Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenuno
Sett alla 3 avsnitt nu.
Problemet är inte mamman.
Problemet är samhället och bristen på kunskap med barn som har svårigheter.
Svartsjuk, aggressiv mot andra barn.
De är en tydlig tråd han var de mot sina syskon & han var även de mot forsterhemmets egna dotter därav de valde säga upp platsen.
Det är som psykologen säger för att klara av att vara mamma eller pappa till ett barn med svårigheter så måste man va super!
Nu var inte jockes mamma de hon hade fler barn, hon blev deprimerad.
Jag kan förstå hennes situation.
Även hans pappa som Jocke visar ilska för än i dag, pappan fick ej ha Jocke han hade inte vårdnaden.
Samtidigt ser man ju att Jocke är hos pappan en del senare i ungomden.
Jag tror Jocke måste förstå att han inte kan skylla på alla runt sig,
Han måste inse att samhället ej var bra på såna barn på 90 talet.
Problemet från första början var att mamman brast i sitt föräldraskap, hon ville/orkade inte ta sitt ansvar utan lämpade över ansvaret på andra när det blev för jobbigt helt enkelt… hennes ambivalens gentemot Jocke har skadad honom för livet.
Hela samhället svek honom.
Han var ett barn o oavsett hur han betedde sig så kan inget som helst ansvar läggas på honom el skyllas på honom.
Tycker det är ett vidrigt beteende att säga att det Jocke upplevt aldrig har hänt.. VIDRIGT!
Sen tycker jag absolut att Jocke bör sluta älta… det kommer ändå inte förändra någonting.. han kan aldrig ändra på det som varit, han kan aldrig ändra vad andra tycker o tänker om honom… han kan bara ändra på sig själv o sin egen inställning.
Det bästa han kan göra för sig själv är att acceptera det förgångna, klipp alla band med dom berörda o gå vidare.