2025-02-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Karl-Mikael Syding skrattar nog hela vägen till banken. Men hans följare som har lurats in i hans scams gråter däremot säkerligen.

Samma med Antiloop Hedge, som gick på en rejäl mina genom att ta in hanrejen Karl-Mikael Syding. Känns som att fonden är rätt död. Vet inte om de gör något i bakgrunden? Men podden är nerlagd, det har postats extremt lite i deras blogg https://www.antiloophedge.com/memo (1 inlägg om året), och deras performance verkar inte vara något de talar om längre https://www.antiloophedge.com/fonds.

De flyttade ju allting ner i Europa nånstans.
Citera
2025-02-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Den förmögenhet på 100 miljoner du nämner är lön, bonus och vinstdelning från tiden på Brummer. Han lämnade tiden som förvaltare på Brummer med 100 miljoner på fickan. Det är inte pengar han tjänat ihop som privat aktieplacerare, om du nu tror det.

När han började placera sitt eget kapital efter Brummer har han gått betydligt sämre än index. Det har han ju själv medgivit så jag förstår inte varför du sitter och försvarar honom.

"3-4 aktier gått dåligt" beskriver inte till fullo hans uselhet. Hans största innehav gick i konkurs! Han har rekat ytterligare ett par innehav som rasat typ 90 procent. Han blankade Tesla under flera år samtidigt som aktien steg hundratals procent. Kan du inte nämna vilka av hans rekar som har gått bra? Har du några exempel på bra rekar?

Jovisst.
Klev du in i guld, eller uran-aktier så ligger du nog ganska bra till oavsett.

Både han, Anna och Martin förklarade ju hur de ansåg att man skulle investera i nån av de sista avsnitten i podden. Anna investerar väl i råvaror som jag gissar har gått ganska bra.
Citera
2025-02-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jovisst.
Klev du in i guld, eller uran-aktier så ligger du nog ganska bra till oavsett.

Syding har ju även gått in tungt i guldgruveaktie som trots att guldpriset skenat tappade en stor del av sitt värde. Väldigt mycket svammel över ditt svar. Du kan alltså inte visa på när Syding rekat detta.

Citat:
Både han, Anna och Martin förklarade ju hur de ansåg att man skulle investera i nån av de sista avsnitten i podden. Anna investerar väl i råvaror som jag gissar har gått ganska bra.

Du gissar mycket. Men hennes hedgefond hade usel utveckling så länge de redovisade utvecklingen.
Citera
2025-02-12, 17:44
Medlem
Citat:
Syding har ju även gått in tungt i guldgruveaktie som trots att guldpriset skenat tappade en stor del av sitt värde. Väldigt mycket svammel över ditt svar. Du kan alltså inte visa på när Syding rekat detta.

Du gissar mycket. Men hennes hedgefond hade usel utveckling så länge de redovisade utvecklingen.

Det finns ju rena avsnitt från podden 25minuter, när de pratar om både guld och uran.
Daterat såklart eftersom att avsnitten har datum när de är släppta. De går även igenom vilka möjliga vägar du kan ta, och självklart så är en guldgruva inte samma sak som att investera i guldpriset.

Det är alltså TVÅ exempel som du fick på uppstuds.
Citera
2025-02-12, 23:29
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det finns ju rena avsnitt från podden 25minuter, när de pratar om både guld och uran.
Daterat såklart eftersom att avsnitten har datum när de är släppta. De går även igenom vilka möjliga vägar du kan ta, och självklart så är en guldgruva inte samma sak som att investera i guldpriset.

Det är alltså TVÅ exempel som du fick på uppstuds.
Även en trasig klocka visar rätt två gånger om dagen. Med tillräckligt många spådomar, så är det klart att någon gång kommer han träffa rätt.

Men ang. Karl-Mikael Sydings spekulationer inom uransektorn, så använde han Antiloop Hedges podcast till att marknadsföra GoviEx, vilket är ett gruvbolag som bryter uran. Som jag skrev i inlägget (FB) Vad vet ni om fd hedgefondförvaltaren Mikael Syding?, så hade man förlorat -87,5% av sina pengar om man investerat i bolaget när Karl-Mikael Syding intervjuade deras VD i Antiloop Hedges podcast. I samma avsnitt avslöjade han att Antiloop Hedge är investerade i GoviEx. Varje gång hanrejen har pratat om uran, så har han tourettes-mässigt nämnt GoviEx.

Även VD:arna för Azelio och Storskogen har blivit intervjuade i Antiloop Hedge av hanrejen. Och även i de fallen hade man torskat pengar ifall man låtit sig luras av honom. Om en VD blir intervjuad i Antiloop Hedge Podcast, så har man lärt sig att det är en varningssignal.
Citera
2025-02-12, 23:31
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Minns du någon guldgruvaktie som han har rekommenderat?
Citera
2025-02-12, 23:43
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Den förmögenhet på 100 miljoner du nämner är lön, bonus och vinstdelning från tiden på Brummer. Han lämnade tiden som förvaltare på Brummer med 100 miljoner på fickan. Det är inte pengar han tjänat ihop som privat aktieplacerare, om du nu tror det.

När han började placera sitt eget kapital efter Brummer har han gått betydligt sämre än index. Det har han ju själv medgivit så jag förstår inte varför du sitter och försvarar honom.

