2025-02-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Må så vara men jag tror fortfarande inte att dom är falska.

Varför yttrar du dig ens om du inte har någon som helst grund för att de skulle vara äkta.

Jag har själv soc journaler hemma från när jag var barn.
Tekniskt sätt kan jag skanna in dem i en dator och ändra vad jag vill.
Sedan hävda massor med grejer.

Så om en dokumentär inte får fullmakt av Jocke och hämtar ut egen kopia så är inte journaler a värda ett skit.
Speciellt inte från en man som fejkat allt i sin karriär.
Citera
2025-02-13, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det köper jag absolut. Det jag vände mig emot var att du var så tvärsäker. Att man tror och väljer att lita på är något annat.

Men måste ändå säga att jag litar på att dom är sanna, jag tänker att tv4 gör en stor produktion med Jocke och det vore konstigt om det är falska papper.
Citera
2025-02-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Varför yttrar du dig ens om du inte har någon som helst grund för att de skulle vara äkta.

Jag har själv soc journaler hemma från när jag var barn.
Tekniskt sätt kan jag skanna in dem i en dator och ändra vad jag vill.
Sedan hävda massor med grejer.

Så om en dokumentär inte får fullmakt av Jocke och hämtar ut egen kopia så är inte journaler a värda ett skit.
Speciellt inte från en man som fejkat allt i sin karriär.

Har jag inte rätt att yttra mig som du gör? är tråden bara till för dig? du måste ju själv förstå att folk har olika uppfattningar om Jocke och hans barndom, jag ser Jocke för det barn han var och vilka känslor han levde med då.

Jag har svårt att tro att tv4 gör en sån stor produktion på falska journaler.
Citera
2025-02-13, 14:16
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenuno
Sett alla 3 avsnitt nu.

Problemet är inte mamman.
Problemet är samhället och bristen på kunskap med barn som har svårigheter.

Svartsjuk, aggressiv mot andra barn.
De är en tydlig tråd han var de mot sina syskon & han var även de mot forsterhemmets egna dotter därav de valde säga upp platsen.

Det är som psykologen säger för att klara av att vara mamma eller pappa till ett barn med svårigheter så måste man va super!

Nu var inte jockes mamma de hon hade fler barn, hon blev deprimerad.

Jag kan förstå hennes situation.
Även hans pappa som Jocke visar ilska för än i dag, pappan fick ej ha Jocke han hade inte vårdnaden.

Samtidigt ser man ju att Jocke är hos pappan en del senare i ungomden.

Jag tror Jocke måste förstå att han inte kan skylla på alla runt sig,
Han måste inse att samhället ej var bra på såna barn på 90 talet.

Problemet från första början var att mamman brast i sitt föräldraskap, hon ville/orkade inte ta sitt ansvar utan lämpade över ansvaret på andra när det blev för jobbigt helt enkelt… hennes ambivalens gentemot Jocke har skadad honom för livet.
Hela samhället svek honom.

Han var ett barn o oavsett hur han betedde sig så kan inget som helst ansvar läggas på honom el skyllas på honom.

Tycker det är ett vidrigt beteende att säga att det Jocke upplevt aldrig har hänt.. VIDRIGT!

Sen tycker jag absolut att Jocke bör sluta älta… det kommer ändå inte förändra någonting.. han kan aldrig ändra på det som varit, han kan aldrig ändra vad andra tycker o tänker om honom… han kan bara ändra på sig själv o sin egen inställning.

Det bästa han kan göra för sig själv är att acceptera det förgångna, klipp alla band med dom berörda o gå vidare.
Citera
2025-02-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Problemet från första början var att mamman brast i sitt föräldraskap, hon ville/orkade inte ta sitt ansvar utan lämpade över ansvaret på andra när det blev för jobbigt helt enkelt… hennes ambivalens gentemot Jocke har skadad honom för livet.
Hela samhället svek honom.

Han var ett barn o oavsett hur han betedde sig så kan inget som helst ansvar läggas på honom el skyllas på honom.

Tycker det är ett vidrigt beteende att säga att det Jocke upplevt aldrig har hänt.. VIDRIGT!

Sen tycker jag absolut att Jocke bör sluta älta… det kommer ändå inte förändra någonting.. han kan aldrig ändra på det som varit, han kan aldrig ändra vad andra tycker o tänker om honom… han kan bara ändra på sig själv o sin egen inställning.

