2018-06-17, 22:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Sammanfogat några trådar.

/Mod
Citera
2019-08-04, 05:15
Avslutad
"Dags för en TT".
Citera
2019-08-04, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
"Dags för en TT".

"Bestiga tronen"

Vet inte varför jag citerade, det gick av bara farten.
Citera
2025-02-13, 04:53
Medlem
Vad säger ni när ni ska gå på toaletten?

Jag ska gå på toaletten.

Jag ämnar bajsa...

Jag måste skita.

Jag behöver kissa.

Jag ska pissa...

Jag ska kasta vatten.

Jag måste urinera.

Jag behöver slå en sjua.

Jag ska gå och fräscha upp mig lite...

Eller något helt annat? Det beror ju såklart på situationen också. Att säga "nu måste jag gå och skita" är kanske i alla situationer inte helt lämpligt. I mer informellt sällskap går det dock bättre...

Vad säger ni när utlopp för dessa kroppsliga behov nödgas?
Citera
2025-02-13, 04:59
Medlem
Det beror på vem jag pratar med såklart. På jobbet eller i andra offentliga sammanhang går jag ofta och "pudrar näsan". Är jag hemma hos mina gamla föräldrar kan jag "gå på tryckeriet", "lägga kabel" eller "strypa en neger" (mest för att farsan tycker det är kul).

"Uppsöka faciliteterna" är annars bra att använda
Citera
2025-02-13, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det beror på vem jag pratar med såklart. På jobbet eller i andra offentliga sammanhang går jag ofta och "pudrar näsan". Är jag hemma hos mina gamla föräldrar kan jag "gå på tryckeriet", "lägga kabel" eller "strypa en neger" (mest för att farsan tycker det är kul).

Ok, "pudra näsan". En klassiker men passar inte direkt för en man...

"Naturen kallar" är en variant men kan kanske missförstås...

Helt enkelt "måste gå på toa" eller den skånska varianten "på dass" borde inte anses för grovt för något sällskap.

Lite lustigt förresten det inte finns en riktigt "mild" variant för män. Antar att kvinnor är lite känsligare eller att det anses känsligare för kvinnor... Plus att det finns inte lika mycket män traditionellt kan göra på en toa.
Citera
2025-02-13, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird

"Naturen kallar" är en variant men kan kanske missförstås...

Helt enkelt "måste gå på toa" eller den skånska varianten "på dass" borde inte anses för grovt för något sällskap.

Lite lustigt förresten det inte finns en riktigt "mild" variant för män. Antar att kvinnor är lite känsligare eller att det anses känsligare för kvinnor... Plus att det finns inte lika mycket män traditionellt kan göra på en toa.
Ja, gå på dass funkar nästan alltid! Man kan "slå en drill" i och för sig, den är rätt oskyldig.
Citera
2025-02-13, 05:13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Den tycker jag är jättekul, när det inte passar sig att säga: -Nä nu måste jag gå och skita.
Använder den ofta, och jag snortar inte..
Nog de två jag använder mest.

Eller så gör man som en bekant. Bara går iväg. 40 minuter senare kommer han tillbaka med ett stort leende. Man säger: -Trodde du gått hem, var har du varit?
-Nää jag bara gick och bajsade. Blir svaret.
Citera
2025-02-13, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, gå på dass funkar nästan alltid! Man kan "slå en drill" i och för sig, den är rätt oskyldig.

Är du från Malmö eller annanstans i Skåne? Säger man verkligen "gå på dass i övriga Sverige?

Slå en drill. Visst det kan en man också använda eller det passar egentligen män bättre än kvinnor...

En sak i åtminstone Malmö eller övriga Skåne, är att "jag ska gå och bajsa" låter värre än "jag ska gå och skita". Det ena lite äckligt, det andra mer normalt... Har ingen aning om det är så i övriga Sverige...
Citera
2025-02-13, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Den tycker jag är jättekul, när det inte passar sig att säga: -Nä nu måste jag gå och skita.
Använder den ofta, och jag snortar inte..
Nog de två jag använder mest.

Eller så gör man som en bekant. Bara går iväg. 40 minuter senare kommer han tillbaka med ett stort leende. Man säger: -Trodde du gått hem, var har du varit?
-Nää jag bara gick och bajsade. Blir svaret.

"Pudra näsan" kan man som man säga men då blir det mest som ett skämt. Det är ju inget en man bör säga på t.ex. jobb om han inte vill dra särskild uppmärksamhet till vad han ska göra eller att folk ska fnittra efter han gått...
Citera
2025-02-13, 05:20
Medlem
Citat:
Är du från Malmö eller annanstans i Skåne? Säger man verkligen "gå på dass i övriga Sverige?

Slå en drill. Visst det kan en man också använda eller det passar egentligen män bättre än kvinnor...

En sak i åtminstone Malmö eller övriga Skåne, är att "jag ska gå och bajsa" låter värre än "jag ska gå och skita". Det ena lite äckligt, det andra mer normalt... Har ingen aning om det är så i övriga Sverige...
Västkusten, men farsan är ursprungligen från Blekinge så man har väl fått med sig en del språk därifrån

Ja, "bajsa" låter kletigt och är nog mest barn som använder. "Bajja" eller "skita" är nog vanligare.

"Möga" har jag också hört
Citera
2025-02-13, 05:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
"Pudra näsan" kan man som man säga men då blir det mest som ett skämt. Det är ju inget en man bör säga på t.ex. jobb om han inte vill dra särskild uppmärksamhet till vad han ska göra eller att folk ska fnittra efter han gått...
Det är mest ett skämt, alla vet ju ändå vad man skall göra. Inte ens på kalas med okända tror jag någon tror jag är lagd åt det andra hållet.. Det är ett skämt. (Från filmisk värld tror jag) Man blir borta en "stund"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in