2025-02-13, 20:49
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ommmme
Ja du, jag har ingen aning fruktansvärt jobbigt iaf. Jag får helt enkelt vänta ut det. Ska som sagt göra ett nytt test om 14dagar då har jag druckit 2ggr på 61dagar så kan bli intressant och så om det är mindre än 0,34.
Jag hade nog inte ens vågar dricka en lättöl i det läget, peth provet verkar svårt säga exakt halveringstid på.
Citera
2025-02-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
höjas ja nu snackar vi hur det går ur kroppen och hur lång tid det kan ta,
Det är samma sak på väg ner. Det enda som kan få det att inte sjunka är mer alkohol.
Det funkar likadant åt båda håll kan man säga.
Citera
2025-02-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kesolukt
Som sagt jag dömer dig inte. Men om du tog testet på eget bevåg och fick ett värde på 1,0 så kanske det är dags att se över dina alkoholvanor.
Det krävs ju väldigt mycket för att komma dit.

Och om du var nykter i 31 dagar. Prova 31 dagar till 😊

Yes nu har jag ju bara druckit vid 1 tillfälle detta år. Alltså nykter 31 sen var jag ute vid ett tillfälle och var nykter sen dess. Ska ta ett nytt test om 2 veckor så så bör jag varit nykter 60 dagar och druckit 2 av dessa. Så aa då bör det ju var ett ok värde… förhoppningsvis
Citera
2025-02-13, 20:57
Medlem
Citat:
Jag hade nog inte ens vågar dricka en lättöl i det läget, peth provet verkar svårt säga exakt halveringstid på.

Jag dricker inget alls nu i har inte gjort sen sista jan. Vilket är det enda tillfället detta är så håller verkligen tummarna att 61 dagar gör mig och värdet gott !
Citera
2025-02-13, 22:23
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Jag dricker inget alls nu i har inte gjort sen sista jan. Vilket är det enda tillfället detta är så håller verkligen tummarna att 61 dagar gör mig och värdet gott !
jag håller tummarna, men jävla lotteri det där.
Citera
2025-02-14, 07:10
Medlem
Citat:
jag håller tummarna, men jävla lotteri det där.

Ja faktiskt, jag skulle faktiskt vilja påstå att PetH är gambling och kan skilja sig väldigt mycket från person till person…
Citera
2025-02-14, 07:18
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ja faktiskt, jag skulle faktiskt vilja påstå att PetH är gambling och kan skilja sig väldigt mycket från person till person…
uppdatera gärna hur ditt prov blev, jag vill kolla och räkna lite på det, jag tycker sånt här är intressant.
Är du storvuxen? Det spåras som jag förstår det i de röda blodkropparna, vet inte om det har med saken att göra men röda blodkroppar har ju en medellivslängd på 120dagar, men det måste ju brytas ner fortare än så, men man börjar ju undra.
Citera
2025-02-14, 08:34
Medlem
Citat:
uppdatera gärna hur ditt prov blev, jag vill kolla och räkna lite på det, jag tycker sånt här är intressant.
Är du storvuxen? Det spåras som jag förstår det i de röda blodkropparna, vet inte om det har med saken att göra men röda blodkroppar har ju en medellivslängd på 120dagar, men det måste ju brytas ner fortare än så, men man börjar ju undra.

Jag är kvinna, 37år, 163cm väger ca 65kg har utländska föräldrar (kanske inte alls har med saken att göra .

Jaa det kommer jag absolut göra, jag tänker att jag gör testet v9. Har du koll på hur jag ska räkna halveringstiden. Räknar jag då från 0,34. Eller är den förhöjd då jag drack samma dag som jag hade 0,34?!. När jag gör tester igen kommer jag ha varit nykter 27 dagar och innan jag drack 31 dagar…
Citera
2025-02-14, 08:37
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Jag är kvinna, 37år, 163cm väger ca 65kg har utländska föräldrar (kanske inte alls har med saken att göra .

Jaa det kommer jag absolut göra, jag tänker att jag gör testet v9. Har du koll på hur jag ska räkna halveringstiden. Räknar jag då från 0,34. Eller är den förhöjd då jag drack samma dag som jag hade 0,34?!. När jag gör tester igen kommer jag ha varit nykter 27 dagar och innan jag drack 31 dagar…
Jag kan tyvärr inte svara på det, eftersom det är oklart hur lång halveringstiden är exakt, och hur mycket det påverkade du drack.
Citera
2025-02-14, 09:38
Medlem
Citat:
Jag kan tyvärr inte svara på det, eftersom det är oklart hur lång halveringstiden är exakt, och hur mycket det påverkade du drack.

Förstår, återkommer när jag fått svar. Men som du säger gambling!
Citera
2025-02-20, 15:00
Medlem
persona.von.gratas avatar
Kan man mäta PEth privat eller anonymt? Alltså utan att resultatet journalförs?
Intresserad av mina värden efter en längre tid som högfunktionell alkoholist, men har sista året snittat ned konsumtionen till måttliga nivåer med återkommande vita veckor.
Citera
2025-02-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Kan man mäta PEth privat eller anonymt? Alltså utan att resultatet journalförs?
Intresserad av mina värden efter en längre tid som högfunktionell alkoholist, men har sista året snittat ned konsumtionen till måttliga nivåer med återkommande vita veckor.
Ja, googla ¨pethtest privat¨. Werlabs har tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in