2025-01-28, 04:25
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag blir s trtt, Shazam klarar fortfarande inte efter 5 r att identifiera denna 90-tals poplt
https://soundcloud.com/bryskens/id-tre-kronor
Kan ngon?

Lite sent svar kanske, men det r fr att Shazam klarar inte av Dewolfe music..
Citera
2025-01-29, 06:10
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Hon r fdd 1983, och shr ser hon ut relativt idag https://media.licdn.com/dms/image/C4...6I_FmjDUVxkstA
jag knner igen nyllet gentemot denna bild https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...nVUB9Es6wqgQ&s
s jag tror det r rtt Sigrid
Jag undrar nr den nya bilden r ifrn. Hon r riktigt snygg p den. Det r inte vanligt annars. Sanna var exempelvis mycket snyggare i Tre kronor n i reality serien Kustjgarna.
Citera
2025-01-29, 21:37
Medlem
Herr Bkbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Ferguson-
Lite sent svar kanske, men det r fr att Shazam klarar inte av Dewolfe music..
Okay

Frn vilket album kommer lten? och vad heter den by any chanse?
Citera
2025-01-30, 01:18
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Hon r fdd 1983, och shr ser hon ut relativt idag https://media.licdn.com/dms/image/C4...6I_FmjDUVxkstA
jag knner igen nyllet gentemot denna bild https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...nVUB9Es6wqgQ&s
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Jag undrar nr den nya bilden r ifrn. Hon r riktigt snygg p den. Det r inte vanligt annars. Sanna var exempelvis mycket snyggare i Tre kronor n i reality serien Kustjgarna.
Bilden r fem r gammal:
https://www.linkedin.com/posts/swedb...34154240-WaVJ/

S hon borde vl ha varit i mitten av 30-rsldern dr.
Citera
2025-01-30, 05:54
Medlem
Mr-Ferguson-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Okay

Frn vilket album kommer lten? och vad heter den by any chanse?

Musiken r komponerad av Colin Kiddy och heter "Free Me From Your Love" frn albumet Chartbreakers 4..Den finns p Dewolfes egna hemsida och en annan sida..

Det hr r frsta gngen de anvnder musik frn Dewolfe, ven hlften av musiken serien i Kvinnofngelset r frn Dewolfe.S det r drfr jag knner till sidan..
Senast redigerad av Mr-Ferguson- 2025-01-30 kl. 05:58.
Citera
2025-02-12, 19:55
Medlem
En sak som jag tycker r mrklig r att Norton, innan han gav familjen Karlsson-Persson 800000 kronor att betala mklaren med, (exakt samma summa som han fick med sig frn rnet som han och Janet utfrde), bde hade rd med att betala Janet regelbundet fr att f bo hos dem och att kpa dyra klder, ngot som han knappast skulle ha haft rd med om han inte skulle ha tagit pengar frn rnbytet. Det r drmed orealistiskt att alla pengarna skulle ha funnits kvar frn rnet.
Citera
2025-02-13, 16:09
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akindfriend
En sak som jag tycker r mrklig r att Norton, innan han gav familjen Karlsson-Persson 800000 kronor att betala mklaren med, (exakt samma summa som han fick med sig frn rnet som han och Janet utfrde), bde hade rd med att betala Janet regelbundet fr att f bo hos dem och att kpa dyra klder, ngot som han knappast skulle ha haft rd med om han inte skulle ha tagit pengar frn rnbytet. Det r drmed orealistiskt att alla pengarna skulle ha funnits kvar frn rnet.

Han jobbade vl p Mimmi Burger?
Citera
2025-02-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Han jobbade vl p Mimmi Burger?

Han brjade betala Janet redan innan han brjade jobba dr och klderna som han kpte var utan tvekan dyra. Janet var d vertygad om att han hade rnbytet eftersom lnen p Mimmi Burger inte var tillrckligt hg fr att han skulle ha rd att kpa de dyra klderna.
Citera
2025-03-04, 00:49
Medlem
Crapmagics avatar
Den roligaste karaktren r Gustav Frank samt hanteringen av honom
Citera
2025-04-06, 22:14
Medlem
Herr Bkbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Ferguson-
Musiken r komponerad av Colin Kiddy och heter "Free Me From Your Love" frn albumet Chartbreakers 4..Den finns p Dewolfes egna hemsida och en annan sida..

