2025-02-13, 23:31
Medlem
Satine-Salas avatar
Det märks ju att ingen av de som skrivit de senaste inläggen vet vad man går igenom om man har haft en sådan uppväxt som Jocke har. Det finns otaliga andra som råkat illa ut precis som Jocke och gör exakt samma grej. De lägger upp på sina sociala medier och försöker förmedla det dom varit med om, skillnaden är att de kanske inte är lika kända. Det är ju ångesten som äter upp dessa personer inifrån och de vill bara ha ett svar, varför blev jag övergiven?

Klart som korvspad att han fastnar i det som står om honom i papprena, han försöker förstå varför båda hans föräldrar och styvförälder gör det dem gör mot honom. Sen är det som psykologen säger, det är inte lämpligt för honom att läsa det om och om igen så han lär sig det utantill. Det kommer inte göra honom något gott någon stans.

Jocke behöver lätt göra en ordentlig trauma behandling men det går ju inte när det stormar runt honom. Jonna behöver behöver med stöd, kanske hon redan har det idag. Han behöver bränna varenda jävla papper så de försvinner från hans liv.

Gällande hans bröder så ja, de tycker de har fått en normal uppväxt med 2 missbrukande föräldrar. Det säger en hel del.
Citera
2025-02-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satine-Sala
Det märks ju att ingen av de som skrivit de senaste inläggen vet vad man går igenom om man har haft en sådan uppväxt som Jocke har. Det finns otaliga andra som råkat illa ut precis som Jocke och gör exakt samma grej. De lägger upp på sina sociala medier och försöker förmedla det dom varit med om, skillnaden är att de kanske inte är lika kända. Det är ju ångesten som äter upp dessa personer inifrån och de vill bara ha ett svar, varför blev jag övergiven?

Klart som korvspad att han fastnar i det som står om honom i papprena, han försöker förstå varför båda hans föräldrar och styvförälder gör det dem gör mot honom. Sen är det som psykologen säger, det är inte lämpligt för honom att läsa det om och om igen så han lär sig det utantill. Det kommer inte göra honom något gott någon stans.

Jocke behöver lätt göra en ordentlig trauma behandling men det går ju inte när det stormar runt honom. Jonna behöver behöver med stöd, kanske hon redan har det idag. Han behöver bränna varenda jävla papper så de försvinner från hans liv.

Gällande hans bröder så ja, de tycker de har fått en normal uppväxt med 2 missbrukande föräldrar. Det säger en hel del.

Den goda brorsan Jocke har börjat hänga ut sin bror Jacke igen.
Fyfan för att ha en bror som Jockiboi, jag skulle blockat överallt och polisanmält direkt om han nämnde mig.
Citera
2025-02-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Hans mamma sa sanningen då att det var nåt fel på honom redan när han var liten.
Större fel på hans mamma som övergav honom
Citera
2025-02-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Varför åker Herr Lundell runt i en Mercedes i dokumentären som tillhör en 78-årig gubbe som bor i ett slott utanför Uppsala, värt 9 miljoner?
För att han vill?
Citera
2025-02-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Den goda brorsan Jocke har börjat hänga ut sin bror Jacke igen.
Fyfan för att ha en bror som Jockiboi, jag skulle blockat överallt och polisanmält direkt om han nämnde mig.
De alla 3 hänger ju ut varann
Citera
2025-02-13, 23:57
Medlem
Citat:
1. Det märks ju att ingen av de som skrivit de senaste inläggen vet vad man går igenom om man har haft en sådan uppväxt som Jocke har. 2. Det finns otaliga andra som råkat illa ut precis som Jocke och gör exakt samma grej. De lägger upp på sina sociala medier och försöker förmedla det dom varit med om, skillnaden är att de kanske inte är lika kända. Det är ju ångesten som äter upp dessa personer inifrån och de vill bara ha ett svar, varför blev jag övergiven?

1. Vad svamlar du om? Du har inte någon som helst aning om vilken de som skrivit inläggen har för bakgrund. En ledtråd: flera av dem har haft en än värre uppväxt än vad Jockiboi haft.

2. Korrekt, det finns otaliga andra som råkat lika illa ut som Jockiboi, de flesta till och med värre. Flera av dessa finns i tråden och är mer framgångsrika både ekonomiskt, socialt och känslomässigt än vad Jockiboi är. Men ingen av dessa ruvar på hämnd mot sina föräldrar eller för den delen blir en media-personlighet för att framställa sig som offer - likt Jockiboi.