Det bästa han kan göra för sig själv är att acceptera det förgångna, klipp alla band med dom berörda o gå vidare.

Jag håller med dig, man kan ju inte förminska hans upplevelser som barn.
Var fint att se att fosterfamiljen hade sparat alla filmer och hade foto på honom i vardagsrummet.
Mamman gav ju mycket falska löften om att ta hem honom eller komma på avslutningar osv men gjorde aldrig det, inte lätt för ett barn att förstå en sån sak och hoppas på att få vara en del i familjen.
Jag hörde ju Jocke i en intervju att nu börjar han hitta sig själv igen och dokumentären blir ett slut på nått sett.
Som psykologen sa det går inte att göra något åt ältandet om man inte tar tag i saken fullt ut och det har han gjort nu.

Samtalen med Jacke ang Chrille var också intressant där Jacke säger att Jocke inte får hjälpa Chrille mer med pengar, boende osv.
Citera
2025-02-13, 14:42
Medlem
Måste ändå säga att dokumentären är fruktansvärt dålig...

Om den är till fördel för jocke eller inte.. vet jag inte..
Förhoppningsvis så har den gjort så att han kan vara mer närvarande med sina barn nu iaf.

Han borde iaf börja medicinera för sina diagnoser.
Citera
2025-02-13, 15:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men måste ändå säga att jag litar på att dom är sanna, jag tänker att tv4 gör en stor produktion med Jocke och det vore konstigt om det är falska papper.
Problemet är nog snarare vad de fått ta del av, vad som valts ut, vem och hur det får tolkats, varför .. och det stora problemet är "vad är syftet" mer än att smutskasta hans mamma.
Citera
2025-02-13, 15:44
Medlem
Citat:
Problemet är nog snarare vad de fått ta del av, vad som valts ut, vem och hur det får tolkats, varför .. och det stora problemet är "vad är syftet" mer än att smutskasta hans mamma.

Men det finns ju några här inne nu som har tittat på 3 avsnitt och på dom verkar det ju inte som att det handlar om att smutskasta mamman utan mer att man ska få en bild av hur det var för Jocke när han var liten och varför det har följt honom i alla år, vilka känslor han hade.
Som jag förstår det på andra som skriver om detta så räckte inte myndigheterna till för varken Jocke eller mamman, det är ju också något som ska lyftas i dokumentären.
Sen tänker jag att det finns många som gör dokumentärer och skriver böcker om sina liv så det är inte jättekonstigt.
Citera
2025-02-13, 15:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men det finns ju några här inne nu som har tittat på 3 avsnitt och på dom verkar det ju inte som att det handlar om att smutskasta mamman utan mer att man ska få en bild av hur det var för Jocke när han var liten och varför det har följt honom i alla år, vilka känslor han hade.
Som jag förstår det på andra som skriver om detta så räckte inte myndigheterna till för varken Jocke eller mamman, det är ju också något som ska lyftas i dokumentären.
Sen tänker jag att det finns många som gör dokumentärer och skriver böcker om sina liv så det är inte jättekonstigt.
Man behöver inte se ett enda avsnitt för att veta vad han är ute efter.
Han har ägnat sista åtta åren åt att smutskasta sin mamma i olika sammanhang.
Citera
2025-02-13, 16:03
Medlem
Citat:

Det är ju upp till var och en vad man vill se på men det kan ju vara bra att se på något först innan man kritiserar.
Som många skriver det handlar inte om att kasta all skit på mamman.
Citera
2025-02-13, 16:32
Medlem
Citat:

Inget behov av smutskastning, verkligheten överträffar dikten. Sk mamman klarar av att göra sin egen självbild genom sin existens. Där finns nog mer att få fram som är neg, men Jocke är snäll som kallar personen mamma och inte för fram mer. Synd att han blivit så känslomässigt handikappad och inte klippt med fam Berg helt, det borde han gjort för läääääääääänge sedan.
Citera
2025-02-13, 16:35
Medlem
Citat:

Och du ägnar all din tid att försöka smutskasta Jocke. Kör på. Du har inte lyckas mer än att få ban efter ban..
Du försvarar en Chippa fullt i flera månader genom att dra in Jocke i varje inlägg.
Det är du som bröt ihop fullständig när han åkte in.

Du borde kolla upp hur besatt du faktiskt är av att klandra Jocke i allt.
Varenda grej är Lögn enligt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in