2025-02-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benka60
Vet inte om kronofogden var inblandad eftersom det är de som genomför en vräkning. Jag trodde bara hans hyresavtal var uppsagt.flytta inom 3 mån. Om du vägrar flytta genomförs en vräkning

Har kollat runt om det har legat/ligger någon lägenhet för uthyrning som stämmer in på Gm`s.
Jag lyckas iaf inte hitta någon
Citera
2025-02-14, 14:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Det är väl mest pga att det fanns flyttkartonger i lägenheten. Men som någon annan sa så kan det ju ha varit en "täckmantel" vid försäljningen av vapenskåpet för att inte väcka uppmärksamhet som inte hade varit honom till fördel.

Jag tror inte det var en täckmantel. En köpare på Blocket hade rimligen inte anat oråd bara för att någon säljer ett vapenskåp.
Citera
2025-02-14, 14:16
Avstängd
Är det någon här inne som utifrån bilderna på vapenskåpet kan utröna hur gammalt skåpet kan antas vara?
Citera
2025-02-14, 14:19
Medlem
KulStyvings avatar
Så här i efterhand kan man slå fast att RA var ett säkerhetshot. Kan Säpo ha haft någon koll eller är det inte möjligt?
Citera
2025-02-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Är det någon här inne som utifrån bilderna på vapenskåpet kan utröna hur gammalt skåpet kan antas vara?

Vet inte vad det har för betydelse men skåpets utförande verkar stämma överens med 2011 modell.
Nyare modeller ser inte riktigt likadana ut runt handtaget.

Tillägg: Vet inte exakta produktionsåren för just den modellen.
Citera
2025-02-14, 14:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DelvisElvis
Har kollat runt om det har legat/ligger någon lägenhet för uthyrning som stämmer in på Gm`s.

Om det fanns en så är den nog bortplockad men jag tror inte kontraktet var uppsagd.
Citera
2025-02-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Så här i efterhand kan man slå fast att RA var ett säkerhetshot. Kan Säpo ha haft någon koll eller är det inte möjligt?
Tror inte det.
Men du får gärna precisera hur han var ett säkerhetshot?
Citera
2025-02-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Varför ska de uttala sig?

Trotts allt så har förlorat en son som de säkert älskar. Lägg då till alla skuldkänslor de säkert har på grund av att deras son har begått ett av de värsta massmorden i Sveriges historia.

De har säkert även media som är ute efter dem. De lär även behöva förhöras av polisen.

Jag tycker det är uppenbart att föräldrarna lider. Dels för vad som inträffat och dels att de förlorat sin son. Lägg till alla grubblerier "vad hade vi kunna göra annorlunda?" "fick han den hjälpen han borde haft som barn?" "varför såg vi inte problemen?" "gjorde vi något fel?" etc etc.

Måste vara riktigt tufft. De kanske ännu inte kunnat accepterat vad som hänt fullt ut.
Citera
2025-02-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelvisElvis

Bara att hålla koll i framtiden om det uppdaterats:

https://behrn.se/hyresledigt/
Citera
2025-02-14, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Intervju med han som köpte vapenskåpet SJU veckor innan. Då var lägenheten nedpackad i flyttlådor. Antingen hade han blivit uppsagd eller så förberedde han redan då för attentatet och att ta sitt igen liv?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kopte-rickard-anderssons-vapenskap-blev-sa-paff/

Herregud ja, tänk om han blivit vräkt på grund av obetalda hyror.
Är det klarlagt hur han försörjde sig efter 2021?
Citera
2025-02-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Jag tycker det är uppenbart att föräldrarna lider. Dels för vad som inträffat och dels att de förlorat sin son. Lägg till alla grubblerier "vad hade vi kunna göra annorlunda?" "fick han den hjälpen han borde haft som barn?" "varför såg vi inte problemen?" "gjorde vi något fel?" etc etc.

Måste vara riktigt tufft. De kanske ännu inte kunnat accepterat vad som hänt fullt ut.

Lägg till alla inavlade idioter som påstår att det är föräldrarnas fel och ansvar.
Finns en hotbild mot föräldrarna just nu så de ligger nog väldigt lågt just nu.
Citera
2025-02-14, 14:35
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benka60
Tror inte det.
Men du får gärna precisera hur han var ett säkerhetshot?
Någon som genomför en masskjutning t.ex. , men det kan ju vara så att det går aldrig att säga vem som är kapabel till ett sådant illdåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in