"3-4 aktier gått dåligt" beskriver inte till fullo hans uselhet. Hans största innehav gick i konkurs! Han har rekat ytterligare ett par innehav som rasat typ 90 procent. Han blankade Tesla under flera år samtidigt som aktien steg hundratals procent. Kan du inte nämna vilka av hans rekar som har gått bra? Har du några exempel på bra rekar?
Patetiskt att hanrejen samtidigt säljer en finanskurs där han lär ut hur man värderar bolag och gör investeringar. Med sitt urusla track record, så borde läxan snarare vara att göra tvärtemot vad han säger.

Kan man inte ens slå index, så är det ju fullständig slöseri med tid att syssla med investeringar. Tänk all tid gubbstrutten lägger på att läsa på om bolag, välja aktier, titta på grafer för att hitta köplagen, etc, och sen slår han inte ens index. Jämfört med en indexsparare som lägger i snitt några minutrar i månaden, och får bättre avkastning än Karl-Mikael Syding.

Antiloop Hedge började sin resa med att publicera sin avkastning. Men slutade tillslut med det. Kändes som en väldigt invecklad fond, den hade väl 4 förvaltare och bestod av totalt 8 strategier. Och så slog den inte ens index.

Minns även hur Anna Svahn när de pratade krypto, alltid återkom till att Ethereum är den bästa kryptovalutan. I något av de senare avsnitten, tror det var i ett samtal med Karl-Mikael Syding, så nästan dumförklarade hon honom för att han nämnde Bitcoin istället för Ethereum. Undrar om hon har bytt åsikt sedan dess.
Citera
2025-03-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Patetiskt att hanrejen samtidigt säljer en finanskurs där han lär ut hur man värderar bolag och gör investeringar. Med sitt urusla track record, så borde läxan snarare vara att göra tvärtemot vad han säger.

Kan man inte ens slå index, så är det ju fullständig slöseri med tid att syssla med investeringar. Tänk all tid gubbstrutten lägger på att läsa på om bolag, välja aktier, titta på grafer för att hitta köplagen, etc, och sen slår han inte ens index. Jämfört med en indexsparare som lägger i snitt några minutrar i månaden, och får bättre avkastning än Karl-Mikael Syding.

Antiloop Hedge började sin resa med att publicera sin avkastning. Men slutade tillslut med det. Kändes som en väldigt invecklad fond, den hade väl 4 förvaltare och bestod av totalt 8 strategier. Och så slog den inte ens index.

Minns även hur Anna Svahn när de pratade krypto, alltid återkom till att Ethereum är den bästa kryptovalutan. I något av de senare avsnitten, tror det var i ett samtal med Karl-Mikael Syding, så nästan dumförklarade hon honom för att han nämnde Bitcoin istället för Ethereum. Undrar om hon har bytt åsikt sedan dess.

ON POINT! Detta inlägget sammanfattar allt jag har tänkt kring dessa personer.

Anna Svahn har nog varken teknisk förståelse eller förståelse för vad som gör något värdefullt. Bitcoin har ingen konkurrens, men det har ethereum. Konkurrens är för losers.

Mikael Syding hade tur att guld ökade i pris under 00-talet. Det som gjorde honom ett namn, inget annat som jag förstår det.

Vill tillägga att ditt påstående att antiloop ej slog index är en underdrift. De stod stilla från mitten av 2020 (när marknaden var på botten) fram tills mitten av 2023. Efter det har de inte publicerat sin avkastning.
Citera
2025-03-18, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolofKustafsson

Anna Svahn har nog varken teknisk förståelse eller förståelse för vad som gör något värdefullt. Bitcoin har ingen konkurrens, men det har ethereum. Konkurrens är för losers.

Mikael Syding hade tur att guld ökade i pris under 00-talet. Det som gjorde honom ett namn, inget annat som jag förstår det.

Vill tillägga att ditt påstående att antiloop ej slog index är en underdrift. De stod stilla från mitten av 2020 (när marknaden var på botten) fram tills mitten av 2023. Efter det har de inte publicerat sin avkastning.
Glad att jag aldrig ägt den fonden men hur ser framtiden ut? Ska tillägga att jag inte har för avsikt att köpa något i den men frågar för ren nyfikenhet.
Citera
2025-03-18, 22:58
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolofKustafsson

Okej, så det var ändå publikt såpass länge hur fonden gick! Hade varit kul om den grafen fanns kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Glad att jag aldrig ägt den fonden men hur ser framtiden ut? Ska tillägga att jag inte har för avsikt att köpa något i den men frågar för ren nyfikenhet.
Det verkar lite hemligt vilka som får investera i den. Jag vet inte om det är deras egna pengar bara, eller även vänner, familjer, institutioner, etc. Jag minns att de i podden har pratat om att öppna upp den även till retail-investerare, men det har nog mig veterligen inte skett. Så fondens avkastning är hemlig och det går inte heller att investera i den.
Citera
2025-10-06, 21:22
Medlem
Adelsdams avatar
Guld, choklad och trading. Vad mer behöver man? I dagens Börslunch gästas vi av poddaren och tradingprofilen John Skogman samt Anna Svahn, vd för hedgefondbolaget Antiloop.

https://www.youtube.com/watch?v=pvMNjKtKvpE
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in