2025-02-13, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Allt som inte är i ditt narrativ är sidodiskussioner, Dumpen involverar allt från självmord till förstörda barn och familjer, men detta är enbart gäddornas fel enligt dig. Du vill bara diskutera gäddor, håll dig då till andra tråden.

I en Ferarri vill man köra fort, den som inte har tillgång till Ferarri kör förmodligen inte för fort. Ska dessa dömas ändå?

Nej en sido diskussion är när du påstår att jag har skrivit att det gäller alla män.
Vilket jag aldrig har skrivit.
Ska jag börja att hitta på saker som du aldrig har skrivit i mina svar till dig?
Citera
2025-02-13, 17:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nej en sido diskussion är när du påstår att jag har skrivit att det gäller alla män.
Vilket jag aldrig har skrivit.
Ska jag börja att hitta på saker som du aldrig har skrivit i mina svar till dig?
Du utrycker genom dina kommentarer att alla män som kan falla, för en vuxen och sedan inte kan stoppa när "hokus pokus" är underårig.

Nej det gäller inte alla män, för Dumpen har inte kapacitet att nå alla män.

(Brukar kallas att läsa mellan raderna, du vet inte själv vad du skriver (mellan raderna)).
Citera
2025-02-13, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du utrycker genom dina kommentarer att alla män som kan falla, för en vuxen och sedan inte kan stoppa när "hokus pokus" är underårig.

Nej det gäller inte alla män, för Dumpen har inte kapacitet att nå alla män.

(Brukar kallas att läsa mellan raderna, du vet inte själv vad du skriver (mellan raderna)).
Det har jag heller aldrig påstått!
Jag tror att det är ytterst få som har den läggning, jag tror även att det är få som beter sig illa mot de som är äldre men ändå för unga
Citera
2025-02-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Färre brott anmälda = Dumpen säger "kolla, det funkar"
Fler brott anmälda = Dumpen säger "kolla, vi gör så fler vågar anmäla"
Ingen ändring = Dumpen säger "kolla, vi måste jobba mer".

Det här är en klockren analys av Dumpens framfart och tål att upprepas. Bara några rader så har man Dumpen i ett nötskal. Jag hade också varit skitförbannad om jag varit våra vänner men det blir för mycket show och underhållning när dom får fria händer.
Helt obegripligt att man i Sverige får agera på det här sättet bara för att man roffat åt sig ett utgivarbevis. Iofs är Dumpen på god väg att fucka upp hela mediefriheten enligt tidigare Medieombudsmannen.
Dumpenfolket skaffar sig nya ovänner dagligen men dom tuffar på därute på vägarna och det måste man ge dom cred för.

Ekonomin verkar vara ett problem just nu och den bör man ha lite koll på när dessa typer är inblandade. Nån som har en aning om varför tanterna i Facebookgruppen slutat swisha?

Dogge skickade en mille som rök ju direkt men han flaggade för att det kommer mer stålar till "verksamheten". Det är guldläge för Dumpen att slita av Dogge enorma pengar nu och betala Kronofogden.
Citera
2025-02-13, 19:08
Medlem
Megadolmes avatar
Exakt vad vill Dumpen uppnå för lagändringar?

Är det att förbjuda folk att chatta eller ta kontakt med minderåriga i sexuellt syfte? Sen menar dom att polisen ska sitta o provocera fram sådana brott, likt Dumpen gör nu? Det kommer bli svårt ang. reglerna om brottsprovokation... Men det hjälper nog att bara förbjuda det ändå, så folk blir medvetna om det, alltså utan att behöva några brottsprovocerande poliser. Så att ingen åtminstone ska tro att han känner sig säker i sitt fluktande efter barn.
Citera
2025-02-13, 20:11
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme

Är det att förbjuda folk att chatta eller ta kontakt med minderåriga i sexuellt syfte? Sen menar dom att polisen ska sitta o provocera fram sådana brott, likt Dumpen gör nu? Det kommer bli svårt ang. reglerna om brottsprovokation... Men det hjälper nog att bara förbjuda det ändå, så folk blir medvetna om det, alltså utan att behöva några brottsprovocerande poliser. Så att ingen åtminstone ska tro att han känner sig säker i sitt fluktande efter barn.

Den stående punkten i lagändringsväg som det har förts mest liv om från Dumpens sida är att det ska bli kriminaliserat att ta sexsyftande kontakt med någon som man tror är ett barn, även om det i själva verket är en myndig person i andra änden. Idag krävs ett verkligt barn för straffbarhet. Därmed skulle i princip det gäddorna gör idag regelmässigt vara brottsligt.

Brottsprovokation kommer vid en sådan "lex Dumpen" att bli en stötesten för fiskande poliser. De kommer att behöva genomföra en grannlaga balansakt för att inte träda över linjen till otillåten provokation.
Citera
2025-02-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Du pratar om bananer när andra pratar om gurka. Det är ingen som påstått att majoriteten av förövare inte skulle vara närstående och Dumpen lyfter även den sortens övergrepp men det är som sagt magnituden av vuxna som söker barn online som Dumpen uppmärksammat oss på. Det och andra övergrepp som begåtts av närstående och hur övergrepp påverkar barn (oavsett relation till förövaren). Det är väldigt mycket rundgång här nu.
L

Länk till inlägg där jag jublar över självmord, din ljugare. Och håll dig till ämnet. Jag är svårt OT i den här tråden.

