Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-02-27, 20:56
Medlem
cognacs avatar
Burgerdudes släppte sin senaste topplista för någon månad sen:
https://www.burgerdudes.se/sveriges-basta-burgare-2024/
Tycker att BD är ett rätt bra verktyg för navigering i hamburgardjungeln. Här vet jag att det är folk som verkligen har
koll på hamburgare som sätter betyg, till skillnad mot google osv.
Jag iofs aldrig rankat Barrels Burger & Beers eller lika högt som BD.

Godast enligt mig:
BAP
Allt är bara bra här stekyta, kött, kryddning, bröd och pompa. Tom deras coleslaw är god, som jag normalt inte är något
större fan utav.

Här följer andra bra ställen i random ordning:
(Det ska säges att vissa har jag inte besökt på flera år och en del har varit lite upp och ner mellan besöken.)
Frankys
(Jag gillar framför allt Cheese här precis som BD.)
Bun Meat Bun
Rocking Grill
Flippin Burgers

(Ja, fortfarande! Deras "dirty fries" gillar jag skarpt.)
Garage Bar i Höganäs
(Många år sedan.)
Citera
2024-09-01, 10:05
Medlem
urverksapelsins avatar
SM i burgare avgörs i helgen i Göteborg!
Jag åker straz dit! Vilken börjare är bäst? Vem kommer ta hem trofeen? Hoppas i alla fall att bli mätt.
Sista sucken innan renlevad resten av september.
Väl mött i Slakthuset, Gamlestan!
Citera
2024-09-02, 00:14
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Empes, Kiruna.
Citera
2024-09-02, 09:20
Medlem
Vem0ths avatar
Frankys har sjunkit i kvalitén känner man, brukade äta där med polarna sista dagen på semestern och i år blev vi alla rätt så besvikna. Stället har blivit mer och mer populärt då folk står och köar rätt länge men vi fick vänta totalt en timme för att få maten. 35 minuter i kö och 25 minuter på att få vår take away.

Detta var dock första gången vi inte fick någon sittplats kanske det påverkade men en hamburgare ska inte smaka unket efter 5 minuter det tog för att hitta någonstans att sitta ned vid.
Citera
2024-11-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cognac
Godast enligt mig:
BAP
Allt är bara bra här stekyta, kött, kryddning, bröd och pompa. Tom deras coleslaw är god, som jag normalt inte är något
större fan utav.

Bap är grymma, men kan man tänka sig att åka ut till Nacka strand och käka på en bänk så är Funky Chicken ruggigt bra, förra veckans ”The Bad Gringo Burger” har perfekt avvägd hetta...

Har svårt att välja vilken av dessa som är bäst - dött lopp för mig.
Citera
2024-11-14, 18:52
Medlem
NegernsDofts avatar
Från en simpel snabbmatskedja som donken/bk/max. Finare burgare som man får pröjsa 200 spänn för brukar inte vara någon höjdare. Konstig topping på som förstör smaken plus att köttet blir för mkt o man får käka den med kniv o gaffel
Citera
2024-11-14, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NegernsDoft
Från en simpel snabbmatskedja som donken/bk/max. Finare burgare som man får pröjsa 200 spänn för brukar inte vara någon höjdare. Konstig topping på som förstör smaken plus att köttet blir för mkt o man får käka den med kniv o gaffel

Vad är det för konstig topping du har fått på din burgare?
Läste du inte menyn innan du beställde?
Citera
2025-02-13, 21:42
Medlem
Uppsala: min lista

1. Knifetown

2. Jureskogs
3. McDonalds
4. Hashtag
5. Max

Inget annat ställe i Uppsala kommer i närheten av Knifetown. Från Jureskogs kan man ibland få en väldigt smaklös hamburgare och vissa andra gånger en väldigt smakrik god burgare, för det mesta väldigt goda men inte i närheten av Knifetown.

McDonalds och Max duger.

Hashtags kött påminner mig om köttbullar/köttlimpa, har provat dom 4 gånger o jag antar att det är så dom ska smaka. Rätt okej men tar hellre då Mcdonalds

Knifetown, ja det är så gott. Bra kryddat o perfekt stekyta o sånt. Bättre än Frankys i Sthlm enligt mig.
Citera
2025-02-13, 22:56
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity

1. Knifetown

2. Jureskogs
3. McDonalds
4. Hashtag
5. Max

Inget annat ställe i Uppsala kommer i närheten av Knifetown. Från Jureskogs kan man ibland få en väldigt smaklös hamburgare och vissa andra gånger en väldigt smakrik god burgare, för det mesta väldigt goda men inte i närheten av Knifetown.

McDonalds och Max duger.

Hashtags kött påminner mig om köttbullar/köttlimpa, har provat dom 4 gånger o jag antar att det är så dom ska smaka. Rätt okej men tar hellre då Mcdonalds

Knifetown, ja det är så gott. Bra kryddat o perfekt stekyta o sånt. Bättre än Frankys i Sthlm enligt mig.

Hur tycker du burgarna på Churchill Arms står sig när vi nu pratar Uppsala? Jag har nog inte varit där sedan före pandemin men då var det en av de bästa burgare jag ätit. Men det kan ha varit stämningen och att jag kanske var extra hungrig.
Citera
2025-02-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity

1. Knifetown

2. Jureskogs
3. McDonalds
4. Hashtag
5. Max

McDonalds och Max duger.

Har du missat Apex burgers?
Citera
2025-02-17, 02:28
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
McDonald’s Vasagatan
Citera
2025-02-17, 02:44
Medlem
Funky chicken Food truck i Nacka strand slår alla dessa burgare med hästlängder.
The reaper hette burgaren. Den absolut godaste burgaren jag har ätit, överlägset 1a.

Ni som vet, ni vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in