2025-02-13, 00:18
Medlem
Timeouts avatar
Lite mer intressant från någon som känner till Sture. Knarkade PAJ?
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Fast Mr.P kanske är den där "påtände, förbannade jägaren" jag far efter???

Polisen kan bara inte vara så korkad att avskriva en misstänkt ENBART av den anledningen!!
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Nej. "Mr.P" är/var brevbärare. Om han jagar har jag ingen kännedom om? Påtänd?
Menar du att "Mr.P" också tog narkotika? Det är isåfall en väldigt intressant uppgift. Tar han det även idag, tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil-
Sluta bry er om "påtända jägare" eller "cykelmän". Folk pratar så mycket strunt.

Sture är ju en mentalt handikappad person som inte ens platsade på Samhall.
Han cyklade runt hela dagarna och kvällarna och då någon sade att de sett en person på cykel så går ju tankarna till honom som är en lokal profil alla känner till. Självklart.

Sture är INTE kapabel att iscensätta en brottsplats på det här viset eller sexuellt attackera någon och mörda på detta vis. Hans mentala kapacitet är värre än ett barns nivå. Han vet förmodligen inte vad sex är ens.
Citera
2025-02-13, 00:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Här kommer mer från någon som känner till platsen.
2016-10-30

Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det här är ju nästan det starkaste beviset mot P A J om du frågar mig. Men! I programmet säger Paj att Anneli i förväg berättat var kroppen hittats, och tillägger att han sett en man med hund vid platsen. Det första påståenden bemöttes aldrig av Safarik eller Bo såvitt jag minns rätt, däremot nekade systern till att en hundförare skulle ha befunnit sig där. Så antingen två kritiska lögner eller en sanning och en lögn? Om nu Anneli kanske sagt på telefon 1987 att kroppen hittats där så faller ju detta helt, klart han kan han hittat dit om han vet var man ska titta? Men historien om hunden är ju jättekonstig, kanske leakage som Mark var inne på och han borde ju veta...

En annan underlighet är såklart att hundföraren inte kunde hittas av Mark och Bo, dålig research kanske?

Hur vet du att echoesofglory känner till platsen?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-13 kl. 00:23.
Citera
2025-02-13, 00:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det vet vi inget om, det måste inte stämma bara för att PG säger det, både hon och AS är potentiella GM.

Nej jag har inte hört talas om att du har fått PM från någon som känner familjen, berätta mer.
Vet du vem jag har fått PM av?
Du vill veta vem jag har fått PM av Det kan du fetglömma.
Citera
2025-02-13, 00:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du vill veta vem jag har fått PM av Det kan du fetglömma.

Pia?
Citera
2025-02-13, 00:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nej inte när jag har sett något med mina ögon i 9 år.

Är det bara i 9 år du har haft ditt "synfel"?
Citera
2025-02-13, 00:29
Medlem
Timeouts avatar
Oj då... känner till platsen väl...
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Teoretiskt kan han fortfarande ha sett kroppen när han körde emot krönet, men jag håller med, otroligt skumt.
Citat:
När man åker i denna backe är det mycket svårt att se in till vänster här.
Det är en väldigt trång väg där du knappt kan möta en bil så du måste ha ögonen på vägen hela tiden då kurvan kommer snabbt på krönet.

Att han ska ha kunnat sett något därinne är enligt mig inte alls i ens närheten av troligt.
Citera
2025-02-13, 00:33
Medlem
Timeouts avatar
Det polisen gjorde mot Sture borde vara straffbart, stackars kille som antagligen inte ens förstod vad han anklagades för
Citat:
Sluta bry er om "påtända jägare" eller "cykelmän". Folk pratar så mycket strunt.

Sture är ju en mentalt handikappad person som inte ens platsade på Samhall. Han cyklade runt hela dagarna och kvällarna och då någon sade att de sett en person på cykel så går ju tankarna till honom som är en lokal profil alla känner till. Självklart.

