2025-02-12, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Precis så och det kan man anse utan att vara emot invandrare, vilket en del inte verkar förstå.

Jag kan förstå de nykomna eller de som inte har lärt sig språket ordentligt ännu.
När en person kommer in och skjuter ihjäl/skadar många på ett ställe där de flesta nykomna samlas dagligen kan det lätt skapa känslan av att man är ute efter att skada just dem. Det i sig skapar rädsla och panik hos många, vilket delvis har bekräftats i pressen. Vissa avstod från att gå på begravningar för man trodde att dådet var riktat mot dem.
Lägg till att många har lämnat krig bakom sig och tagit sig långa vägar över hav och land till Sverige. Många är m a o redan traumatiserade och rädda.

Jag har däremot svårare att förstå dem som är "väletablerade" för det skrivs varje dag om att GM hade ganska grova diagnoser, om uppgifterna stämmer. Många bör också träffa svenskar dagligen på sina jobb, i affärer, på skolor, inom vården etc. Alltså är gemene man ingen som är ute efter att skjuta vilt mot alla invandrare.
Tvärtom har de flesta svenskar visat både respekt, förståelse, sorg, oro etc. Det borde betyda mycket för många.
Citera
2025-02-12, 00:57
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Har sett på toalettfilmen flera gånger nu och får inte till hur han tar sitt eget liv.
När brandlarmet går tycker jag mig höra någon arg mansröst, samma röst som säger ”ut allihopa”.
Efter det kommer det några spridda skott som verkar vara riktade mot polisen eller personer utanför byggnaden. Sen hör jag fyra skott i följd. Är det GM som skjuter sig själv av misstag?
Kring 6-7 min in i filmen. Sen händer ingenting förrän polisen kommer.
Vad är det du inte fattar? Han skjuter sig själv någonstans 8:20 in i videoklippet (fullversionen). Av misstag? Knappast. Han kom nog till insikt att poliserna var han på spåret och insåg nog att han skulle bli fängslad i 20 år minst om de tog honom. De ville han nog inte, så då var sista utvägen att sätta mynningen i munnen och trycka till.
Citera
2025-02-12, 00:59
Avstängd
-Nigger-s avatar
Kommer vi få se förundersökningsprotokoll på denna händelse? Eller blir det inget iom att åklagare har släppt utredningen till polisen?
Citera
2025-02-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Kommer vi få se förundersökningsprotokoll på denna händelse? Eller blir det inget iom att åklagare har släppt utredningen till polisen?

Nej, tror inte det.
Citera
2025-02-12, 01:12
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Nej, tror inte det.
Just för att det numer är en polisiär utredning? Och ej åklagare?
Citera
2025-02-12, 01:13
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Han hade 3% batteri & ville spara så mkt som möjligt, därför filmade han så.
Var kommer den uppgiften om 3% batteri ifrån?
Citera
2025-02-12, 01:21
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Var kommer den uppgiften om 3% batteri ifrån?

Han själv

https://ibb.co/PsKymC9w
Citera
2025-02-12, 01:22
Medlem
Nån som har tillgång till artikeln? Verkar vara tidigare klasskamrat som berättar

https://www.na.se/artikel/dokument-avslojar-gick-hos-skolpsykolog/
Citera
2025-02-12, 01:23
Medlem
Kantarelllers avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen det. Det kom ju en FUP från Anton lundin pettersson, så det är ju inte helt omöjligt att vi får en här också...
Citera
2025-02-12, 01:31
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toad9995
Nån som har tillgång till artikeln? Verkar vara tidigare klasskamrat som berättar

https://www.na.se/artikel/dokument-avslojar-gick-hos-skolpsykolog/

Alla artiklar där är öppna kostnadsfritt i en månad om man reggar sig. Prenumerationen avslutas automatiskt efter 1 mån
Citera
2025-02-12, 01:41
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Om hon var den sista som föll offer så tror jag tvärt om att det försvagar tesen - majoriteten hann inrymma sig snabbt och därmed så fanns en risk att om han skulle väntat med att avrätta ett visst offer sist så skulle denna hinna fly. Däremot om det är hennes klassrum han riktade sig mot (och med sammansättningen av offer så verkar det som en klass fick sätta livet till) så stärker det tesen.

Men vi får se vad utredningen visar. Jag tror det kan vara slumpen - Aziza ska ha varit en mycket engagerad lärare som inte ens ville gå i pension och brann för jobbet. Jag kan tänka mig att hon är typen som stannade ute i korridorerna för länge för att se till att så många elever som möjligt inrymde sig i klassrummen.

Det har du såklart rätt i, frågan är hur beräknande han var som person, eller mer impulsstyrd och irrationell.
Men är det så att dom flesta av offren tillhör samma klass och det ska då vara denna mattelärare som Rickard tidigare haft? Så stärker det helt klart det motivet.. men utredningen har kanske inte kommit ut med sådana detaljer. Samtidigt valde(?) han skjuta loss under lunchtid, ville han åt en speciell klass vore ju det dumt då när dom riskerar vara utspridda men ville han ha mycket rörelse i korridorerna så är väl den tiden isf mest lämplig.

Kan absolut vara slumpen alltihop, men nånting drevs han ju av, 8 av 10 om jag är rätt är utlandsfödda namn, men det ska även enligt uppgifter dem flesta på denna skola också vara. Gör det ju inte lika utmärkande då.
Men i hans närmaste umgänge även om den var liten borde ju nån någon gång ha hört honom yppa kommentarer som skulle kunna gå koppla till rasfientlighet.
Citera
2025-02-12, 01:50
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jävla bök av en likgiltig typ. Varför inte bara skjuta sig själv där i lägenheten?

Hade han skjutit sig själv hemma i lägenheten hade han bara blivit en pinne i statistiken och ingen hade brytt sig. Nu blev det i stället ett enda stort gigantiskt FUCK YOU till den så kallade arbetslinjen och alla vet vem han var och pratar om honom. Briljant, faktiskt. Det enda jag önskar är att han hade skjutit mer prominenta personer, såsom politiker, timbroare m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in