2025-02-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Problemet är nog snarare vad de fått ta del av, vad som valts ut, vem och hur det får tolkats, varför .. och det stora problemet är "vad är syftet" mer än att smutskasta hans mamma.
Du som maniskt slickar r*v på missfostret Chrippa ( du kan omöjligt ha ett arbete då du tycks posta i dessa trådar dygnet runt ), även om ditt uppenbara hat mot Joakim förblindad dig: kan du inte försöka bortse från att dokumentären handlar om just Joakim och se den för vad den är, en dokumentär om ett barn som fallit fullständigt igenom både föräldrarnas och samhällets skyddsnät? Personligen har jag inget intresse av familjen per se, har aldrig sett nån film eller följer på some. Är inte direkt i målgruppen för det. Men jag ser ju här ett djupt skadat och traumatiserat barn. Barn som barn! Tänker att mamman nog hade problem med sig själv och därför gav upp honom. Om vi tittar på de 2 bröderna och deras liv och leverna kan vi ju konstatera att oavsett mamman så måste dessa 2 fått en kass genpool från sin far då dessa, trots mammans närvaro, misslyckas totalt i livet. Joakim är ett typiskt maskrosbarn som trots sin usla start i livet lyckats att ta sig upp och vidare. Det är fan inte lätt.
Citera
2025-02-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Du som maniskt slickar r*v på missfostret Chrippa ( du kan omöjligt ha ett arbete då du tycks posta i dessa trådar dygnet runt ), även om ditt uppenbara hat mot Joakim förblindad dig: kan du inte försöka bortse från att dokumentären handlar om just Joakim och se den för vad den är, en dokumentär om ett barn som fallit fullständigt igenom både föräldrarnas och samhällets skyddsnät? Personligen har jag inget intresse av familjen per se, har aldrig sett nån film eller följer på some. Är inte direkt i målgruppen för det. Men jag ser ju här ett djupt skadat och traumatiserat barn. Barn som barn! Tänker att mamman nog hade problem med sig själv och därför gav upp honom. Om vi tittar på de 2 bröderna och deras liv och leverna kan vi ju konstatera att oavsett mamman så måste dessa 2 fått en kass genpool från sin far då dessa, trots mammans närvaro, misslyckas totalt i livet. Joakim är ett typiskt maskrosbarn som trots sin usla start i livet lyckats att ta sig upp och vidare. Det är fan inte lätt.

På vilket sätt har Jacke misslyckats i livet? Han har genomgått ett drogmissbruk som han verkar tagit sig ur och verkar ha en stabil och trygg tillvaro tillsammans med sambo. Sund verkar han dessutom vara
Citera
2025-02-13, 17:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Det är ju upp till var och en vad man vill se på men det kan ju vara bra att se på något först innan man kritiserar.
Som många skriver det handlar inte om att kasta all skit på mamman.
Jo, både poddar, intervjuer och skriverier har kastat skit på mamman och det har ganska klart varit huvudsyftet.

Jag kommer att se dokumentären, men givet den förhistoria som finns har jag bias och det ska nog mycket till för att dokumentären ska överskugga det han visat under åtta års tid.
Citera
2025-02-13, 17:32
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Jo, både poddar, intervjuer och skriverier har kastat skit på mamman och det har ganska klart varit huvudsyftet.

Jag kommer att se dokumentären, men givet den förhistoria som finns har jag bias och det ska nog mycket till för att dokumentären ska överskugga det han visat under åtta års tid.

Jag har precis kommit hem, lagsr lite käk. Ska öppna en flaska rött och har börjat titta på hand dokumentär.

Det som sår mig redan innan första reklamavbrotter, är att han är så genuint falsk.
Som T.ex när Chrippa ringer och säger han är stressad då säger jockibooooi ( så som Olof K säger de) Ja, om du är stressad så är det inget emot vad jag är. Offerkoftan på direkt.
Sen när Chripoa säger att han älskar dom, så svara jockibooooi ( så som Olof K säger det)

Kan inte i min vidöaste fantasi, förstå att med alla dom miljoner han har. Att han inte lagt pengar på en trauma behandling.
Han är endast ute efter att förstöra för alla. Jävla idiot
Citera
2025-02-13, 17:36
Avstängd
Crabby88s avatar
Sen slår de mig att jonna är direkt ful så in i helvete. Dra åt helvete vilket jefla skabb. Fula tänder, och bröst som en vitryska plastikkirurg gjort på fyllan.