Sture är INTE kapabel att iscensätta en brottsplats på det här viset eller sexuellt attackera någon och mörda på detta vis. Hans mentala kapacitet är värre än ett barns nivå. Han vet förmodligen inte vad sex är ens.
Citat:
Jag har skrivit tidigare att jag anser att Sture har blivit utsatt för ett polisiärt "justitiemord". Det är definitivt min åsikt.
Citera
2025-02-13, 00:39
Medlem
Timeouts avatar
Som dom sa i TV programmet, Laban är intressant... en hund som vill attackera någon kan man inte sticka på det viset.
Laban hade fått många troligen ytliga stick av en okänd, om ens något för han var kvick i vändningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Låter vettigt, jag tror att scenariot var något liknande. Dock har du helt fel angående hunden Laban för hans sågs ensam uppe på Långbacken i närheten av föräldrahemmet av 3 vittnen som passerade i en bil ca. 23.03 men annars så kan det mycket väl ha gått till ungefär som du beskriver det.
Laban lockades förmodligen ner igen av "husse" PAJ, lurades med in i skogen och dödades där.
Citat:
Javisst. Hunden kan ha vänt på krönet och kommit ned igen eller liknande och blivit inlockad av P A J för att få det dödande sticket.
Det skiljer ju bara cirka 18 minuter SOM MEST.

Om hunden vänt och kommit tillbaka eller blivit dödad direkt ger samma resultat oavsett.
P A J kände hunden och kunde döda den med ett enda välplacerat stick då hunden förmodligen kommit tillbaka in i skogspartiet där P A J befinner sig och Eva nu ligger.
Senast redigerad av Timeout 2025-02-13 kl. 00:44.
Citera
2025-02-13, 00:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Oj då... känner till platsen väl...

Bertil ja, men echoes då?
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Jag är helt enig med Bertil. Mamman sov antagligen vid den tiden och dom bodde i lägenheter som gränsade till varandra. Inte i samma lägenhet. Typiskt mammor att försöka skydda sin son...
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Han hade i alla fall alibi och modern är den enda som kan ha gett honom det.
Ingen annan människa har sett PAJ mellan kl. 22.40 och 00.40 denna kväll/natt.
Citat:
Självklart säger hans naiva mor som förmodligen inte ens vet att han är ute att han varit hemma och att han är "så snäll och fin och skulle aldrig göra någon illa". Poliserna är förmodligen minst lika naiva och skriver av honom direkt.

De letar efter ett "monster" eller vad man ska kalla det. Inte en person som kan uppträda som "normal".
Självklart tittar de mot Sture eftersom han är avvikande då han är mentalt handikappad.

P A J är mördaren, jag vågar satsa väldigt mycket på detta.

För mig är det helt solklart. Allt stämmer in på P A J. Inte ett enda tvivel.

Citera
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Som dom sa i TV programmet, Laban är intressant... en hund som vill attackera någon kan man inte sticka på det viset. Laban hade fått många troligen ytliga stick av en okänd, om ens något för han var kvick i vändningarna.

Endast ett stick av Anneli!
Citera
2025-02-13, 00:53
Medlem
Timeouts avatar
Nya Norrland Dom kunde inte ens skriva rätt när dom intervjuade en släkting till mig.
Dom behövde dessutom Börje för att få info. Dom skulle aldrig ifrågasatt honom.
Citat:
Jag undrar varför inte denna skandal (de värdelösa utredarna, den värdelösa utredningen) har uppmärksammats mer i lokalmedia?

Har det att göra med att denne misstänkte är politiskt aktiv i Vänsterpartiet?
Citat:
Självklart. Journalisterna på Nya Norrland som det nog hette på den tiden känner Börje Öhman väl.
De är förmodligen partikamrater med P A J även på den här tiden. De misstänker aldrig sina egna.

Även Börje Öhman är en lokalkändis och media känner honom mycket väl. De går till honom för kommentarer av polisen.
Självklart kommer media aldrig skada honom då de är i behov av honom.

Media/journalisterna är förmodligen minst lika naiva som alla andra inblandade i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in