Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-13, 17:54
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://x.com/maks_nafo_fella/status/1878796489654472911?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Bottenskrapet från Uralbergen.
*Varning för humor*
https://x.com/pstyle0ne1/status/1878816698218004804?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Alltså, järnskodda trähjul med träekrar, vart får man tag i sådant? Va fan
Citera
2025-01-13, 17:54
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I ca. 30 år hade Europa en öppen dörr förr Ryssland. Handel gynnar oss bägge var budskapet ifrån väst. Med tiden började Putin att missbruka denna gästfrihet. T.o.m med att göra mord i väst. Sedan gick det heeeelt över "stock och sten" med att kräva att västliga grannländer skulle anpassa sin säkerhetspolitik efter Moskva. Droppen som fick det hela att rinna över.., var invasionen utav Ukraina.

Så nu väljer Kreml BRICS, och det är ett tvunget val. För man har inte andra val kvar. Hoppas Kreml blir förnöjda med att dansa efter Xi`s pipa.., för där är det han som bestämmer.

Gällande mord osv har jag inga funderingar på det du säger men den ekonomiska dörren var den så öppen och flexibel för att motverka denna kris? Jag är ju bara en dödlig svensk så jag vet ej men det fanns ju ledande ekonomiforskare och statsvetare världen över som skrev något upprop om just bristen på politik i denna fråga.
Citera
2025-01-13, 18:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Gällande mord osv har jag inga funderingar på det du säger men den ekonomiska dörren var den så öppen och flexibel för att motverka denna kris? Jag är ju bara en dödlig svensk så jag vet ej men det fanns ju ledande ekonomiforskare och statsvetare världen över som skrev något upprop om just bristen på politik i denna fråga.

Väst moderniserade bla livsmedelsindustrin. Finska "Valio" byggde mejerier, Danmark är ju stora på griskött. Jag antar att det finns fler exempel. Det..gick på dass efter 2014 och Krim-invasionen. Då kom de första sanktionerna.
Citera
2025-01-13, 18:09
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är ju bra att hela världen sammarbetar inom dom områderna.

Ryssland är ett bland länder med massiva sanktioner mot sig fast dom som riktigt beter sig illa som USA och Israel slipper, du vet den regelbaserade ordningen ...

EU är inte intresserad av att bygga upp någon starkare relation till Ryssland, russofobia du vet.

Ryssland går vidare med BRICS istället där man inte har hat och illvilja i botten.

Du nämnde inte NATO, orsaken till konflikten vi har idag och enligt dig och andra så är allt Rysslands fel.

Ja, men Rysslands beslut var att inte vara med på samarbetet.
De gick på enligt Primakovs doktrin.

Men klaga på USA/Israel i rätt tråd. Är du för korkad för att fatta att denna tråd handlar om Rysslands invasion av Ukraina. Klaga lite på Primakovs doktrin.

Russofobia 🤣
Ryssland visar vad de sedan 1996 jobbat med. Primakovs doktrin, du känner kanske till den?🤡👍
Sedan är det enkelt att se vad ryssarna vill. Putin. Rysk stats-TV.
Ambassadören.

BRICS. Absolut. Ingen, absolut ingen hindrar de. Lycka till. Ser absolut inga problem.

Nato… Primakovs doktrin, du vet.
Fattar du?
Citera
2025-01-13, 18:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ok ok tack.

En sak till.., tror det var Lavrov (eller var det en annan ryss-topp ?) som sa ca. 2020 att man hade "byggt sig förbi" livmedelssanktionerna. Fanns exempel på detta med ryska laxodlingar. Kommer ihåg det här, stod om det i Aftenposten som hade en reporter i Moskva och lite checkade det hela.

