2015-07-14, 08:27
Medlem
Blir nervös av att jag ska ta ett b-peth prov imorgon. Drack senast för 10 dagar sedan. 10 mellanöl på 50cl flaskor. Hur mycket tror ni att det kan visa? helst inga länkar.
Citera
2015-07-14, 09:18
Medlem
Vet inte graderingen, men provet visar klart och tydligt att du har druckit. Det kan man se cirka 14 dagar tillbaka.
Citera
2015-07-14, 09:23
Medlem
Jag behöver inte ligga på 0, men under 2?orolig
Citera
2015-07-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse72
Jag behöver inte ligga på 0, men under 2?orolig

b-peth värdet byggs upp i takt med att man konsumerar alkohol över tid. Halveringstiden är ca 5 dygn. Om du före de där 10 mellanölen (4.5%?) inte druckit på länge så kommer värdet inte att vara högt, utan det kommer som värst peka på sporadiskt bruk. Om du däremot brukat stora mängder före de där 10 ölen så kan det vara högre. Det krävs regelbunden hög konsumtion för att värdet ska vara högt.
Citera
2015-07-14, 17:02
Medlem
Tack för svaret. Jag dricker på helgerna (fredag) och då kan det bli en hel del. Innan de 10 mellan ölen så var det ju midsommar och då blev det väldigt mycket.
Citera
2017-08-02, 19:57
Medlem
B-peth återfall

Drack för ca 1 vecka sedan och kommer ta blodprov inom ca 1 vecka kanske. Blev skapligt full men innan dess har jag inte druckit på 7mån och kommer inte dricka fortsättningsvis heller.

Jag har läst på flera sidor att "enstaka berusning syns inte på bpeth", någon som har koll på hur det fungerar? Stämmer det?
Citera
2017-08-02, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slashasch
Drack för ca 1 vecka sedan och kommer ta blodprov inom ca 1 vecka kanske. Blev skapligt full men innan dess har jag inte druckit på 7mån och kommer inte dricka fortsättningsvis heller.

Jag har läst på flera sidor att "enstaka berusning syns inte på bpeth", någon som har koll på hur det fungerar? Stämmer det?
du kan inte förutspå framtiden. så sluta snacka skit. ingen bryr sig om att du är en missbrukare eller inte.
Citera
2017-08-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
du kan inte förutspå framtiden. så sluta snacka skit. ingen bryr sig om att du är en missbrukare eller inte.
Haha ja det är möjligt att jag börjar dricka i framtiden men inte innan jag tar provet, mao min undran är om en enstaka fylla ger utslag på b-peth
Citera
2017-08-02, 20:14
Moderator
Morfar-52s avatar
Frågor kring alkohol och drogtest tas i:

Drogrehabilitering --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2017-08-02, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slashasch
Haha ja det är möjligt att jag börjar dricka i framtiden men inte innan jag tar provet, mao min undran är om en enstaka fylla ger utslag på b-peth
aja. fortsätt supa. eftersom du ändå inte bryr dig. jag är samma person, jag bryr mig inte om något förutom att supa. så grejen är: sluta sup eller fortsätt och ta konsekvenserna. simple as that. ingen på flashback kan hjälpa dig i ditt missbruk.
Citera
2017-08-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
aja. fortsätt supa. eftersom du ändå inte bryr dig. jag är samma person, jag bryr mig inte om något förutom att supa. så grejen är: sluta sup eller fortsätt och ta konsekvenserna. simple as that. ingen på flashback kan hjälpa dig i ditt missbruk.
Jag har ingen lust att fortsätta supa tbh, det lockar inte längre =) Men tack iaf.

Ingen som vet mer om b-peth?
Citera
2017-08-03, 06:24
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Lugn och fin... "...provet är helt helt specifikt för alkoholintag med linjärt samband..." Det vill säga en fylla märks inte, däremot flertalet efter varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in