Citat:
Jag vet inte riktigt vad du är ute efter, men vad är det för fel med att bedöma politiska skeenden utifrån vad som är bäst för Sverige. Om Ukraina som stat är berett att gå i krig mot en mycket större granne, vilket skapar spänningar i vårt närområde samtidigt som det skadar handeln i hela Europa så är det faktiskt inte bra för Sverige på något uppenbart sätt. Att sedan konflikten skrämt folk att tro att vi har något att vinna på ett natomedlemskap och det DCA-avtal som tecknats kan jag möjligen ha viss förståelse för, trots att jag anser det var helt korkat och att det bäst kan beskrivas som ett bedrägeri från vår statsledning i klass med invandringsmoraset.
Baltstaterna och finnarna bör passa sig för allt för stora brösttoner mot sin store granne i öster. Det anser jag som svensk, eftersom jag inte anser att ökad spänning i vårt närområde gagnar Sverige. Det räcker med stridsknäpperier för en stund nu. Det är nog.
Baltstaterna och finnarna bör passa sig för allt för stora brösttoner mot sin store granne i öster. Det anser jag som svensk, eftersom jag inte anser att ökad spänning i vårt närområde gagnar Sverige. Det räcker med stridsknäpperier för en stund nu. Det är nog.
Det allra bästa för alla är om alla länder håller sig lugna och sköter sina egna interna angelägenheter och låter bli att bråka med grannarna. Ryssland har i århundraden varit repressiva och imperialistiska mot sin omgivning, så de borde särskilt besinna sig och försöka bygga goda relationer med grannarna istället för att invadera dem eller hota med invasion. Det finns ingen anledning att världen idag år 2025 ska acceptera översittare, mobbare och förtryckare.