Det Jockiboi gör är sjukt. Han vill inte enbart skylla på sina föräldrar - han vill även förtjäna sitt levebröd på detta. Och hänga ut allt och alla för sin egna ekonomiska fördels skull. Osmakligt!
Citera
2025-02-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SignoraPagliaccio
De alla 3 hänger ju ut varann

Aldrig sett Jacke hänga ut någon men ok.
Antar att du tycker att Jocke får hanga ut sina bröder, men om dom nämner honom. Så ska man låta honom vara?
Citera
2025-02-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackett.
Dokumentären var ju inte till någon fördel för Jockiboi, den visar ju bara hur sjuk han är. Sparkar ner folk för trappor, hotar med kniv och slår sönder saker. Chrippa har ju haft rätt om honom hela tiden.
Inget av detta visades i första avsnittet. Vem har han hotat med kniv?
Med en sån uppväxt hade du med varit störd
Citera
2025-02-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Aldrig sett Jacke hänga ut någon men ok.
Antar att du tycker att Jocke får hanga ut sina bröder, men om dom nämner honom. Så ska man låta honom vara?
Nä Jacke är väl den som gör det minst. Det kvittar vad jag tycker, men tjafset mellan dom har gått för långt
Citera
2025-02-14, 00:20
Medlem
Citat:

Jag vill inte låta som jag förminskar hans känslor. Men det är faktiskt inte ”klart som korvspad” att fastna och älta på detta sätt.
Jag känner mig ganska säker på att han fastnat i detta pga sin diagnos. Det är vanligt att autistiska (barn framförallt dock) personer hakar upp sig på saker och personer och blir nästintill maniska på det. Du kanske skämtade på fel sätt och nu är du avskydd för all framtid.

Jag tror inte du förstår hur många barn som haft det som Joakim och ännu värre som lyckats må bra och kanske till och med förlåta. Ha en förståelse för att föräldrarna är faktiskt bara människor de med, och kan ändra sig. Min åsikt är inte att man ska förlåta allt, men man kan fortfarande ha en förståelse.

Det Joakim inte reflekterar över är hans egna barn i detta. Jag reagerar på att om det som sägs av Jonna och han själv stämmer så betyder det att han i perioder är en frånvarande pappa med allvarlig psykiskt sjukdom. När jag jobbade på psykakuten för vuxna gjorde vi socanmälan på alla föräldrar som sökte vård hos oss. Vare sig barnen hade en till förälder i samma hem eller inte. Psykisk ohälsa går också i arv och ja, barn ska absolut få se att mamma och pappa kan gråta, må dåligt eller ha en dålig dag. Men det finns gränser för vad dom ska behöva se och leva i.

På samma sätt som du nämner ärftligheten av missbruksproblematik så vill jag peka på ärftligheten och riskerna för barn som växer upp med föräldrar som har denna typ av psykisk ohälsa. Och då pratar jag inte om specifika diagnoser. Jag pratar om att man mår så dåligt i långa perioder att man kanske inte tänker på barnen i första hand. Man kan ha alla möjliga psykiska sjukdomar men det farliga är när man själv inte ser sina brister och svagheter och får detta tunnelseende.
Psykisk ohälsa kan också leda till missbruk, så vad som är hönan eller fjädern i denna familj är nog svårt att säga.
Citera
2025-02-14, 01:19
Medlem
GastonLeMans avatar
Ser att tv gör reklam för ett stackars barn!

Börjar tröttna på denna bekräftelsetörstande pojk.
När ska någon förklara för honom att livet är inte en dans på rosor.
Alla, exakt alla har mer eller mindre problem.
Det handlar om hur man tacklar dom.

Men detta stackars barn har tydligen fastnat i utvecklingen, hade vart bättre att acceptera sitt öde och gå vidare. Som dom flesta gör.
Det som hänt har gjort det, dom flesta förstår att man inte kan ändra historien. Men fastna i det förflutna gör bara saker värre och förstör framtiden.
Detta ständiga exploaterande kommer försätta hans familj i mer problem än dom han själv upplevt i yngre dagar.
Han börjar bära större offerkofta än abc-sångerskan.
Citera
2025-02-14, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Varenda grej är Lögn enligt dig.
Det är dax att han publicerar sina papper i original. Han blir inte trodd eftersom han har för vana att ljuga. Han gavs bort för att han var svartsjuk och skadade alla sina småsyskon. Jocke var väl 8, Christofer 4 och tvillingarna knappt 2 år.

Pax för att granska.
Senast redigerad av Pallal 2025-02-14 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in