Citat:
Ursprungligen postat av
JohanLiljegren
Uppföljare där man ändrar stora delar av originalhistorien från föregående film, så att det bli inkontinuerligt. Irriterande i vissa uppföljare men omöjligt att titta på, i vissa andra.
Ja, det är fruktansvärt irriterande. Jag kom nu att tänka på filmen om "Törnfåglarna". Det var ju en TV-serie från början, och själva grejen i sista avsnittet (efter ett tidsavstånd på flera decennier från föregående avsnitt) när Father Ralph och Meghan möttes igen när hon var medelålders och han gammal, var att han inte kände till att han var far till Meghans son; det blev en chock för honom. Samt att de inte hade träffats på alla dessa år.
Men efter några år ville någon mjölka ut mer pengar ut konceptet, så de gjorde en film som utspelades under mellanåren. Då träffades Father Ralph och Meghan igen, hade sex, samt han fick veta att han var far till Meghans son. Dessutom var det en annan skådespelerska som spelade Meghan. Detta förstörde - i alla fall för mig - även TV-serien för gott, jag har aldrig velat se om den.