Citat:
Ursprungligen postat av
Slussenyao
Jag får hålla med dej en gång om det du skrev om jocke, han vill inte gå vidare utan ska älta och tycka synd om sej själv. Alla har trauma sen gör man behandling och blir okej med dom och kan gå vidare. Men inte han inte, han dog faktiskt lite nu när han malt detta i 10 år.
Och jaa jonna ser missbildad ut.
Jocke har fastnat i självmedlidande och kan inte släppa. Det gör också att han kräver botgöring från sin mamma istället för att acceptera att hon har sin bild och han kan inte kräva att hon adopterar hans.
Han vill inte ha en ursäkt, han vill ha total underkastelse, och det kommer han aldrig att få så länge hon har någon som helst självbevarelsedrift.
Citat:
Ursprungligen postat av
Crabby88
Det är samma anledning som den värdelösa baronen. Dom VILL inte gå vidare. Helt plötsligt så kan dom inte klaga och gnälla på någon annan.
Precis Som jag skrev för någon dag sen.
Han vet inte vad dom ska lägga sin energi på om, förutom sin mamma och sin duma och elaka bror.
Precis som rask.
Ja, likheten är slående. Samtidigt får man ge Jocke att han åtminstone på riktigt haft en problematisk uppväxt. Rask har växt upp under relativt trygga förhållanden trots hans pappas missbruk. Vad man än tycker om Ulrika så har hon varit där. De barnen har inte saknat något.
Citat:
Ursprungligen postat av
benstrackare
Nu har jag sett dokumentären
Kom väl egentligen inte fram något nytt om man följt sista årets drama
Men något jag ändå reflekterar över är om hans familj hade varit så normal som hans bröder påstår är det ju ändå märkligt att både Jacke och Crippa har hamnat i drogmissbruk och destruktiva relationer
Det var nog det tramsigaste jag läst på länge.
Fullt normala familjer slås ut av att annat drar och att kompisgänget ofta har mer påverkan än föräldrarna för barn.