2025-02-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspulin
Har en dålig känsla av att det nu är min tur att få ha med polisen att göra. Mina paket kommer nästan alltid inom 1 vecka å nu har det inte dykt upp något.

Jag vet ju hur jag ska hantera polisen om det blir något förhör men FAN jag vill ju ha mina droger

Man vill alltid ha sina grejor som snuten stjäl 😆
Citera
2025-02-07, 19:39
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Beror väl på vad du anser är väldigt fort, men för egen del tog det 6+ månader från det att ett brev togs (trodde hela tiden att det bara inte va skickat) tills att jag en morgon vaknade av att det stod 4 poliser i lägenheten o ville göra husis. Vet även flera andra som har fått både husis och kallelser till förhör flera månader efteråt.
Men med det sagt, det finns lika många som blivit av med brev som aldrig fått några konsekvenser heller, allt handlar ju om hur villig man är att ta risken.. vissa bryr sig kanske inte alls medans vissa är oroliga att förlora allt
Gick som in med nyckel eller knackade dom först?
Citera
2025-02-08, 12:55
Medlem
inspulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Man vill alltid ha sina grejor som snuten stjäl 😆
Jag hoppas det dyker upp i början på nästa vecka, annars är det nog kört. Vi får se <
Citera
2025-02-11, 13:58
Medlem
inspulins avatar
Ännu inte dykt upp något, antingen så har polisen tagit det eller så har säljaren (många dåliga recensioner) försökt dra en scam. Hoppas på 50/50 av support.

För er som fått paket tagna, hur lång tid tog det för polisen att ta kontakt? Ringde dom eller kom dom till er dörr? Eller skickar dom bara brev att man ska på fårhör?
Skriv gärna så mycket info som möjligt, vill gärna veta hur allt gick till
Citera
2025-02-11, 15:30
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ännu inte dykt upp något, antingen så har polisen tagit det eller så har säljaren (många dåliga recensioner) försökt dra en scam. Hoppas på 50/50 av support.

För er som fått paket tagna, hur lång tid tog det för polisen att ta kontakt? Ringde dom eller kom dom till er dörr? Eller skickar dom bara brev att man ska på fårhör?

Har faktiskt varit med om att en beställning tog 1 månad (!) på sig innan det tillslut dök upp. Trodde såklart att jag blivit scammad eller att de plockat brevet på vägen men antar att PN bara var inkompetenta och skickade brevet riket runt innan det tillslut landade hos mig. Var en vendor jag litade på så släppte pengarna ändå och tänkte ligga lågt ett tag men glad blev man iaf när det tillslut landade. Stealth var så pass bra att de omöjligt hade kunnat öppna och kika på innehållet utan att jag skulle märkt det så utesluter det. Så hoppet är aldrig ute.

Har dock också varit med om ett samtal från polisen förra året. Kom plötsligt en kväll från hemligt nr över ett halvår efter att jag fått brev hem om beställning som beslagtagits. Samtalet varade i kanske 2 minuter och de kallpratade lite först innan de frågade om jag kände till eller hade köpt narkotika som de funnit i brev som var adresserat till mig. Hade så klart inte beställt något och visste inte varför ett sådant brev skulle vara adresserat till mig varav de sa att de då lägger ner utredningen. Ingen vidare påföljd eller samtal eller sånt sen dess.

Så det är verkligen ett stort lotteri vad konsekvenserna av beslagtagit brev blir verkar det som. Gissar att det har att göra med om du är känd av polisen sedan tidigare, bor på mindre ort eller om de har lite att göra typ.
Citera
2025-02-12, 12:39
Medlem
Browlers avatar
Verkar det finnas någon koppling mellan att köpa från inrikes vendors och få sitt brev beslagtaget? Jag har sett resonemang om att tillslagen ofta görs mot bakgrund av misstänkta fynd i svenska postlådor, så är det då mer säkert att beställa från säg Tyskland, Frankrike eller Polen?
Citera
2025-02-12, 13:03
Medlem
jimmiejugends avatar
Citat:

Läs den här tråden till att börja med, det kan ta flera månader, det kan ske inom kort. Ibland bara ett brev eller samtal, ibland direkt husrannsakan. Om du vill vara säker så är det bara att ha städat hemma samt neka till eventuell inblandning, för du vet ju ingenting om detta, eller hur?
Citera
2025-02-12, 16:35
Medlem
Citat:

Dom kom och knackade på några månader efter en raid i Rosersberg där brev beslagtagits.
Husrannsakan, men en liten sådan, kollar runt i hemmet, kylen, medicinskåp m.m.
Så ha alltid städat hemma o du ska beställa mer då risken ökar ju för varje gång du beställer.
För mig är det slut beställt.
Hoppas det kommer fram i alla fall.
Citera
2025-02-12, 17:07
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Gick som in med nyckel eller knackade dom först?
Dom klev in med nyckel, blev jävligt chockad när jag vaknade o såg 4st poliser stå runt min säng ska jag säga
Citera
2025-02-12, 18:06
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Dom klev in med nyckel, blev jävligt chockad när jag vaknade o såg 4st poliser stå runt min säng ska jag säga
Det kan jag tänka mig
Citera
2025-02-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Dom kom och knackade på några månader efter en raid i Rosersberg där brev beslagtagits.
Husrannsakan, men en liten sådan, kollar runt i hemmet, kylen, medicinskåp m.m.
Så ha alltid städat hemma o du ska beställa mer då risken ökar ju för varje gång du beställer.
För mig är det slut beställt.
Hoppas det kommer fram i alla fall.

Jag fick ett brev idag från fabror blå,

"Du kallas på förhör som misstänkt gällande försök till ringa narkotikabrott den 2025-01-017"

Dvs det tog typ 3-4 veckor.

Första gången jag får "ett brev" - har handlat i flera år.

Förut hade jag en symptati för brevbärare nu är de mina fiender och jag kommer naturligvis hämnas.

Har ni några tips för hur jag ska hämnas på Posten?
Citera
2025-02-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svempa55
Jag fick ett brev idag från fabror blå,

"Du kallas på förhör som misstänkt gällande försök till ringa narkotikabrott den 2025-01-017"

Dvs det tog typ 3-4 veckor.

Första gången jag får "ett brev" - har handlat i flera år.

Förut hade jag en symptati för brevbärare nu är de mina fiender och jag kommer naturligvis hämnas.

Har ni några tips för hur jag ska hämnas på Posten?

Det hände mig också, men de frågade hur vi bodde. Om vi hade brevlåda som i en villa eller en som sitter direkt på dörren.
Har du en utanför din dörr så kan vem som beställt till din adress.
Eftersom vi har en villa så la de ner misstankarna direkt.

Men det fungerar såklart bara en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in