2025-02-13, 20:09
Medlem
Ingen som tänkt på att både aftonbladet och expressen gjort reportage på alla offer förutom de två svenska och en bosnier? Vad jag kan se på sociala medier verkar de inte som familjen varit motsträvig till att media även publicerar om dem?
Citera
2025-02-13, 20:11
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tepe1
Förstår det men likt killen på toaletten som öppnade när de knackade på borde det nog varit samma i vissa klassrum ivf. Förstår då inte varför de skulle bryta upp alla dörrar.
Skottskador eller blodstänk som inte gick att tvätta bort på plats gissar jag på.
Vissa klassrum var tomma och låsta kanske.
Citera
2025-02-13, 20:11
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakaniPrag
Så vart fick han pengar ifrån?
0 taxering betyder att han inte fick förtidspension eller sjukbidrag om han btraktades som sjuk.

Soc. Ställer krav för försörjningstöd att man jobbar , söker jobb tillräckligt eller är sjukskriven/sjukbidrag.

Vill man inte ha läkarkontakt eller söka jobb får man inga pengar från försäkringskassan eller soc.

Så var kom pengarna ifrån?

Vad är källa på att han vägrat läkarkontakt? Man kan få aktivitsersättning tills man blir 30år, sen blir det betydligt krångligare
Citera
2025-02-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LakaniPrag
Så vart fick han pengar ifrån?
0 taxering betyder att han inte fick förtidspension eller sjukbidrag om han btraktades som sjuk.

Soc. Ställer krav för försörjningstöd att man jobbar , söker jobb tillräckligt eller är sjukskriven/sjukbidrag.

Vill man inte ha läkarkontakt eller söka jobb får man inga pengar från försäkringskassan eller soc.

Så var kom pengarna ifrån?

Han fick väl inga pengar till slut, vilket kan ha varit motivet till dådet.
Citera
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Håller med. Tycker detta tyder på ännu mer konstigheter. Ingen ringer väl upp och säger att nåt redan är sålt? Då skriver man ju bara. Eller skiter i det helt.. precis som du säger. Detta tycker jag är märkligt att han gjorde. Hans enda samtal på lång tid var liksom helt onödigt... 🤔
Han kanske hade fler telefoner/simkort?
Citera
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Tänk om han var så skriande ensam att han ringde för att ha någon att växla några ord med?

Ja det är detta jag inte fattar. Att han inte kan prata med en lärare under lång tid.. som vill hans bästa... men klarar av att ringa en främling på blocket.

Men blocketförsäljningen av vapenskåpet kanske hamnade under specialintresset vapen och dylikt... att han fick träda in i sin egen värld? Vet inte.
Citera
2025-02-13, 20:13
Medlem
Citat:
Har jag?
Om en så pass beroende person blir av med sin försörjning lär han väl bli vräkt. Vem som äger lgn och vräker honom är en annan fråga.
Frågan handlar om hur de drabbade påverkas, både generellt och barnfamiljer som sedan nämns kopplat till lagändring senare i år samt samarbete mellan myndigheter.

Jag men gymnasienämnden dvs kommunen får inte direkt vara hyresvärdar. Det skulle vara osund konkurrens mot näringslivet. Därmed så kan de inte vräka någon.

Sen när det gäller GMs värd så var det Behrn Fastigheter AB som är ett privat bolag och kommunen har inte hand om vräkningarna hos dem.
Citera
2025-02-13, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

...Så du får jättegärna förklara vilka, och hur dom isåfall, skulle kunnat förstå att R.A skulle kunna begå någonting sådant här?
Hallå? Jag känner igen en whacko direkt. Kanske inte massmördare men ändå. Jag är rätt inne på att myndigheterna till stor består av bekväma *ska inte dra till med kraftord* men ja du fattar.
Citera
2025-02-13, 20:16
Medlem
Citat:
Han fick väl inga pengar till slut, vilket kan ha varit motivet till dådet.
Han kanske fick pengar från anhöriga med dålugt samvete så att han inte behövde söka läkarbedömning eller göra annat som samhället krävde och som skulle resulterat i behövlig behandlng?
Kanske även anhöriga skutade ge?
Ellet så var han bara pissed of på sitt liv och ville göra avtryck i historieböckerna, vilket han lyckades med.
Citera
2025-02-13, 20:17
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Ja det är detta jag inte fattar. Att han inte kan prata med en lärare under lång tid.. som vill hans bästa... men klarar av att ringa en främling på blocket.

Men blocketförsäljningen av vapenskåpet kanske hamnade under specialintresset vapen och dylikt... att han fick träda in i sin egen värld? Vet inte.
Kan han ha känt av någon form av hot från köparen kanske? Typ att kommunikationen mellan dom var bristande och att han kände att han skrev konstigt och skulle kanske bli polisanmäld av köparen av någon anledning och således orolig för att något skulle hända honom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Jag men gymnasienämnden dvs kommunen får inte direkt vara hyresvärdar. Det skulle vara osund konkurrens mot näringslivet. Därmed så kan de inte vräka någon.

Sen när det gäller GMs värd så var det Behrn Fastigheter AB som är ett privat bolag och kommunen har inte hand om vräkningarna hos dem.

Det är ingen som påstår det du skriver heller. Hyresvärd är oviktig i detta.

Får man inte pengar har man inte råd att betala hyran alltså blir man vräkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Hallå? Jag känner igen en whacko direkt. Kanske inte massmördare men ändå. Jag är rätt inne på att myndigheterna till stor består av bekväma *ska inte dra till med kraftord* men ja du fattar.

Ok, då besitter du en ganska ovanlig talang. Du kanske borde söka jobb på SÄPO? I övrigt får du gärna svara på/bemöta det jag faktiskt skrev...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in