2025-02-13, 10:46
Medlem
micro113s avatar
fp
Citera
2025-02-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Jag har inte sett den, men han var inte ett övergivet barn då kanske som titeln påvisar? Klick bite och böcker och gnäll i 20 års tid då oavsett att han egentligen inte var övergiven och hade det bra.

Han förklarar ju tydligt att han känt sig övergiven, anledningen till att man såg att fina stunder hos fosterfamiljen var för att dom hade filmat mycket från den tiden, Jocke mindes inte detta, han har blockerat många minnen, inte så konstigt enligt psykologen.
Fostermamman beskrev också hur hon försökte få mamman att delta i jockes liv men hon dök aldrig upp på tillställningar osv.
Citera
2025-02-13, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag tycker första avsnittet av dokumentären var väldigt bra, fosterföräldrarna var himla gulliga och det märks att dom bryr sig om honom både som liten & stor.
Det blir ganska tydligt nu att soc journalerna inte är påhittade som många har sagt.

Så de begär ut soc paprena med fullmakt? Jag har bara sagt att journalerna kan vara manipulerade för att få Jocke att framstå ännu mer som ett offer.
Därför hoppas jag hade de beställs ut pånytt.
Citera
2025-02-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Så de begär ut soc paprena med fullmakt? Jag har bara sagt att journalerna kan vara manipulerade för att få Jocke att framstå ännu mer som ett offer.
Därför hoppas jag hade de beställs ut pånytt.

Man ser tydligt att det inte är några falska egenskrivna papper.
Citera
2025-02-13, 11:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Man ser tydligt att det inte är några falska egenskrivna papper.
Hur ser du det?
Poängen med manipulerade papper brukar väl vara att det inte uppenbart syns. Rätt bortkastat annars.
Citera
2025-02-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur ser du det?
Poängen med manipulerade papper brukar väl vara att det inte uppenbart syns. Rätt bortkastat annars.

Pausar jag och när det läses upp från papperna så ser man datum, tid och vilken myndighet.
Tycker det blir löjligt när man ska hävda att dom är falska, och nu var detta bara första avsnittet.
Citera
2025-02-13, 11:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Pausar jag och när det läses upp från papperna så ser man datum, tid och vilken myndighet.
Tycker det blir löjligt när man ska hävda att dom är falska, och nu var detta bara första avsnittet.
Så du förstår inte att om man vill manipulera ett dokument så tar man hänsyn till sådan saker som syns på sidan?

Jag har inte hävdat att de är falska - jag hävdar att du inte kan se skillnaden genom att titta på en film.
Citera
2025-02-13, 12:03
Medlem
Har nu sett två avsnitt av dokumenten och tycker nog att den snarare stödjer det hans mamma och hans syskon berättat. Fosterföräldrarna berättar ju samma sak och även psykologen är inne på samma linje. Ilskan borde ju riktas mot samhället som inte lyckades ge barn med hans diagnoser rätt stöd…
Senast redigerad av ninejj 2025-02-13 kl. 12:50.
Citera
2025-02-13, 12:24
Medlem
Sett alla 3 avsnitt nu.

Problemet är inte mamman.
Problemet är samhället och bristen på kunskap med barn som har svårigheter.

Svartsjuk, aggressiv mot andra barn.
De är en tydlig tråd han var de mot sina syskon & han var även de mot forsterhemmets egna dotter därav de valde säga upp platsen.

Det är som psykologen säger för att klara av att vara mamma eller pappa till ett barn med svårigheter så måste man va super!

Nu var inte jockes mamma de hon hade fler barn, hon blev deprimerad.

Jag kan förstå hennes situation.
Även hans pappa som Jocke visar ilska för än i dag, pappan fick ej ha Jocke han hade inte vårdnaden.

Samtidigt ser man ju att Jocke är hos pappan en del senare i ungomden.

Jag tror Jocke måste förstå att han inte kan skylla på alla runt sig,
Han måste inse att samhället ej var bra på såna barn på 90 talet.
Citera
2025-02-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så du förstår inte att om man vill manipulera ett dokument så tar man hänsyn till sådan saker som syns på sidan?

Jag har inte hävdat att de är falska - jag hävdar att du inte kan se skillnaden genom att titta på en film.

Må så vara men jag tror fortfarande inte att dom är falska.
Citera
2025-02-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenuno
Sett alla 3 avsnitt nu.

Problemet är inte mamman.
Problemet är samhället och bristen på kunskap med barn som har svårigheter.

Svartsjuk, aggressiv mot andra barn.
De är en tydlig tråd han var de mot sina syskon & han var även de mot forsterhemmets egna dotter därav de valde säga upp platsen.

Det är som psykologen säger för att klara av att vara mamma eller pappa till ett barn med svårigheter så måste man va super!

Nu var inte jockes mamma de hon hade fler barn, hon blev deprimerad.

Jag kan förstå hennes situation.
Även hans pappa som Jocke visar ilska för än i dag, pappan fick ej ha Jocke han hade inte vårdnaden.

Samtidigt ser man ju att Jocke är hos pappan en del senare i ungomden.

Jag tror Jocke måste förstå att han inte kan skylla på alla runt sig,
Han måste inse att samhället ej var bra på såna barn på 90 talet.

Vad jag förstår så är ju syftet även att visa på hur man jobbade med barn och vuxna som inte mår bra på just på 90 talet.
Nu har jag bara sett 1 avsnitt.

Många barn som inte mår bra har ju en tendens till att bli utåtagerande.
Citera
2025-02-13, 13:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Må så vara men jag tror fortfarande inte att dom är falska.
Det köper jag absolut. Det jag vände mig emot var att du var så tvärsäker. Att man tror och väljer att lita på är något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in