Det hr r frsta gngen de anvnder musik frn Dewolfe, ven hlften av musiken serien i Kvinnofngelset r frn Dewolfe.S det r drfr jag knner till sidan..
Coolt, jag hittade den p youtube och rippade lten och lade p telefonen sdr hrligt olagligt, tack vldans fr detta d det hr var det sista musikstycket jag trodde ngon skulle identifiera och det var ocks just drfr jag kastade ut frgan

Nu ska vi framttippa (lg sannolikhet) oddsen nnu mer att det skulle g att lyckas identifiera angrnsande musikstycken, bakgrundsmusik frn Skilda Vrldar har jag en del obskyra inspelningar frn som du kanske knner igen?, samt vldigt bra instrumentell popmusik frn klubben the Deep frn serien Sunset Beach, och minsta gemensamma nmnare med Colin Kiddy r att dessa serier gjordes ganska ttt inp Tre Kronor.
Senast redigerad av Herr Bkberg 2025-04-06 kl. 22:16.
Citera
2025-05-07, 22:46
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Fy, vad hon r vacker. Hon r vackrare i dag n nr hon var ung, vilket r riktigt ovanligt.
Citera
2025-05-08, 02:19
Medlem
-GGs avatar
Om man tnker efter, s r TK en ganska s svenskfientlig serie.
Mycket mer n Rederiet.

Trasiga familjer dr alla har varit med alla, nstan. Reines och Mimmis familj framstr ju som jttesunkig.

S skulle man aldrig avbilda invandrare i ett s genomgende tema.

Mycket flyktingsnyft om invandrare i TK. T ex, den dr skterskan i sista ssongen som egentligen r barnlkare men som inte kan f arbete som det i Sverige utan mste slava som skterska under hennes kompetens. nd r hon kvar i Sverige! Det dr med att fysiker kr taxi r en rakt igenom medial myt som de har odlat under mnga r, nr den inte stmmer med verkligheten. Eller att det inte r konstigt att det ska vara svrt att bli lkare i ett annat land om man inte klarar kunskapsproven, eller att t ex advokat och revisor r specifikt fr ett lands system och inte kan "versttas" rakt av som ett arbete i ett annat land.
Hur bra har det gtt med alla tandlkare som kommit frn Mena, givits chansen att praktisera sitt yrke, och sedan misshandlat patienters tnder och blst FK p enorma belopp. Ngot som aldrig avbildas i dramaserier, att de r dliga yrkesutvare.

Ser man p svensk teve genom historien r det ytterst f gnger som invandrarfamiljer framstlls med hederskultur, islam i dlig dager eller att man t ex tvingar dottern att gifta sig med sin kusin, trots att det r lngt mer frekommande n svenska familjer dr brder har legat med varandras fruar/flickvnner eller stjl varandras respektive. Eller fr den delen att sonen ligger med sin fars/farbrors fru!

TK har ocks en ren vrstingfamilj med parasitbeteende. terigen, skulle man akta sig vldigt noga att terge en invandrarfamilj p det viset inom teve.

I Rederiet var det svarta bortadopterade barnet en bra person med toppenbetyg (och med en rasist till mor). Och den svarta salongsgaren var en smart affrskvinna med integritet. Medan all maffia och det mesta av btens brottslighet var koncentrerat kring ryssar, och finnar och svenskar som deltog eller drogs in. Bgen var givetvis ocks han en genomgod person. Den svarta vakten likas skildrad med en god karaktr.

Egentligen r det vldigt sjukt att manusfrfattare alltid knner att de mste beskriva svenskar s. Trots att det ger drama. Rederiet var dock mer utspritt i sina intriger medan TK knns hyperfokuserat.

Visst finns det serier om gngen och organiserad brottslighet: men det handlar ocks om en ren kriminell milj dr utgngslget r givet om man ska bertta om det, och dr alla r typ lika dliga som personer men befinner sig p olika niver inom den kriminella vrlden.
Rederiet och TK ska ju handla om vanliga familjer inom sin sfr. nd mlas de vldigt verdrivna och saker som inte alls relaterar till svenska familjer i verkligheten, eller ett svenskt stt.
Senast redigerad av -GG 2025-05-08 kl. 02:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in