2025-02-13, 18:17
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
RA är inte den enda i Sverige som heter Richard som säljer ett vapenskåp. Lägg sedan till att bilen uppenbarligen är skriven på en annan Richard, så oddsen att han ska ha en släkting som råkar ha samma förnamn, men samtidigt annat efternamn (som jag antar är varken Andersson eller Simon?) är nog minimala.

Jag tror människor är desperata att hitta något liv från Richard på internet att man rycker efter halmstrån vid det här laget...

Lades dessutom upp 2025-02-05 och då var RA redan död så vi kan nog släppa det spåret
Citera
2025-02-13, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ok, men frågan är varför han inte bara slängde skåpet i grovsoprummet, utan gjorde sig omaket att annonsera och ringa och snacka med folk?
killen var fucked up och out of place to the max. Fan vet hur en sån fonkar. Men och andra sidan kan jag tro att det inte är det första pangandet med tanke på hur splittrat samhället är.
Senast redigerad av Rouen 2025-02-13 kl. 18:25.
Citera
2025-02-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
Det är vad jag tror med, han låste ha känt en enorm press, när han inte fick ekonomiskt bistånd så var det droppen av skam och överlevnad.

Lite dum i huvudet var han ju isåfall. Som någon skrev så hade han bara behövt knalla till vårdcentralen eller ringa Psykiatrin, så hade han blivit sjukskriven och då fått sitt bidrag. Totalt onödigt att istället mörda 10 personer och ta sitt liv. Överreaktion de Luxe
Citera
2025-02-13, 18:22
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ok, men frågan är varför han inte bara slängde skåpet i grovsoprummet, utan gjorde sig omaket att annonsera och ringa och snacka med folk?
Skåpet har ett ekonomiskt värde. Sen tror jag inte man får slänga vapenskåp i grovsoprum utan det får man forsla bort till återvinningscentralen där det sorteras som metall.
Citera
2025-02-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag tror att motivet inte handlade om en specifik grupp människor, utan om platsen där de råkade befinna sig (skolan) – en plats som i Rickards huvud blev synonym med "samhället".

En del verkar koppla bidrag starkt till vänstern
Vänstern kopplar många sen till invandring, myndigheter, vård och skola osv...

När sen "vänstern"= socialen stoppar bidrag.
Så upplever han kanske en sammansvärjning. Samhället går emot honom
Efter det blir nästan alla tänkbara måltavlor. Om de verkar ha åsikter åt vänster
Kan verka väldigt långsökt. Men inte en omöjlig spekulation
Citera
2025-02-13, 18:24
Avslutad
Citat:
Lite dum i huvudet var han ju isåfall. Som någon skrev så hade han bara behövt knalla till vårdcentralen eller ringa Psykiatrin, så hade han blivit sjukskriven och då fått sitt bidrag. Totalt onödigt att istället mörda 10 personer och ta sitt liv. Överreaktion de Luxe
Måste säga emot där faktiskt. Psyket får enorm kritik om man läser trådarna på flashback. Det är något med tidens gång och överbetalda empatilösa fittor som jag uppfattat det som för att vara brutalärlig. Det känns som det.

En RA kanske 20-30 år sedan eller något hade inte pangat på. Det hände aldrig på den tiden.
Citera
2025-02-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Måste säga emot där faktiskt. Psyket får enorm kritik om man läser trådarna på flashback. Det är något med tidens gång och överbetalda empatilösa fittor som jag uppfattat det som för att vara brutalärlig. Det känns som det.

En RA kanske 20-30 år sedan eller något hade inte pangat på. Det hände aldrig på den tiden.

Psykiatrin må vara dålig på själva vården, men självfallet sjukskriver man om man exempelvis säger att man är suicidal, eller att man drömmer om att mörda folk. Har man dessutom två diagnoser så är det ännu lättare.
Citera
2025-02-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
En del verkar koppla bidrag starkt till vänstern
Vänstern kopplar många sen till invandring, myndigheter, vård och skola osv...

När sen "vänstern"= socialen stoppar bidrag.
Så upplever han kanske en sammansvärjning. Samhället går emot honom
Efter det blir nästan alla tänkbara måltavlor. Om de verkar ha åsikter åt vänster
Kan verka väldigt långsökt. Men inte en omöjlig spekulation

Vissa I tråden verkar tro att GM var i desperat behov av bidraget och att ett avslag innebar ekonomisk katastrof. Det tror inte jag. En person som sponsrats med hundratusentals kronor till årliga resor, har givetvis möjlighet att få några tusenlappar till hyran också, utan jag är mer inne på din linje om att han drabbades av ologisk paranoia.
Citera
2025-02-13, 18:33
Avslutad
Citat:
Psykiatrin må vara dålig på själva vården, men självfallet sjukskriver man om man exempelvis säger att man är suicidal, eller att man drömmer om att mörda folk. Har man dessutom två diagnoser så är det ännu lättare.
Självfallet hade "samhället" tagit hand om RA innan han spårade ur, om viljan eller IQ funnits där. Det jag påpekar är allmän degig ignorans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Dom gjorde jobbet.
Reaktioner kommer efteråt. Fullt normalt.

Nej dom gjorde inte jobbet.... GM tog livet av sig det var inte dom som löste det.. han hittades sedan efter en timme vilket är helt galet.
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Det är givetvis inte Rickards Blocket annonser. Det skulle kunna vara denna annons som är raderad.
Lyckas tyvärr inte få fram en cache lagrad version så ser inte anv.namn el. datum.

Hämtas i centrala Örebro. Plats för 5 vapen
Citera
2025-02-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Skåpet har ett ekonomiskt värde. Sen tror jag inte man får slänga vapenskåp i grovsoprum utan det får man forsla bort till återvinningscentralen där det sorteras som metall.

Skåpets ekonomiska värde spelar ju dock ingen roll om man beslutat sig för självmord, man behöver inga pengar som död. Tycker det är konstigt att om man är extremt asocial så väljer man att prata med Blocketspekulanter, istället för att skänka bort det, han hade ju t.om ringt upp någon när skåpet redan var sålt. Otippat att han betedde sig så tycker jag utan att ha mågon teori om vad det betyder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in