Nå, med tanke på bla ryska smörkriser och äggkriser..så hade man inte byggt tillräckligt. I krig så kommer ju brister gärna fram.
Citera
2025-01-13, 18:28
Medlem
Silfverryggs avatar
Dubbelmoralisterna och hycklarna i den fascistiska neo-stalinistboljevistiska maffiastaten rysseriet gnäller om att man ska följa internationell lag.
The Russian Federation is concerned about the statement about the possible inclusion of Greenland into the United States; it is important to prevent violations of international law, - the speaker of the Federation Council of the Russian Federation Valentina Matviyenko
https://t.me/bbbreaking/197931

Psst, Valentina. Det är också emot internationell rätt att angripa en annan stat och ensidigt annektera deras territorium.
Tills ryssen har lämnat Ukraina, Georgien och Moldavien och betalat för alla skador - både materiella och personliga - som de åsamkat, ska de fan inte yttra sig om brott mot internationell rätt.
Senast redigerad av Silfverrygg 2025-01-13 kl. 18:32.
Citera
2025-01-13, 18:43
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Trump har i sina uttalanden de senaste dagarns mer eller mindre erkänt att Väst provocerat fram detta krig.

Det ska bli spännande nu att se hur dissonansen kommer få de nyttiga idioternas huvuden att sprängas.

Det kommer att bli en riktig bra show det närmaste halvåret. Många "användare" i denna tråd kommer att få nya arbetsuppgifter misstänker jag. De kanske kommer flyttas över till någon anti-Kina tråd.

Har du något på exempel?
Citera
2025-01-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Trump har i sina uttalanden de senaste dagarns mer eller mindre erkänt att Väst provocerat fram detta krig.

Det ska bli spännande nu att se hur dissonansen kommer få de nyttiga idioternas huvuden att sprängas.

Det kommer att bli en riktig bra show det närmaste halvåret. Många "användare" i denna tråd kommer att få nya arbetsuppgifter misstänker jag. De kanske kommer flyttas över till någon anti-Kina tråd.

Varför ska man bry sig om vad ett patologisk lögnare säger? Typiskt svagsinta att tro på allt sin store ledare säger.

Va inte orolig för mig, så länge jag får min Soros-check kommer jag kämpa vidare
Citera
2025-01-13, 19:04
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
https://x.com/maks_nafo_fella/status/1878796489654472911?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Ryska transporter med MC och kärra dragen efter.
Ryzzka omställningen till krigsekonomi resulterar alltså bla i en sån här fin vagnpark och det ser ju som vanligt ut som något ett förskolebarn tagit fram. Detta måste ju vilken ryzz som helst med rätt antal kromosomer tycka är pinsamt. För några dagar sen var det ett badkar och nu det här.
Citera
2025-01-13, 19:48
Medlem
leachs avatar
Massa på X om attack mot Bryansk. Ser ut som oljeraff har fångat missiler.

More from Bryansk 🔥✊
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1878875788814278832
Citera
2025-01-13, 19:49
Medlem
HerrKralls avatar
Rapporteras om explosioner i Bryansk.
Citera
2025-01-13, 19:54
Medlem
Trump är en kroniskt lögnare och lever i sin egen fantasivärld så mycket värt för hans fakta, bara idioter hänvisar till honom att han skulle sitta på en sanning.

I själva verket är NATO en försvarsallians som fått nya medlemmar för de var rädda för ryssen och sökte skydd mot ryssens aggressioner.

Ukraina ville detsamma, men hann inte bli medlem för ryssarna tog till alla medel för att stoppa det.

Nåja, situationen är svår i Ukraina, men ännu värre för ryssarna som nu riskerar falla ner i avgrunden på riktigt och det vet europa om som kommer att kasta sig över ryssland som utsvultna vargar.

USA vet det också, men Trump blev ju president så han får väl slicka putin i röven i fyra år då.

Edit:

För de som tycker att det är orättvist Europa tuggar i sig Ryssland så kan jag upplysa att om så händer, så tuggar Kina också i andra änden och återtar områden som ryssarna har stulit från Kina.
Senast redigerad av SecretGarden352 2025-01-13 kl. 19:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in