Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
För SD är min uppfattning att detta är en värre kris än någonsin något "avslöjande" kommet från politiska motståndare.
Som jag har sagt tidigare här på forumet: Detta är inte bara en kris, utan en möjlighet. Om man bara ser till att sparka Åkessongänget, så kan man gå stärkta ur detta. Stärkta vad gäller organisationens integritet*, stärkta vad gäller nuvarande medlemmars och väljares tilltro till partiet, och även stärkta så till vida att partiet kommer locka till sig nya väljare från i princip hela högern och centern. Moderater framförallt borde flocka till SD när de ser att SD står upp för deras ståndpunkt bättre än vad deras eget parti gör. På samma sätt som SD stod upp för deras ståndpunkt i frågan om könstillhörighetslagen mm.
Så (som jag också skrivit till ett antal riksdagsledamöter i SD) tycker jag att alla representanter på Landsdagarna bör snacka sig samman och avsätta Åkesson. Visst, nästa val är med största sannolikhet kört. Men SD har inte fått ut något av värde från sitt samarbete med nuvarande regeringen heller, och jag tror de flesta fattar vid det här laget att det politiska landskapet består av SD på ena sidan, och sju nyanser av samma skit på andra. Det viktiga här är att SD kör sitt eget race och växer, inte att man säljer både sakfrågor och väljarstöd i utbyte mot fuck-all.
Bollen ligger i Åkessons hörna nu. Det är upp till honom hur mycket han tänker låta sitt ego skada partiet.
*Alltså att det är mer sammanhållet och målintriktat osv. Inte "integritet" i någon etisk bemärkelse.