Och ja, jockibooooi ( så som Olof K säger det)... Det e ta mig fan ingen skönhet han heller. Ofantligt ful.
Citera
2025-02-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Inget behov av smutskastning, verkligheten överträffar dikten. Sk mamman klarar av att göra sin egen självbild genom sin existens. Där finns nog mer att få fram som är neg, men Jocke är snäll som kallar personen mamma och inte för fram mer. Synd att han blivit så känslomässigt handikappad och inte klippt med fam Berg helt, det borde han gjort för läääääääääänge sedan.

Han har ju smutskasta sin morsa i 10 tal videos och även bok. Detta är riktigt sjukligt beteende, och ni följare hejar på. Fräscht
Citera
2025-02-13, 17:43
Medlem
Slussenyaos avatar
Citat:
Jag tror att han lever på sin självömkan och att det blivit hans identitet. Han söker inte hjälp att hantera han vill ha bekräftelse för sin uppfattning/känsla. Då är det svårt att gå vidare, men det ligger hos honom och inte hos hans mamma.

Jag vet faktiskt ingen som jag hatar.
Jag föraktar och hatar vissa beteenden och handlingar, men ingen människa som helhet.

När du säger att jag "tillför ingenting" - exakt vad är det du tycker du tillför då?

Kan du nu återgå till trådens ämne? Det är INTE vad du tycker om mig, eller vad jag tycker om dig.
Ok?
Jag får hålla med dej en gång om det du skrev om jocke, han vill inte gå vidare utan ska älta och tycka synd om sej själv. Alla har trauma sen gör man behandling och blir okej med dom och kan gå vidare. Men inte han inte, han dog faktiskt lite nu när han malt detta i 10 år.

Och jaa jonna ser missbildad ut.
Citera
2025-02-13, 17:44
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Jag tror att han lever på sin självömkan och att det blivit hans identitet. Han söker inte hjälp att hantera han vill ha bekräftelse för sin uppfattning/känsla. Då är det svårt att gå vidare, men det ligger hos honom och inte hos hans mamma.

Det är samma anledning som den värdelösa baronen. Dom VILL inte gå vidare. Helt plötsligt så kan dom inte klaga och gnälla på någon annan.
Precis Som jag skrev för någon dag sen.

Han vet inte vad dom ska lägga sin energi på om, förutom sin mamma och sin duma och elaka bror.

Precis som rask.
Citera
2025-02-13, 18:20
Medlem
Nu har jag sett dokumentären
Kom väl egentligen inte fram något nytt om man följt sista årets drama
Men något jag ändå reflekterar över är om hans familj hade varit så normal som hans bröder påstår är det ju ändå märkligt att både Jacke och Crippa har hamnat i drogmissbruk och destruktiva relationer
Citera
2025-02-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Han har ju smutskasta sin morsa i 10 tal videos och även bok. Detta är riktigt sjukligt beteende, och ni följare hejar på. Fräscht

Jag äger inte särskilt djup kunskap om Jockibois "karriär" men undrar: har han någon utbildning? Har han någon yrkeskunskap? Har han någonsin haft ett riktigt jobb?

Eller är det detta hela hans liv gått ut på - att det är synd om honom och därför måste han vara TV-kändis?

Hans duperade och medberoende fanatiska följare höjer upp honom i alla lägen. Ett klassiskt exempel på medberoende. Gjort sig en karriär på att det är mest synd om honom.

Någon skrev maskrosbarn. Vafan det finns många som haft det värre än Jockiboi - och även lyckats bättre än honom socialt och ekonomiskt - men man ser inte dessa älta detaljer ur barndomen eller
desperat försöka svartmåla sina föräldrar för sin egna ekonomiska vinning.
Citera
2025-02-13, 18:46
Medlem
Citat:

Du verkar redan ha bestämt dig så inget kommer förändras när du ser den, du ser bara Jocke som vuxen och inte som det barn han var då och vilka känslor han upplevde.
Jag hade nog funderat själv om jag hade samma uppväxt.
Citera
2025-02-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy

Du har rätt i att alla 3 bröder har haft problem med missbruk, Jacke & Jocke vittnar om att det fanns missbruk hos föräldrarna också.
Jag kan ändå förstå att Jocke funderar mycket på varför man inte ville ha honom men dom andra 3 barnen gick bra, hoppas han nu kan gå vidare från detta och bara se den fina familj han har nu samt Jacke som ändå vill ha kontakt med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in