Finns det bara ett enda sätt att uppmärksamma ett problem och varför fokuserar man inte på grooming ?
Utan uthängningar skulle du gå miste om dina vidriga sammanfattningar i sadisttråden.
Det är där skon klämmer och allt annat du skriver är ren bullshit.
Citera
2025-02-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme

Killgissar lite nu men efter att ha lyssnat på prutt-Sara i flera år så får man känslan av att Polisen skall börja runka upp gubbar ala Dumpen style och sen slänga in gubbarna i finkan. Ok nånstans kanske det ligger något i det och Sara har talat sig varm om Englands lagstiftning och det blev god eftersmak efter den lilla resan dit på andras bekostnad men nån lagändring eller Sveriges nya kommande riksuttryck "Lex Sara" har vi inte sett röken av.

Den här damen ger sig inte och det respekterar jag 100%, egentligen hade Sara önskat Floridas lagstiftning med skyltar och skit på tomten för dömda men då Sara inte får sätta sin fot i USA pga tidigare 35+ domar så får Sveriges barn i bästa fall nöja sig med lite hårdare brittisk lagstifttning som ger eko i marginalen. Mellanmjölk blev röd mjölk, tack Sara!
Citera
2025-02-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Den stående punkten i lagändringsväg som det har förts mest liv om från Dumpens sida är att det ska bli kriminaliserat att ta sexsyftande kontakt med någon som man tror är ett barn, även om det i själva verket är en myndig person i andra änden. Idag krävs ett verkligt barn för straffbarhet. Därmed skulle i princip det gäddorna gör idag regelmässigt vara brottsligt.

Brottsprovokation kommer vid en sådan "lex Dumpen" att bli en stötesten för fiskande poliser. De kommer att behöva genomföra en grannlaga balansakt för att inte träda över linjen till otillåten provokation.

I de flesta fall är den enda "brottsprovokationen" att fiskaren har ett konto på ett visst forum och ljuger om sin ålder. Detta får polisen redan idag göra vid bevisprovokation. Första sexsnacket kommer så gott som alltid från gäddan och motsvarar i sig brottet sexuellt ofredande mot barn. Eftersom en neutral chattkonversation från fiskarens sida knappast kan räknas som brottsprovokation så har fiskaren egentligen inte på något sätt skapat ett brott, däremot kan man argumentera för att gäddan uppsåtligen försöker begå ett brott (eftersom hen tror att hen chattar med en minderårig). Ungefär som förberedelse för terrorbrott, uppsåtet finns men specifika brottsoffer på individnivå är inte ett rekvisit (däremot en grupp, här jämförbart med gruppen barn). Så långt in i chatten är alltså inslaget av brottsprovokation mycket litet och bör kunna accepteras inom EU-rätten.
Citera
2025-02-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
I de flesta fall är den enda "brottsprovokationen" att fiskaren har ett konto på ett visst forum och ljuger om sin ålder. Detta får polisen redan idag göra vid bevisprovokation. Första sexsnacket kommer så gott som alltid från gäddan och motsvarar i sig brottet sexuellt ofredande mot barn. Eftersom en neutral chattkonversation från fiskarens sida knappast kan räknas som brottsprovokation så har fiskaren egentligen inte på något sätt skapat ett brott, däremot kan man argumentera för att gäddan uppsåtligen försöker begå ett brott (eftersom hen tror att hen chattar med en minderårig). Ungefär som förberedelse för terrorbrott, uppsåtet finns men specifika brottsoffer på individnivå är inte ett rekvisit (däremot en grupp, här jämförbart med gruppen barn). Så långt in i chatten är alltså inslaget av brottsprovokation mycket litet och bör kunna accepteras inom EU-rätten.

Nja reggar man ett konto typ Felicia14årkåt som jag skrev igår så kan det locka till sig runkgubbar, helt orimligt att inte kunna ta in det.

Dumpen går på offensiven och tar fram det värsta hos människor. Lasse 63 sitter där uttråkad i radhuset och sexlivet suger, frugan blir bara fetare och han vill bara ha spänning och han kanske börjar se sig om och spanar in nån snygg 25-åring. Han drömmer sig tillbaka till ungdomen när han var kung i baren och då dyker kåta Felicia 14 år aka Dumpen upp som inte gör något annat än tjatar på honom att ta hennes oskuld.
Det är ju nånting som blivit fel här. Dumpens flicka tar givetvis inte ett nej utan tjatar deluxe och kan förflytta sig vart som helst i Sverige för att Lasse ska gå loss på henne, är det rimligt?

Är Lasse verkligen pedofil? Jag är lite tveksam.

Det är så bisarrt att man häpnar men lite roligt också.
Citera
2025-02-14, 03:17
Avslutad
Jag förstår inte varför män klagar över att bli oskyldigt uthängda. Jag skulle inte brytt mig om Dumpen la ut mig av misstag, med tanke på hur många barn de räddar.
Citera
2025-02-14, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Du och frolic är ute på samma jävla grumliga vatten. Ingen vettig människa påstår att det finns några som helst jävla förmildrande omständigheter bara för att Dumpen är ute och och ”jobbar”. Samma sak gäller de missanpassade, trasiga typerna som driver dumpen, dom är fan inte ursäktade bara för dom inte lyckats plåstra om sina trauman.

Gäddor och Dumpen är samhällets mörka sida med jävligt smutsiga incitament och de jävlar som försvarar dessa grisar borde själva sätta sig hos den legitimerade psykoterapeutenstolen.

Har inget emot aktivism, men det var längesedan Dumpen kunde kalla sig det. Förmodligen långt innan de blev ett AB och lierade sig med Impulskollen.

Jag ge dig absolut rätt. Det finns inget att försvara. Men du pratar även om dumpens beteende. De flesta pratar bara om fjuttisarnas beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in