han kunde ge programledarna en lapp med med motivet efter intervjun. Bosse leder ett program om Kalla fall på tv4:s true crime kanal tillsammans med en snubbe från FBI..
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Nu har jag inte sett intervjun, men om han (den fd kriminalaren) vet anledningen, förklarade han den oxå?
Eller satt han bara i tv och snackade skit som så många andra brukar göra för att få sin 15seconds of fame?
Citera
2025-02-14, 14:57
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
"Bra betyg i psykologi"? Under vilken period av hans studietid hade han läst psykologi som betygsatts?

” I det individuella programmet på Wadköping Utbildningscenter gick han ut med blandade betyg: Väl godkänt i estetisk verksamhet, historia och psykologi men också icke godkänt i totalt sju ämnen, däribland matematik.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hon-var-larare-till-massmordaren-han-var-helt-tyst/
Citera
2025-02-14, 14:58
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Allt var nedpackat i kartonger i hans lägenhet = han hade alltså blivit vräkt pga uteblivet försörjningsstöd från socialen. Det är för jävligt! Det här dådet hade 100% kunnat undvikas. Soc borde ha hjälpt honom att få sjukpenning eller sjukersättning från Försäkringskassan. Örebro kommun har blod på sina händer.
Var finns källa på det?
Citera
2025-02-14, 15:01
Medlem
Celestrons avatar
Har inte fått klart för mej varför han hade fyllda flyttkartonger och skulle flytta?
Berodde det på det indragna försörjningsstödet(=socialbidraget)?
Innebar det att han måste lämna sin lägenhet och bli hemlös, leva på frälsningsarmens soppkök etc..?
Jag trodde existensminimum inkluderade nån sorts boende..
Citera
2025-02-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Har inte fått klart för mej varför han hade fyllda flyttkartonger och skulle flytta?
Berodde det på det indragna försörjningsstödet(=socialbidraget)?
Innebar det att han måste lämna sin lägenhet och bli hemlös, leva på frälsningsarmens soppkök etc..?
Jag trodde existensminimum inkluderade nån sorts boende..

Ingen vet.
Citera
2025-02-14, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Osäker på om det är fastställts vem som är GM eller om det finns sociala konton kvar från denna på nätet(eftersom tråden saknar tillförlitlig sammanfattning och då Flashback's servrar tyvärr inte orkat med denna händelse), men ifall det spekuleras kring val av datum för den utförda städoperationen, så var det Vargens Dag igår, vilket inte nämnts vad jag kunde söka fram i tråden(sökte på ordet "vargens").

I den mån det har synts vargar på några bilder som hittats på sociala konton? Om han nu hade jägarexamen så borde denne haft en relation till vargar, oavsett om den är positiv eller negativ, och haft koll på vilken dag det var igår.

Synd att GM tog livet av sig. Känns onödigt.

OT: För min del blir dagens musikalbum svenska Killers Walk Among Us självbetitlade debut i remastrat utförande.

https://www.youtube.com/watch?v=PjzAQUreMhQ&list=OLAK5uy_mb5pubFsEQbZQaYsW 1oBOvqCZuApKoGWY
https://open.spotify.com/album/50vavHCniySTZASlWIIttZ
https://music.apple.com/se/album/killers-walk-among-us-remastered-10-year-anniversary/1742359079

Kan Facebook-profilen S*mon Örebro vara GM:s? Enkom en profilbild på en varg, upplagd 2018. Ensamvarg. 4 februari var Vargens Dag…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in