2025-02-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Sen slår de mig att jonna är direkt ful så in i helvete. Dra åt helvete vilket jefla skabb. Fula tänder, och bröst som en vitryska plastikkirurg gjort på fyllan.

Och ja, jockibooooi ( så som Olof K säger det)... Det e ta mig fan ingen skönhet han heller. Ofantligt ful.

Vad tillför detta i tråden om hur någon ser ut?
Citera
2025-02-13, 19:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slussenyao
Jag får hålla med dej en gång om det du skrev om jocke, han vill inte gå vidare utan ska älta och tycka synd om sej själv. Alla har trauma sen gör man behandling och blir okej med dom och kan gå vidare. Men inte han inte, han dog faktiskt lite nu när han malt detta i 10 år.

Och jaa jonna ser missbildad ut.
Jocke har fastnat i självmedlidande och kan inte släppa. Det gör också att han kräver botgöring från sin mamma istället för att acceptera att hon har sin bild och han kan inte kräva att hon adopterar hans.
Han vill inte ha en ursäkt, han vill ha total underkastelse, och det kommer han aldrig att få så länge hon har någon som helst självbevarelsedrift.

Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Det är samma anledning som den värdelösa baronen. Dom VILL inte gå vidare. Helt plötsligt så kan dom inte klaga och gnälla på någon annan.
Precis Som jag skrev för någon dag sen.

Han vet inte vad dom ska lägga sin energi på om, förutom sin mamma och sin duma och elaka bror.

Precis som rask.
Ja, likheten är slående. Samtidigt får man ge Jocke att han åtminstone på riktigt haft en problematisk uppväxt. Rask har växt upp under relativt trygga förhållanden trots hans pappas missbruk. Vad man än tycker om Ulrika så har hon varit där. De barnen har inte saknat något.

Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Nu har jag sett dokumentären
Kom väl egentligen inte fram något nytt om man följt sista årets drama
Men något jag ändå reflekterar över är om hans familj hade varit så normal som hans bröder påstår är det ju ändå märkligt att både Jacke och Crippa har hamnat i drogmissbruk och destruktiva relationer
Det var nog det tramsigaste jag läst på länge.
Fullt normala familjer slås ut av att annat drar och att kompisgänget ofta har mer påverkan än föräldrarna för barn.
Citera
2025-02-13, 19:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Du verkar redan ha bestämt dig så inget kommer förändras när du ser den, du ser bara Jocke som vuxen och inte som det barn han var då och vilka känslor han upplevde.
Jag hade nog funderat själv om jag hade samma uppväxt.
Ja absolut. Jag ser Jocke som vuxen för han ÄR vuxen och det finns gränser för hur mycket man får kräva och kasta på andra.
Han ÄR vuxen, jag anser att han ska agera som vuxen.
Citera
2025-02-13, 19:11
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Nu har jag sett dokumentären
Kom väl egentligen inte fram något nytt om man följt sista årets drama
Men något jag ändå reflekterar över är om hans familj hade varit så normal som hans bröder påstår är det ju ändå märkligt att både Jacke och Crippa har hamnat i drogmissbruk och destruktiva relationer
Inte alls konstigt.
Folk med obehandlad diagnoser har större risk att hamna i missbruk.
Jocke började med droger, Jocke hängde med Chrippa, chrippa började med droger, chrippa hängde med Jacke, Jacke började med droger.
Även om bröderna inte gav varandra droger så drog de in varandra i en omgivning och umgänge där det fanns tillgång till droger.
Citera
2025-02-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja absolut. Jag ser Jocke som vuxen för han ÄR vuxen och det finns gränser för hur mycket man får kräva och kasta på andra.

Men nu handlar ju dokumentären om när han var barn och vilka saker som följt med honom i livet, det är skillnaden jag kan se en pojke som saknar sin mamma otroligt mycket och undrar varför han blir bortlämnad när alla andra fick vara kvar.
Citera
2025-02-13, 19:16
Medlem
Citat:

Problemet förvärras av att gammelmedia tillåter honom agera och känna som ett barn. Medberoende.
Citera
2025-02-13, 19:18
Medlem
Deimos01s avatar
Jocke vill älta sin barndom och hata mamman för att tjäna pengar.
Jocke vill inte gå vidare i livet, han vill må dåligt och att folk ska tycka synd om honom.
Jocke sprider om och om igen vilken hemsk, vidrig och ondskefull människa mamman är enligt jocke, sen gråter han över att mamman inte hör av sig och undrar hur han mår? Och han vill att hans mamma ska vara stolt över honom? Hör han inte själv hur sjukt det är?
Citera
2025-02-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Inte alls konstigt.
Jocke började med droger, Jocke hängde med Chrippa, chrippa började med droger, chrippa hängde med Jacke, Jacke började med droger.
Även om bröderna inte gav varandra droger så drog de in varandra i en omgivning och umgänge där det fanns tillgång till droger.

Om nu båda föräldrarna också hade ett missbruk så kan det göra att det blir samma sak för bröderna, ganska vanligt ändå.
Och diagnoser kan ställa till det rejält som du säger.
Citera
2025-02-13, 19:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Problemet förvärras av att gammelmedia tillåter honom agera och känna som ett barn. Medberoende.
Ja, det gör det, och det är inte positivt för Jocke även om han själv inte förmår att inse det.
Citera
2025-02-13, 19:30
Medlem
Citat:
Inte alls konstigt.

Jo jag håller med men att även de yngre bröderna hamnade i destruktiva liv var väl knappast Jockes fel
Tyder väl ändå på att hemmiljön inte var så harmoniskt som de säger
Senast redigerad av benstrackare 2025-02-13 kl. 19:36.
Citera
2025-02-13, 19:33
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Jocke vill älta sin barndom och hata mamman för att tjäna pengar.
Jocke vill inte gå vidare i livet, han vill må dåligt och att folk ska tycka synd om honom.
Jocke sprider om och om igen vilken hemsk, vidrig och ondskefull människa mamman är enligt jocke, sen gråter han över att mamman inte hör av sig och undrar hur han mår? Och han vill att hans mamma ska vara stolt över honom? Hör han inte själv hur sjukt det är?

Han VILL inte gå vidare. Han drivs av ett ohälsosamt hat. Som han sen projicerar på sina stackars barn. Som i tid och otid hänger ur ut.
Vidriga jävla as!
Citat:
Ja, det gör det, och det är inte positivt för Jocke även om han själv inte förmår att inse det.
Nä, det kommer bita han i röven när dom blir äldre och, precis som alla barn gör någon form av revolt mot dina föräldrar.
Citera
2025-02-13, 19:37
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Jo jag håller med men att även de yngre bröderna hamnade i ett destruktiva liv var väl knappast Jockes fel
Tyder väl ändå på att hemmiljön inte var så harmoniskt som de säger

Jocke hade ju ett destruktivt liv med massa alkohol å konstigheter , klart små bröderna blev inspirerade

Inte sett dokumentären, men alltid fått en känsla av att Jocke är en extremt dramaqueen
Som vänder å vrider på allt för få uppmärksamhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in